زنوزی جلالی: فیلمسازان ما اجازه نمی‌دهند نویسندگان در سینما خودی نشان دهند

کدخبر: 948034

این رمان‌نویس در غرفه «نسیم»، گفت: کارگردانان ما می‌خواهند مولف هم باشند حتی در حد بازنویسی؛ منیت اجازه نمی‌دهد که نویسندگی را به متخصصش واگذار کنند وگرنه قابلیت فیلم شدن داستانی ایرانی هست

فیروز زنوزی جلالی رمان نویسی و فیلمنامه نویس در غرفه «نسیم»، واقع در خبرگزاری مطبوعات درباره چرایی عدم استفاده فیلمسازان سینمای ایران از کتب داستانی ایرانی گفت: من فیلمنامه نوشته ام، فیلم کوتاه ساخته ام و هم رمان نویسم. سابقا نیز در فارابی و سیمافیلم طرحهایی را درباره اقتباس ادبی از داستانهای ایرانی، دنبال میکردیم .

وی توضیح داد: ما داستانهای خوبی در حوزه ادبیات داریم اما متأسفانه فیلمسازان ما میخواهند خودشان هم مولف باشند. تخصصی کار نمیکنند. البته خب یک نویسنده خوب هم قرار نیست فیلمنامه نویس باشد چون در بیشتر مواقع به پرحرفی می افتد .

وی درعین حال گفت: کارگردانیِ مولف مشکل ماست یعنی همزمان میخواهند کارگردان باشند و در عین حال در کار نویسنده دخالت کنند حتی اگر بازنویسی و تغییرات در فیلمنامه باشد. وگرنه قصه خوب برای سینما شدن داریم اگر کارگردانان اجازه بدهند. برعکس غرب که در سینما هر بخشی متخصص خود را دارد. ما متأسفانه درگیر منیتها هستیم .

ارسال نظر: