رئیس سازمان حج: پیش بینی می‌شود در ایام اربعین ۷۰۰هزار زائر ایرانی وارد کربلا شوند

کدخبر: 949251

اوحدی در دیدار با نماینده آیت‌الله سیستانی افزود: کارهای خوبی در خدمات رسانی به زائران در ایران انجام داده‌ایم و آمادگی داریم این خدمات رسانی را در نجف، کربلا و مسیر بین این دو شهر نیز داشته باشیم

به گزارش «نسیم»، سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت با حجت‌الاسلام عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت آستان مقدس امام حسین (ع) دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این جلسه اوحدی با بیان اینکه به دو علت پیش بینی می‌شود در ایام اربعین تعداد بیشتری زائر وارد کربلا شوند گفت: دلیل اول پیروزی‌های ارتش عراق که بالطبع آن امنیت به شهرهای عراق بازگشته و شرایط منطقه بهتر شده است و دلیل دوم محبت مردم نسبت به اهل بیت و خصوصا امام حسین (ع) که باعث می‌شود سال به سال شاهد افزایش تعداد زائران باشیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۰۰ هزار زائر ایرانی در این همایش عظیم شرکت داشته‌اند و پیش بینی می‌شود امسال این عدد به ۷۰۰ هزار برسد خاطرنشان کرد: کارهای بسیار خوبی در امر خدمات رسانی به زائران در ایران انجام داده‌ایم و آمادگی داریم این خدمات رسانی را در نجف، کربلا و مسیر بین این دو شهر نیز داشته باشیم.

رییس سازمان حج و زیارت در تشریح این خدمات گفت، فراهم کردن ۶۰ تا ۷۰ هزار امکان اسکان در مزرهای ایران، رایگان سازی بیمه و خدمات درمانی برای کلیه زائران، آسفالت سازی برخی از جاده‌ها تا مرز عراق و فراهم کردن صد‌ها دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران به لب مرز، از جمله بخشی از این اقدامات است.

اوحدی در ادامه افزود: همچنین جلسه خوبی با استانداران کربلا و نجف و سفیر ایران در عراق انجام گرفت و این سازمان آمادگی دارد در صورت کسب مجوزهای لازم خدماتی همچون ورود ۲۵ دستگاه آمبولانس، سه دستگاه بالگرد امداد، راه اندازی ۶ موکب برای خدمات رسانی به تمامی زائران و خدمات رسانی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل مسافران بین نجف و کربلا ارائه دهد.

وی همچنین از قول مساعد و آمادگی کامل شهرداری تهران برای تجهیز امکانات خدمات شهری در جهت امر نظافت، جمع‌آوری زباله‌ها و مدیریت پسماند این شهر مقدس اشاره کرد و گفت: در صورت تایید مقامات عراقی این امر نیز به سرعت اجرا خواهد شد.

در این جلسه حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان حج و زیارت گفت: تلاش شما را ارج می‌نهیم و همه این اقدامات ظرف چند سال گذشته مشهود و آشکار بوده است.

وی با اشاره به اینکه مناسبت است، تمام امکانات ایران و عراق به صورت یکپارچه و هماهنگ صورت پذیرد گفت: امیدواریم امسال شاهد ارائه خدمات بهتری در زمینه حمل و نقل، اسکان و درمان به کلیه زائران ایرانی باشیم.

ارسال نظر: