کارشناس عرفان‌های نوظهور: "حلقه"، ارتباط با منبعی شیطانی است نه الهی

کدخبر: 949655

حجت الاسلام قاسمی در گفتگوی تفصیلی با «نسیم» ضمن بررسی سابقه عرفان‌های انحرافی در کشور: "فرقه حلقه" به اسم عرفان اسلامی، شیعه‌ها را از اهل بیت جدا می‌کند/ خانم "ف.ل.آ" انحرافات جدی نظیر ادعای ارتباط با امام زمان دارد

عرفان های نوظهور که به ادعای برخی کارشناسان یکی از سمومی است که با نام عرفان اعتماد مخاطب خود را جلب کرده و در قالب برخی ادعاهای الهی افراد جامعه را منحرف می سازد. اینکه این عرفان ها چرا در جامعه ما مورد اقبال برخی افراد واقع می شود از جمله مسائلی است که اگر به طور عمیق بررسی شود، قطعا نقشی پیشگیرانه خواهد داشت. برای بررسی مسائلی چند پیرامون عرفان های نوظهور خصوصا عرفان حلقه از حجت الاسلام محمودرضا قاسمی، استاد دانشگاه و کارشناس عرفان های نوظهور دعوت کردیم تا با حضور در خبرگزاری «نسیم» ابعاد مختلف این موضوع را بررسی نماید.آنچه از نظر می گذرانید مشروح این گفتگو است.

نسیم: از بحث معاد و فرجام انسان در جنبش های معنوی نوظهور شروع کنیم. فرجام انسان در این عرفان ها چگونه مطرح شده و کیفیت آن چیست؟

قاسمی : بر اساس رصد میدانی صورت گرفته، مشخص می‌شود ایران اسلامی حقیقتا زیر بمباران نحله‌ها قرار گرفته است؛ شاید باقی کشورهای غرب آسیا همانند عربستان و سایر کشورهایی که از نظر حیثیت استراتژیک قابل مقایسه با ایران هستند، به این اندازه تحت نفوذ این نحله ها نیستند. یکسری از نحله‌های شرقی همانند یوگا، مباحث پرانا، ریکی ژاپنی، انواع رژی درمانی‌های مختلف از شرق آسیا و... را در ایران می‌بینید؛ حتی مباحثی از عرفان سرخ‌پوستی نیز در ایران وجود دارد؛ اکنون مجموعه کتاب‌های کاستاندا در نمایشگاه کتاب تهران همانند دندان ببر و کتاب‌های دیگر که چاپ شده و به زبان فارسی بسیار است، می بینید. کتاب‌های پائولو کوئیلو به عنوان یکی از مبلغین اصلی رمان‌هایی که خمیرمایه شبه عرفانی دارد، را متأسفانه در کشور بسیار داریم، تنها شخصیتی که در ایران حق کپی رایت دارد و پول به حساب وی واریز می‌شد؛ وزیر ارشاد دولت اصلاحات از آن تقدیر ویژه به عمل آورد و کار به جایی رسید که در سال 82 در نمایشگاه کتاب تهران، انجیل شیطان پرستی به زبان فارسی منتشر شد؛ در این انجیل صراحتا مفاهیمی چون «مرگ بر خدا» وجود دارد. در میدان رصد به 4 هزار عنوان کتاب دست یافتیم که یکی از آن ها شخصیت اوشو هندی است؛ در واقع اوشو شخصیتی است که فوق لیسانس فلسفه غرب دارد و آمال و اندیشه‌های آن همانند نیچه است؛ مقاله ای در خصوص مرگ خدا می نویسد و در نهایت خانواده و ازدواج را به بهانه پایان عشق کنار می‌زند؛ قائل به کارهای اشتراکی مختلف در حیثیت‌های گوناگون است؛ اصولاً یک شخصیت ضد مذهبی است. از این شخصیت ضد مذهبی 106 جلد کتاب به زبان فارسی ترجمه شده است که 64 جلد آن اکنون در بازار موجود است؛ به عبارت دیگر محمد خاتمی و آرش حجازی که در مسائل مختلف از مترجمین این کتاب‌ها بودند، 64 جلد کتاب او را ترجمه کردند.

106 جلد کتاب از اشویی که به دلیل انحراف جنسی از آمریکا اخراج شد، به زبان فارسی ترجمه شده

اوشو یک شخصیت غربی است که در سال 1980 به آمریکا رفته است و در سال 1985 از آمریکایی که بسیاری از فرقه‌های ضاله در آنجا تشکیلات دارند، به دلیل انحراف جنسی اخراج شد؛ در یکی از دبیرستان های تهران که از دبیرستان های خوب و اصیل به حساب می آید و سابقه بسیاری دارد، یکی از بچه ها هدیه روز معلم به من کتاب «اینک کنار برکه کهن» اوشو را داد.

ورود نحله‌ها به ایران یک هجمه سیستماتیک است

ورود نحله‌ها به ایران یک هجمه سیستماتیک است به عبارت دیگر پشت این امر یک شبکه است؛ اگر کسی احساس می‌کند که این افراد به صورت ذوقی و انفرادی تبلیغ می‌کنند یعنی شخص تحصیلکرده و روشنفکر در هندوستان و کانادا با شخصیت وین دایر یا چوپرا و... آشنا شده است، نیاز به روشنگری دارد.

هدف از طرح نحله های مختلف واکسینه کردن دنیای غرب در مقابل ادیانی همانند اسلام است

در حوزه رصد به این رسیدیم که یک شبکه‌ای تحت عنوان رهبران تکاملی وجود دارد؛ هدف از پهن کردن سفره‌های مختلف با رنگ‌های متنوع این است که عملاً دنیای غرب در مقابل ادیانی همانند اسلام و ادیان جهانی که برای آنها مانع هستند، واکسینه شود. برخی نحله‌های نوظهور همانند اکنکا به مباحث معاد می‌پردازند؛ اکنکا از مجموع ادیان الهی یک چیزی درست کرده است و اتصال به روح سوگماد را مطرح می‌کند و از پیامبر اسلام هم مباحثی می‌گوید؛ جایگزین عرفان حلقه کیهانی، ریکی و... برای معاد همان تناسخ یا سمساره است. در بمبئی عده‌ای بین موش‌ها زندگی می‌کنند و با فقر مطلق هستند؛ همان وقت یک مهاراجه با ماشین آخرین مدل سال عبور می کند و هیچ کس به این وضع اعتراض نمی‌کند، همه ظاهراً در صلح و صفا زندگی می‌کنند ولیکن وقتی با دقت بررسی می کنید متوجه می‌شوید با قانون سمساره توانستند نظم ظالمانه را در آنجا رقم زنند.

بر اساس قانون سمساره که صوفیان و عرفان حلقه( در بحث کالبد ذهنی) از همین بحث استفاده می‌کند، می‌گویند این اتفاقی که برای شما می‌افتد عملکرد خودت است؛ به عبارت دیگر روح شما در یک زمانی وارد این دنیا شده است و یک عملکرد بدی داشت و وقتی از دنیا رفت، مجدداً به این دنیا بازگشت و اکنون به شکل گربه، سگ، موش و مهاراجه می‌تواند در بیاید.

در عرفان‌ها نوظهور یکی از مباحث بنیادی این است که بهشت و جهنم در این دنیا است

این قانون در نحله‌های مختلف وجود دارد؛ در عرفان‌ها نوظهور یکی از مباحث بنیادی این است که بهشت و جهنم در این دنیا است و چیزی به اسم معاد به آن معنایی که ما قائل به نظام جزا و پاداش و زندگی جاودانه در آن باشیم، وجود ندارد؛ این نحله ها هدف نهایی را در این دنیا رقم می زنند. دیدگاه م. ع. ط بر این اعتقاد است که انسان از دنیا به قیامت می‌رود که اسم آن را آزمون آخر گذاشته است؛ خدا صحنه‌ای تحت عنوان عالم ذر درست می‌کند که انسان‌ها باید به وحدت برسند؛ عده‌ای با خدا به وحدت می‌رسند و به مقام خدایی دست می یابند و عده‌ای هم نمی‌پذیرند به آنها مقام خدایی اعطا شود ولیکن خداوند به آن ها مقام خدایی اعطا می کند و این افراد دوباره به دنیا باز می گردند. این افراد در دنیا در جهان‌های موازی خود، خدا می‌شوند یعنی قائل به رب النوع‌های زمینی و داشتن مقام خدایی انسان ها هستند؛ در نحله های نو ظهور سمساره و تناسخ جایگزین شده است؛ م.ع.ط اعتقاد دارد که تمام انسان‌ها بیمار هستند مگر اینکه خلاف آن ثابت شود به عبارت دیگر از بدو تولد در وجود انسان‌ها کالبدهای ذهنی یا همان ارواح گذشتگان (موجودات غیر ارگانیک) می‌نشینند.

م. ع. ط قائل به این است اگر کسی با چاقو به شما حمله کرد، نباید مؤاخذه‌ شود

م. ع. ط قائل به این است اگر کسی به شما با چاقو حمله کرد، نباید مؤاخذه‌ شود، روح خبیث وجود او مسئول است؛ به عبارت دیگر نظام پاداش و جزا، پشیمانی و... به هم می‌ریزد؛ عقل خدا زیر سئوال می‌رود؛ متأسفانه جمعیت 150 هزار نفری در ایران (تهران، تبریز، کرج) داریم که درگیر این مسئله هستند. در نمایشگاه غرفه داشتیم و بحث نقد عرفان حلقه را داشتیم، نمایشگاه را به هم ریختند و روز آخر یک کفن به غرفه ما هدیه دادند؛ من با برخی مستر ها صحبت می‌کردم، می‌گفتند این شخصیت کسی که بعد از 1400 سال حقایق را به ما عرضه می‌کند که اگر خود او اقرار کند راه ما شیطانی است، ما باز نمی گردیم.

یکی از اصلی‌ترین دلایل گرایش به نحله‌های نو ظهور بحث درمان و فرادرمانی است

دوست داشتم یکی از سوالات بنیادی شما علل گرایش به نحله‌ها و عرفان‌های نوظهور باشد؛ یکی از اصلی‌ترین دلایل گرایش به نحله‌های نو ظهور بحث درمان و فرادرمانی است؛ شما می‌بینید خانم‌های خانه‌دار مستر عرفان حلقه یا ریکی شدند، یکی از دلایل این است که خانم می‌گوید من بیماری جسمی- بیماری روحی داشتم؛ در این جا به شبکه شعور کیهانی متصل شدم و درد من مداوا شد؛ چرا می‌گویید راه این آقا اشتباه است؟ در این جا یک اشتباهاتی صورت می‌گیرد که افراد در تشخیص حقیقت دچار اشتباه می‌شوند.

افراد مذهبی پس از فهم حقیقت مطلب، از این نحله ها خارج می شوند

از دیگر بحث‌ها و علل گرایش‌های افراد، بحث حالت‌های ماورایی است؛ افراد مذهبی پس از گذشت مدت زمانی از ورود و فهم حقیقت مطلب، از این نحله ها خارج می شوند ولیکن آنهایی که عرق مذهبی ندارند باقی می‌مانند؛ در تقسیم بندی ادبیات قرآنی و روایی گفته شده است که یک سری قدرت‌های شیطانی وجود دارند به عبارت دیگر افراد با یکسری ریاضت‌های شیطانی می‌توانند به این قدرت های شیطانی دست پیدا کنند. به طور مثال یکی از ریاضت ها توهین به مقدسات و کتاب مقدس با یک شرایط خاصی است تا برای آن ها یک نیروهای شیطانی فراهم شود؛ کما اینکه برخی افراد که در خاورمیانه و غرب آسیا با همین روش بود که به صورت تاریخی تحت عنوان کاهن شناخته می‌شدند. همان بحث‌هایی که در گذشته وجود داشته است، اکنون با ورژن و ادبیات جدید دارد به افراد گفته می‌شود؛ وقتی می‌گویم م. ع. ط یک کاهن است، این را به صورت سر بسته داشته باشید، حرف گزافه نیست.

نسیم: م.ع. الف چطور؟

قاسمی : م.ع. الف یک شیاد است. م. ع. ط کارهایی انجام می‌دهد کما این که افرادی که با او برخورد می‌کنند یا خود را در اختیار او قرار می دهند، اتفاقات عجیبی برای آن ها می‌افتد؛ ع. ی یک توانایی‌هایی، حال با ژست مذهبی، بچه مذهبی و گذاشتن عکس حضرت آقا روی میز خود، دارد. رصد ع. ی از بچه بسیجی‌ها و هیئتی‌ها است؛ بر عکس او، م. ع. ط که اعتقادی به این قضیه ندارد و کلاس‌های او وضعیت درستی ندارد، ممکن است خانم‌ها با حجاب یا بی حجاب باشند، برای او فرقی نمی‌کند ولیکن ع. ی این نکته را رعایت می‌کند و خود را از طرف انسان کامل که امام زمان (عج) است، نایب می‌داند. یکی از دوستان نقل کردند زمانی که ع. ی را دستگیر کردیم، از نجف آباد به سمت اصفهان می‌آوردیم؛ دو سرباز همراه ما بودند. ع. ی گفت روی پل بایستید، علت را جویا شدیم گفت قرار است اینجا تصادفی شود، ماشین سمند قرار است از پل به پایین بیفتد، کسی نیست و ما باید باشیم تا کمک کنیم؛ همه تعجب کردند او گفت یک ربع دیگر اتفاق می افتد اما یک ساعت بعد این اتفاق افتاد و ماشین هم پراید بود. نتیجه این که آن دو سربازی که همراه ما بودند، مرید ع. ی شدند؛ ما باید در تشخیص‌ خود یک سری ملاک‌ها داشته باشیم؛ قرآن می‌گوید « وکذلک جعلنا لکل نبی عدوا شیاطین الانس والجن یوحی بعضهم الی بعض »، «ان الشیاطین لیوحون الی اولیائهم»قدرت‌های شیطانی محدود است و «انما سلطانه علی الذین یتولونه »سلطنت شیطان تنها بر کسانی است که او را به سرپرستی خود بپذیرند و در مقابل او تسلیم شوند.

به م. ع. ط بارها گفته شده است شیطان را لعن کند ولیکن این کار را انجام نمی دهد

به م. ع. ط بارها گفته شده است شیطان را لعن کند ولیکن این کار را انجام نمی دهد، در کلاس‌های خود می‌گوید اعوذ بالله، سبحان الله و اذکار نگویید؛به زبان ساده چون وقتی این حرف‌ها را می‌زنید، حواس شیاطین متوجه شما می شود و مورد تهدید آنها قرار می‌گیرید؛ افراد با شرکت در این کلاس ها از اذکار الهی دور شدند؛ بنابراین یکی دیگر از دلایل جذب، رسیدن به قدرت‌های ماورایی است حال می خواهد شیطانی یا الهی باشد.

نسیم: سوره فلق هم تائید این امر است؟

قاسمی : سوره فلق در بحث سحر و جادو است؛ در آیه 102 سوره بقره بحث حضرت سلیمان و ماجرای سحر و ابطال سحر را داریم؛ بحث سحر با این مباحث متفاوت است؛ سحر اثرات تکوینی دارد؛ سحر ماهیت متفاوتی دارد که در برخی از فرقه‌ها همانند کابالا استفاده می‌شود؛ عرفان یهودی سحر دارد ولیکن ماهیت کار م. ع. ط یا امثال م. ع. ط متفاوت است. برای مشخص شدن مطلب، بحثی از روایات و دیدار علمائی که اهل دل بودند، مطرح می کنم؛ دوستان خدمت علامه حسن زاده، استاد احمد عابدی و... رسیدند و مطالبی را بازگو کردند؛ سر نخ‌ها و اشارات خوبی به دست آمد که بسیار مسیر را روشن کردند. مرتاض هندی را به نزد امام صادق (ع) آوردند و گفتند که او کارهای عجیب می‌کند، ذهن ما را می‌خواند و گم شده‌های ما را پیدا می‌کند؛ حضرت با او صحبت کردند؛ حضرت فرمودند تو چه قدرت‌هایی داری؟ گفت می توانم بگویم اکنون در دست شما چیست؛ حضرت دست مبارک را بالا بردند و گفتند در دست من چیست؟ آن شخص تمرکز کرد و گفت در دست شما تخم یک پرنده در هندوستان است؛ درست بود. حضرت چگونگی رسیدن به این قدرت ها را پرسیدند او گفت من ریاضت‌های سختی کشیدم، چیزی که نفس من دوست داشت و از آن لذت می‌برد من با آن مخالفت کردم؛ به طور مثال یکی از ریاضت‌ها آن ها نخوردن گوشت است؛

اگر کسی 40 روز گوشت نخورد، واجب است، حکومت یا دوستان فرد به او پولی قرض بدهند که گوشت بخورد

روند کار یک انرژی درمان در مشهد این بود که گوشت نمی‌خورد؛ در روایات آمده است اگر کسی 40 روز گوشت نخورد خلق سوء و بدی در او به وجود می‌آید؛ در اینجا گفته نشده است اخلاق فرد خراب می‌شود یا توانایی‌هایی پیدا می‌کند؛ در اینجا گفته شد، واجب است که حکومت یا دوستان فرد به او پولی قرض بدهند که گوشت بخورد. امام صادق (ع) به مرتاض هندی گفتند مسلمان شو، غیر این است که تو یک عمر از مخالفت با نفس خود این نتیجه را گرفتی و به توانایی رسیدی و مگر نه اینکه اکنون نفس تو می‌گوید ایمان نیاور؟ او گفت درست است؛ حضرت فرمودند پس تو همه را تجربه کردی این را هم تجربه کن؛ گفت من باید چکار کنم؟ حضرت معرفت الهی را تبیین کردند و شهادتین را بیان کردند و آن هم گفت و حضرت دوباره به وی گفتند تو اکنون مسلمان شدی؛ بعد از مسلمان شدن مرتاض هندی نتوانست تمرکز کند و اشیاء گم شده را بیابد؛ حضرت فرمودند کلمه لا اله الله دژ مستحکم خدا است و کسی که وارد این دژ می‌شود از بلاهای بسیار در امان است.

نفس توحید و ایمان سپر است

نفس توحید و ایمان سپر است و مرتاض هندی فهمید نیروهایی که داشت نیروهای شیطانی بود؛ اگر در ایمان خود به خدا ثابت قدم باشید خدا چیزهایی به تو نشان خواهد داد که در حالت شیطانی به ذهن تو خطور هم نمی‌کرد. بنابراین یکسری قدرت‌ها وجود دارد که متأسفانه ویترین و مارک آن ها تغیر کرده و به اسم عرفان و اسلام شده است، در حالی که ماهیت آن ها الحادی و شیطانی است؛ پایه و اساس عرفان حلقه کیهانی سه کارکرد دارد؛ یک شبکه‌ای به نام شبکه شعور کیهانی تعریف می‌کند و می‌گوید خدای متعال همه قدرت‌های خود را در این شبکه تحفیظ کرده است؛ خیر دنیا و آخرت شما در اتصال به شبکه شعور کیهانی است.

نسیم: ربوبیت را از خداوند منفک می دانند؟

قاسمی: اصولاً گفته می شود شبکه شعور کیهانی کار رب را می‌کند و تحت عنوان ید الله، حبل الله، وجه الله و جبرئیل بیان می کند. دومین کارکرد این است که شما متصل به شبکه شعور کیهانی باشید و بیان می کند شما به تنهایی نمی‌توانید متصل شوید این هنر درمانگر یا مستر یا استاد است که شما را متصل کند؛ به عبارت دیگر شما برای اولین بار نمی‌توانید شنا کنید باید مربی داشته باشید، برای اولین بار باید کسی به شما رانندگی را آموزش دهد و.... وقتی می‌خواهد شما را متصل کند، شما نباید مقاومت کنید؛ گفتن ذکر پناه بردن به خدا مقاومت در مقابل اتصال است؛ می‌گوید شما باید شاهد باشید یعنی به عنوان ناظر بی طرف بنشینید و خود را در اختیار طرف قرار دهید؛ اگر از مکان اتصال سوال شود، جوابی ندارد، می‌گوید شما تجربه کنید می‌فهمید؛ همانند حرف ایمان بیاور بعد می‌فهمید در دین مسیحیت است. در حالی که قرآن با صراحت 48 بار افلا یعقلون و 18 بار افلا یتفکرون و 4 بار افلا یتدبرون می‌گوید؛ به عبارت دیگر قرآن می فرماید پذیرش دین بدون تعقل و اجباری نیست؛ قرآن می‌گوید تعقل کنید بعد ایمان بیاورید و این ها می‌گویند ایمان بیاورید بعد تعقل کنید. ادعا می کنند قرآن دارای تناقض است و کلیت قرآن کریم از ناحیه رسول الله و جزئیات آن ساخته و پرداخته ذهن رسول خدا است؛ قرآن می‌گویند کلمه‌ای بر خلاف وحی الهی در قرآن نیست ولیکن آن ها ادعا می کنند این جزئیات را ذهن خود رسول خدا ساخته است در صورتی که اینطور نیست؛ صراحت قرآن این است که حتی الفاظ آن هم از طرف خداوند است. مرحله سوم این است که در اتصال شعور کیهانی شما، نباید هیچ واسطه‌ای باشد؛ یا حسین و... را باید کنار بگذارید؛ توسل به اهل بیت را باید کنار بگذارید و این امر را با عنوان شرک به خدا مطرح می کند یعنی همان حرفی که وهابی‌ها 200 سال نتوانستند در شیعه ها نفوذ دهند.

عرفان حلقه به اسم عرفان اسلامی بچه شیعه‌ها را از اهل بیت جدا می‌کند

به اسم عرفان اسلامی بچه شیعه‌ها را از اهل بیت جدا می‌کند؛ عرفان حلقه می‌گوید مستقیماً به سمت خدا بروید چرا که تکاثر و کثرت‌های گنبد و بارگاه‌ها شما را از حقیقت مطلب که خدا باشد، دور می‌کند؛ خانمی می‌گوید ما از وقتی که در کلاس‌های عرفان حلقه شرکت می کنیم، دیگر علاقه ای به زیارت امام رضا (ع) نداریم؛ این شبکه خدا نیست خود م. ع. ط نیز این امر را قبول دارد؛ برای برخی از مسترها سوال است که اگر این شبکه ابلیس باشد چه می شود. م. ع. ط می‌گوید حتماً باید از مرکزیت عرفان حلقه که خود او است، متصل شوید؛ گویی م. ع. ط یک مدیوم است؛ کلمه مدیوم را در اصطلاحات جن گیر‌ها و آنهایی که احضار روح می کنند، زیاد می‌شنوید؛ می‌گوید چند سال دیگر مسترها ادعا نکنند این قدرت‌ها را خود داشتیم، این مسترها از طریق م. ع. ط به این مرحله رسیدند؛ م. ع. ط روی نقش خود بسیار تأکید می‌کند. از او می پرسیم ائمه و اهل بیت (ع) را به بهانه واسطه کنار گذاشتید ولی خود را جایگزین کردید، این خود پرستی نیست؟ می‌گوید نه، به هر حال باید کسی برای نشان دادن راه کمال به مردم وجود داشته باشد؛ اهل بیت (ع) نیز همین نیت را داشتند و در این عرفان ها به این امر توجه نمی شود.

بعد از اتصال اذعان دارد اتصال یک سری فواید برای شما دارد؛ با این اتصال به آگاهی می‌رسید؛ افرادی بودند که سواد درست و حسابی ندارند ولیکن بعد از اتصال دیباچه شعر به زبان عربی نوشته است در حالی که خود معنی‌ آن ها را نمی‌داند؛ ادعا نمی کنند به آن ها وحی شده است پس عنوان آگاهی را به این مسئله اطلاق می کنند ولیکن معتقد است همان وحی که به رسول خدا می‌شد به ما هم می‌تواند بشود. تز او این است که نمره امام رضا (ع) 20 و نمره من 17 و شما 15 است؛ اعتقاد دارد اگر سعی کنیم ما هم بیست می‌شویم در صورتی که مخالف اعتقادات اسلام است؛ ما نمی‌توانیم امام و پیامبر شویم چون مقام امامت یک مقام تحفیظی از جانب خدا است؛ در این مبحث او مشکلات اساسی اعتقادی دارد.

بسیاری افراد به جهت اتصال به شبکه شعور کیهانی و تشعشع دفاعی آسیب دیده اند

در بحث اتصال دو کار انجام می دهد؛ بحث هایی تحت عنوان فرادرمانی و تشعشع دفاعی دارد؛ افراد بسیاری بودند که سمت مسترها و م. ع. ط رفتند؛ از جمله پسر یکی از مسئولین که دانشجوی نخبه دانشگاه علامه بود، برای افسردگی نزد م. ع. ط رفت؛ م. ع. ط او را به یکی از مسترهای خود معرفی کرده بود که این مستر هم چهره شناخته شده ایست؛ این مستر که روان شناس است به او تشعشع دفاعی می‌دهد. این دانشجوی نخبه به دلیل تشعشعات دفاعی دیوانه می‌شود؛ وقتی با شما صحبت می‌کند، صداهای انواع حیوانات مختلف را در می‌آورد؛ در میان صحبت خود تیک می‌زند؛ در نهایت از دانشگاه اخراج می‌شود و پدر او برای درمان او تلاش می کند؛ نکته‌ قابل توجه این است که بسیاری به واسطه این اتصالات آسیب دیدند؛ این بحث در فرادرمانی ضعیف‌تر است. به طور مثال به کسی که دچار سرماخوردگی می شود ادلت کلد یا استامینوفن پیشنهاد می کنند ولیکن به کسی که ذات الریه دارد آمپول های مختلف توصیه می شود؛ در این نحله ها کسانی که سرپایی درمان می شوند را تشعشع درمانی می‌دهد که برون ریزی‌ عجیب وغریب دارد. م. ع. ط به افرادی که متصل می شوند، می گوید که برون ریزی اتفاق می افتد که می‌تواند روانی یا جسمی باشد؛ به طور مثال خانمی 16 سال م. ع. ط را می‌شناخت و می‌گفت اگر روزی بفهمم م. ع. ط اشتباه گفته است اول م. ع. ط و بعد خود را می‌کشم چرا که عمر خود را در این راه صرف کردم؛ او می‌گوید من بعد از 15 سال برون ریزی دارم؛ بعضی اوقات سرم تاول می‌زند و در زیر دوش با فشار دست از این تاول ها خون بیرون می زند. برون ریزی فرد دیگری غش کردن است؛ همسر شخصی که مهندس ارشد عمران در شهرداری بود و اخراج شد، می‌گفت همسرم غش می‌کند و در حالت غش می گوید برای من قرآن بخوانید؛ مستر بالاتر از این آقا که خانم است، می‌گوید موجودات غیر ارگانیک این فرد مذهبی هستند.

م. ع. ط اعتقاد دارد تمام انسان‌ها بیمار هستند

م. ع. ط اعتقاد دارد تمام انسان‌ها بیمار هستند یعنی آن کالبدهای ذهنی، ارواح گذشتگان یا موجودات غیر ارگانیک (اجنه) در وجود آن ها هستند؛ مسبب بیماری‌های ذهنی، روحی و جسمی موجودات غیر ارگانیک هستند؛ در فیلم های م. ع.ط که به افراد می گوید بیا بیرون، منظور آن فرد نیست بلکه موجودات درون او هستند؛ این اتفاق جماعتی را ساخته است که ادعای سینه چاکی م. ع. ط را دارند و به هیچ وجه هم کوتاه نمی‌آیند؛ ریزش از عرفان حلقه را خیلی کم می‌بینیم.

از خانمی که مستر عرفان حلقه بود، پرسیدم چه اتفاقی برای شما می‌افتد وقتی متصل می‌شوید؟ گفت چرخش انرژی را در وجود خود احساس می‌کنم و در نهایت همانند حرارتی است که از گوش بیرون می‌آید؛ به عبارت دیگر روند اتصال به شبکه شعور کیهانی این گونه است که در حین اتصال یک فعل و انفعالاتی برای او اتفاق می‌افتد. بعضی اوقات دچار صرع، شوک های الکتریکی قوی می‌شود؛ با برطرف شدن حمله، شخص به آرامش نسبی می‌رسد؛ مثل این می‌ماند شما به شخصی مورفین می‌زنید و بعد به آرامش می‌رسد اما مورفین جواب درد او نیست این بیماری را ریشه کن نمی‌کند ولی به آرامش می‌رسد؛ می‌گوید من به آرامش رسیدم و دوست دارد دوباره متصل شود.

گویا اتصالات عرفان حلقه اعتیادآور است

گویا این اتصال اعتیاد آور است و کسانی که همواره متصل می شوند به فراخور حال، در 24 ساعت اتفاقاتی برای آن ها می افتد؛ برخی دچار توهمات دیداری شنیداری شدند؛ گمان می کنند سیاهی همراه آن ها می آید؛ این امر در ریکی، پرانا و یوگا نیز اتفاق می‌افتد و شباهت‌هایی به هم دارند.

دو قطبی شدن یکی از عوارض فرادرمانی و تشعشعات در عرفان حلقه است

برخی دچار شادی مفرط یا افسردگی شدید می شوند و می‌گوید اکنون من با تمام کائنات به وحدت می‌رسم و وجودش پر از سرور می‌شود، احساسات او فوق‌العاده قلیان می‌کند یا به حد خودکشی می رسد؛ این دو قطبی شدن یکی از عوارض فرادرمانی و تشعشعات در عرفان حلقه است که در ریکی هم این اتفاق می‌افتد.

م. ع. ط باید اساتید و آموزش‌های مختلفی در حیطه عرفان های نوظهور دیده باشد

قابل اثبات است که پشت این مطلب یک شبکه است؛ کاری نیست که یک شخص انجام دهد و بخواهد نحله های مختلف را جمع کند تا نیروهای مختلف را تجربه کند؛ یک عمر کفاف نمی‌دهد او باید اساتید مختلفی در این حیطه‌ها دیده باشد. برخی به شدت از افراد مختلف می‌ترسند؛ احساس می‌کند م. ع. ط از همه چیز خبر دارد؛ م. ع. ط ادعا می کند از همه چیز خبر دارد؛ در صورتی که حقیقتا این گونه نیست.

آیت الله مکارم شیرازی، علوی گرگانی و نوری همدانی حکم مفسد فی الارض بودن م. ع. ط را صادر کردند

پرونده م. ع. ط جنبه‌ حقوق بشری پیدا کرده و اکنون فشار بین المللی به خاطر این قضیه روی ایران است، آیت الله مکارم شیرازی حکم م. ع. ط را به عنوان مفسد فی الارض داده است؛ آقای علوی گرگانی و آقای نوری همدانی نیز حکم او را دادند.

نسیم: م.ع. الف هم توسط یک قاضی تبرئه شد؟

قاسمی : او را به عنوان توهین به مقدسات محکوم کردند؛ حکم او مثل حکم ارتداد نیست؛ توهین به مقدسات زندان و جریمه دارد؛ فکر می‌کنم در قانون جدید زندان را هم برداشتند.من احساس می‌کنم م. ع. ط از یک خلأی تحت عنوان عرفان استفاده کرد و به دلیل جذابیت برخی از جهت درمان بیماری ها و رسیدن به قدرت های ماورایی و... جذب او شدند.

نسیم: قدرت تسخیر و نفوذ دارند؟

قاسمی : م. ع. ط و امثال او به هیچ وجه قدرت تسخیر ندارند؛ من عرض کردم که او در ابتدا از افراد می‌خواهد که شاهد و تسلیم باشند و در تعریف تسلیم بودن، می‌گوید به هیچ وجه ذکر نگویید و خود را در اختیار من قرار دهید.

نسیم: به عبارتی سلطنت شیطان را بپذیرند.

قاسمی : بله؛ این گونه نیست که روی هر کسی بتوانند کار کنند. استاد احمد عابدی خواستند در مورد حلقه مطلع باشند؛ بنده رفتم و مستندات را خدمت استاد دادم؛ ایشان گفتند اتفاقاتی که می‌افتد را توضیح دهید و مباحث مختلف و افراد مختلف را توضیح دادم؛ خانمی ادعا می کرد سرطان ریه داشته و در ایران و ترکیه جوابش کردند.

در تحقیقات دریافتم تمام مباحثی که در عرفان حلقه وجود دارد در ریکی نیز موجود است

یکی از مسترها در ایران به او گفته بود من تو را خوب می‌کنم؛ آن خانم گفت در اطاق ایزوله بودم و از شوهر من برای انجام تشعشع دفاعی اجازه خواست؛ دلیل برای من جالب بود، در تحقیقات دریافتم تمام مباحثی که در عرفان حلقه وجود دارد در ریکی نیز موجود است؛ به م. ع. ط گفتم که آن ها را از ریکی گرفتید گفت چرا این حرف را می‌زنید، ما خیلی با ریکی اختلاف داریم. م. ع. ط 9 ماه به ژاپن رفته است؛ هر چند خود او ادعا می کند برای اطلاعات عمومی به ژاپن رفته است ولیکن بر اساس رفرنس هایی که از ریکی داد مشخص است در این امر بسیار پیش رفته است؛ دکتر اصولی که بنیانگذار ریکی است می‌گوید وقتی که افراد را به روح بزرگ ریکی متصل می‌کنید باید حتماً از طرف مقابل اجازه بگیرید.

م.ع.ط کتابی به نام موجودات غیر ارگانیک دارد که صراحتاً به اجنه و ارتباط با آنها و به خدمت گرفتن آن ها می پردازد

این جمله را من در کتاب ریکی به نام «علم جامع شفا بخش» پیدا کردم؛ در این کتاب گفته شده است اگر اجازه نگیرید آسیب این قضیه به خود فرد بر می‌گردد؛ م.ع.ط کتابی به نام موجودات غیر ارگانیک دارد که صراحتاً به اجنه و ارتباط با آنها و به خدمت گرفتن آن ها می پردازد.

حرف های م.ع.ط تحت عنوان هستی‌بان و نگهبان در کتاب فرقه‌ای به نام ساینتولوژی وجود دارد

حرف هایی که م.ع.ط تحت عنوان هستی‌بان و نگهبان و این موارد تقسیم‌بندی و بیان می‌کند، در کتاب دایتکس فرقه‌ای به نام ساینتولوژی وجود دارد؛ این فرقه یک رهبری به نام ران ال هاوارد دارد که از فرانسه اخراج و محکوم به اعدام شده بود؛ از فرانسه به آمریکا فرار کرد و فرقه ساینتولوژی یا علم سلامت ذهن را به راه انداخت. کتاب دایتکس به بحث موجودات غیر ارگانیک می‌پردازد؛ تقسیم‌بندی که م.ع.ط در کتاب خود دارد همان تقسیم‌های کتاب دایتکس است؛ این کتاب را انتشارات بریج در کالیفرنیا در سال 2009 به زبان فارسی چاپ کرده است، در حالی که این انتشارات حتی یک کتاب به زبان فارسی چاپ نکرده است و حوزه نشر کتاب های آن زبان انگلیسی است؛ می توان سررشته این قضایا را پیدا کرد.

گویی که در تشعشعات دفاعی یک اتفاقات خاص و سختی رخ می دهد؛ این حرف ها را خدمت استاد احمد عابدی گفتم، وی به من گفت به دفتر شفایافتگان آستان‌ آقا علی بن موسی الرضا (ع) مراجعه کنید، آستان قدس رضوی دفتری به نام دفتر شفایافتگان وجود دارد که به راحتی نام کسی را به عنوان شفا یافته امام رضا (ع) نمی‌پذیرند.

شخص باید اسناد قبل از شفای بیماری‌ را به همراه اسناد بعد از ادعای شفایافتگی ارائه دهد تا کمیسیون پزشکی نظر نهایی را اعلام کند؛ ریکی، پرانا، عرفان حلقه و بسیاری دیگر ادعا می‌کنند، بیماران را شفا می دهند؛ فرد نابینایی که در اثر حادثه بینایی خود را از دست داده بود، نزد امام رضا (ع) شفا پیدا می‌کند؛ نکته در اینجا بود که پا و قلب این فرد نیز مشکل داشت ولی تنها شفای چشم خود را از امام رضا (ع) خواسته بود اما وقتی شفا پیدا کرده بود تمام امراض دیگر هم خوب شده بود.

گویی که شفای الهی به جامعیت تعلق گرفته است؛ در حلقه غالباً کسی که شفا می یابد، دچار مرض دیگری می شود یعنی این درد تسکین پیدا می‌کند و از جای دیگری بیرون می زند؛ خانم سرطانی شفا یافته توسط حلقه گفت سرطان متوقف شده است و این مطلب در اسناد پزشکی او مشخص بود، ولیکن ضربان قلب او از 65 به 35 رسیده است و هنگام صحبت دچار تنگی نفس می شود. مستر در توجیه تنگی نفس این خانم گفته بود تکنیک کنترل ذهنی را انجام نداده است؛ دلیل هر چه باشد این فرد اکنون تنگی نفس دارد؛ شوهر این خانم ادعا می کرد م.ع.ط خدا شناسی و نماز خواندن را به آن ها آموخته است؛ خانم می گفت وقتی به من تشعشع دفاعی دادند، من دو تا دست تنها از آرنج دیدم که روی پاهای من گذاشته می‌شد؛ هر کجا که گذاشته می‌شد احساس حرارت می‌کردم؛ وقتی به قسمت تومور من رسید، احساس حرارت شدیدی و سوختگی کردم؛ در اثر این حرارت غش کردم و وقتی به هوش آمدم خوب شده بودم. مستر بالاتر از او گفت تو این دست‌ها را ندیدی تو با چشم دلت دیدی؛ آن خانم گفت من با چشم ظاهری‌ام دیدم؛ بین آن ها یک نزاعی در گرفت؛ نتیجه این مباحث این است که به صورت حداقل می‌توان اذعان داشت اتفاقاتی می‌افتد، افراد دچار توهمات می شوند یعنی م.ع.ط بلایی سر آن ها آورده که دچار توهمات دیداری و شنیداری شدند.

10 مستر مجرب عرفان حلقه را بررسی کردیم؛ 9 نفر از آن ها مطلقه یا در صدد طلاق بودند.

در مباحث درمانی این مسئله روشن و شفاف است که اتفاقاتی می افتد و افراد دچار یک سری آسیب‌ها اعم از جسمی، روانی و... می شوند؛ یکی از این آسیب ها، آسیب‌های خانوادگی است؛ 10 مستر مجرب عرفان حلقه را بررسی کردیم؛ 9 نفر از آن ها مطلقه یا در صدد طلاق بودند. ماجرای آتش سوزی ویلای خانم حسینی، استاد دانشگاه الزهرا، در رسانه تحت عنوان اختلاف با همسر سابق بیان شد که خواهر خانم حسینی از این امر ناراحت بودند؛ اصل ماجرا این بود که وی اصلاً شوهر سابق نداشته است و با شوهر خود بسیار خوب زندگی می‌کرده است. صاحب آن ویلا خانمی بود که شوهر او عرفان حلقه ای بوده است؛ شوهر او تحت تلمذ مستر خانم عرفان حلقه‌ای بوده است؛ یکی از اتفاقاتی که در عرفان حلقه می‌افتد زن و شوهر را از هم جدا می‌کنند، این مستر نیز به شوهر آن خانم گفته بود شما به همسرت نمی خورید و نمی توانید راه کمال را با همسرت بیابید؛ او هم این مطلب را به خانم خود انتقال می دهد و خانم مخالفت می کند؛ خانم برای مجاب کردن شوهر خود، از خانم حسینی مشاوره می‌گیرد. خانم حسینی مباحثی در مورد انحرافی بودن عرفان حلقه می‌گوید و این خانم به شوهر منتقل می‌کند؛ از این قضیه 6 الی 7 ماه می‌گذرد و این خانم علاقمند می‌شود که ادامه مباحث را در ویلای شخصی خود با خانم حسینی ادامه دهد؛ شوهر او متوجه می شود و هدف او خانم حسینی بود؛ او در ویلا را بسته، آب را قطع کرده و... هدف خانم حسینی بوده است. عرفان حلقه افراد را می‌ترسانند و تهدید می‌کنند؛ حقیقت مطلب این است که م.ع.ط یک انسان منحرف به تمام معنا است؛ به گفته بزرگی خود شیطان است یعنی شیطان در آن نهادینه شده است؛ به گونه ای دروغ را برای شما بیان می‌کند که با حقیقت تفاوتی نمی کند.

بسیاری از افرادی که نزد م.ع.ط رفتند استاد دانشگاه بودند؛ ببینید قضیه تا چه حد بغرنج بوده است که آقای م.ل در یک مقطعی حامی م.ع.ط بود. در برنامه ویتامین سه فردی را دعوت می کنند که فارغ التحصیل مکتب یونگ است؛ این اتفاق می‌افتد و خود آقای ضرغامی نیز اذعان دارد. در هر صورت عرفان حلقه متأسفانه یک گستردگی خاصی دارد؛ در رصد میدانی در یافتیم عرفان حلقه در حال حاضر بسیار برجسته است؛ این عرفان اولین مشکل است چرا که به یک صورت همه در آن جمع هستند؛ از هندوستان، یوگا، ریگی، مباحث اعتقادی و... را در این عرفان می‌بینید؛ آن کسی که دنبال معنویت است به یک نوعی آن را غنی می‌کند.

عرفان حلقه، بهائیت جدید است

نسیم: یکی از کارشناسان، عرفان حلقه را به نوعی بهائیت امروزی ایران معرفی کردند.

قاسمی : به درستی چنین است؛ شما علی محمد باب داشتید، وی را کشتند. قرآن می گوید شیطان جز وسوسه کاری نمی‌تواند بکند مگر کسی خودش بخواهد؛ اگر کسی بخواهد از نظر عملی در ابتدا باید بنده شیطان شود؛ کارگر بی مزد و مواجب نیست ابتدا فرد را مشرک می‌کند؛ توهین به مقدسات برای آنهایی که می‌خواهند در این راه قدم بردارند، رایج است.

نسیم: در کشور ما هر فرقه ای در جایی نفوذ کرده است.

قاسمی : در این 3 سال که گذشت آنها به اندازه کافی در لس انجلس و فرانکفورت تظاهرات برگزار کردند، ش.ن و... بحث را رسانه‌ای کردند که عملاً می گویند افرادی که از حوزه در مقابله با این مسئله برخواستند از کجا حمایت می شوند و چه نفعی برای آنها دارد؟

اگر برای مردم عادی آسیب‌های عینی عرفان حلقه را ذکر کنیم، مجاب می‌شوند

باید دو تا دیدگاه را مد نظر داشته باشید؛ دیدگاه کف جامعه و عموم که وارد حلقه نشدند تا برای این مسئله اطلاع رسانی شود؛ دیدگاه دیگر برای کسانی است که درگیر حلقه هستند؛ کسانی که هنوز وارد حلقه نشدند، دو دسته هستند؛ یک دسته فرهیخته و دسته دیگر مردم عادی هستند؛ اگر برای مردم عادی آسیب‌های عینی را ذکر کنیم، مجاب می‌شوند.

عرفان حلقه بیشتر در کف جامعه نفوذ کرده یعنی دانشگاه‌ها را که نگاه می‌کنید اساتید با عرفان حلقه آشنا هستند. برای مقابله با عرفان حلقه باید از ظرفیت‌های مختلف می‌توان استفاده کرد؛ باید بحث آسیب‌ها را برای عموم مردم داشته باشید و برای افراد فرهیخته باید آسیب‌های اجتماعی قضیه را مطرح کرد؛ 70 درصد پیروان نحله ها را خانم‌ها تشکیل می دهند؛ باید این مسئله نیز علت‌یابی شود؛ بسیاری از خانم‌ها خانه‌دار بودند و این عرفان برای آن ها به عنوان یک شغل شده است و در ماه چند میلیون درآمد دارند. قطعاً تنهایی این خانم ها در خانه تأثیر دارد اما دلیلی که به آن اضافه شد این است که اکنون خانمی که مستر است و در ماه 5 میلیون درآمد دارد چرا که از هر کسی 50 هزار تومان ورودی می‌گیرند؛ با این کار از همسر و زندگی خود حمایت مالی می کند؛ من به خانم مولاوردی که معاونت زنان و خانواده هستند این مسئله را عنوان کردم؛ وی پیشنهاد کرد که یک جلسه مشترک بگذارید که ما به این قضیه برسیم؛ اگر آماری که می‌دهید به شرط صحت آمار، خانم‌ها هستند، ارائه دهید تا پیگیری شود که پیگیری نکردند.

جامعه هدف عرفان حلقه یک عده افراد عامی و یک عده افراد فرهیخته جامعه هستند

در مجموع جامعه هدف یک عده افراد عامی و یک عده افراد فرهیخته جامعه هستند؛ باید برای این عده کاری انجام شود، برای کسانی که گرفتار این امر شدند نیز باید کاری کرد که فرایند نجات از حلقه است؛ آقایی که قبلاً یوگا کار می‌کرد و بعد وارد حلقه شد؛ می‌گفت هر وقت تشعشع دادم، بچه‌ام پرخاشگر شد. می‌گفت وقتی تشعشع می‌دادم، نصف شب بچه‌ام بلند می‌شد با گریه می‌گفت آقا گرگه، بعد با دست نشان می‌داد و می‌گفت سرش الآن به سقف است؛ می‌گفت حداقل دچار توهم شده بود و من مطمئن بودم این ضرر حلقه است و برون ریزی من این گونه است که فرزندم دچار توهم شده است.

فایده این عرفان از ضرر آن بسیار کمتر است

یکی از دلایلی که این فرد از حلقه خارج شد این بود که فایده این عرفان از ضرر آن بسیار کمتر است؛ باید برای افرادی که آسیب دیده هستند انجمن نجات باشد؛ بسیاری از مدیران ما آگاه نیستند و نمی‌دانند قضیه از چه قرار است؛ این بستری برای انحراف است و حتی بحث امنیتی پیدا می‌کند؛ تمام طیف‌هایی که وارد حلقه شدند حتی با چهره‌های مذهبی، مشکل مذهبی و سیاسی پیدا کردند. وقتی علی محمد باب شیرازی را کشتند، طاهره قره العین زرین تاج قزوینی شورش‌هایی را در سراسر ایران ایجاد کرد و اتفاقاتی در آن مقطع افتاد؛ اینجا هم افرادی هستند که آتش زیر خاکسترند؛ آنهایی که در کار قوه قضائیه هستند باید سبک و سنگین کنند که آیا حذف یا نگه داشتن وی ارجحیت دارد. نگه داشتن این عرفان از نظر معنوی تأثیرات دارد؛ این قابل اثبات است وقتی رهبری کاریزماتیک یک فرقه حفظ می شود از نظر معنوی در تکثیر موثر است؛ یکی از حرف‌های م. ع. ط این بود که می‌گفت این جماعتی که درست کردم متفرق نکنید و شما آن ها را معلم قرآن کنید. یک تأثیرات روحی روانی در وی اتفاق افتاد؛ وقتی وی را دستگیر کردند احوال او بسیار بد بود، به صورتی که روزها سر خود را به دیوار می‌کوبید و شکاف بر می‌داشت؛ بعد از مدتی که آب‌ها از آسیاب می‌افتد و مسترها را آزاد می‌کردند حال او خوب می‌شد؛ هر وقت که فشاری به زیر مجموعه او وارد می‌شد حال او بد می‌شد؛ این سخن را م. ع. ط نیز اذعان داشت.

در اسلام حکم ساحر و کاهن که سحر و کهانت خود را آشکار می کند، حذف فیزیکی‌ است

یک مسیر شیطانی و الحادی است؛ در اسلام کاهن کسی است که کهانت می‌کند به عبارتی با اجنه در ارتباط است؛ ساحر هم کسی است که سحر می‌کند؛ حکم ساحر و کاهن که سحر و کهانت خود را آشکار می کند، حذف فیزیکی‌ است؛ تشخیص این مطلب برای مردم قابل درک نیست. مردم نمی‌توانند بفهمند شخصی که چیزی را به آنها اطلاع می‌دهد ایا با جبرئیل یا با شیطان در ارتباط است؛ م. ع. ط از جمله این افراد است که با ژست روشنفکری و با دکترای افتخاری که کشورهای مختلف به او دادند، این مسیر را باز کرده است؛ م. ع. ط ادعا می کند، مدتی در ترکیه بوده و در دانشگاه ارتودو تحصیل کردم، در حالی که چنین دانشگاهی در ترکیه نیست؛ دانشگاه ارتودوقو وجود دارد.

ارمنستان که به م. ع. ط مدرک دکترای افتخاری داد یک پایگاه برای فرقه نو ظهور در منطقه غرب آسیا است

کشورهای دیگری هم گشته است؛ کشورهای عضو شینگن و کشورهای اتحادیه اروپا را هم گشته است؛ به محض این که در سال 89 م. ع. ط را دستگیری کردند با گرفتن تعهدی او را آزاد کردند؛ آذربایجان، ارمنستان و رومانی به او مدرک دکترای افتخاری دادند و از او حمایت کردند؛ ارمنستان یک پایگاه برای فرقه نو ظهور در منطقه غرب آسیا است.

این که تلاش می شود نام م. ع. ط را در سند حقوق بشر سازمان ملل بیاورند، نشان از ارتباط گسترده‌ای در پس پرده دارد

این که تلاش می شود نام م. ع. ط را در سند حقوق بشر سازمان بیاورند، نشان از ارتباط گسترده‌ای در پس پرده دارد؛ حتی اگر ما خبر نداشته باشیم مشخص می کند ارتباط گسترده‌ای در این زمینه است؛ بنابراین باید یک نگاه ویژه در این زمینه شود و باید مسئولان مطلع شوند؛ کتاب 600 صفحه‌ای برای مسئولین فرهنگی خاص تهیه شده است؛ باید اطلاع رسانی شود.

نسیم: در خصوص م.ع. الف صحبت بفرمائید.

قاسمی : آقای م.ع. الف از موجودات ماورایی مثل جن استفاده نمی کرده است، تأثیر و تأثرات فقط در این حیطه نیست؛ شما از طریق هیپنوتیزم هم می‌توانید روی افراد تأثیراتی بگذارید؛ اگر کسی در این زمینه کار کرده باشد می‌تواند روی افراد تاثیر بگذارد؛ بعضاً برخی مواقع جنبه تلقینی پیدا می‌کند. کسی که هفته اول حضور در کلاس های عرفان های حلقه باشد و ادعایی کند تلقین است؛ این که شما شنیدید دکترای خوب، معروف و مجرب می‌گویند بیمار داخل مطب ما بیاید 30 درصد بیماری‌اش خوب می‌شود، یعنی از نظر روانی بسیار تأثیر گذار است. علی اکبری در بسیاری مواقع شیادی کرد و از مذهب، نام اهل بیت، اذان، مداحی‌ها و حتی ذکر یا علی استفاده می‌کرد چرا که جامعه ایران جامعه مذهبی هستند؛ من واقعاً این شخص را شیاد می‌دانم این مطلب هم پیگیری کردم که توهین مقدسات برای او تلقی کردند.

در بحث انرژی، انرژی درمانی و انرژی درمان‌گرها، به این نتیجه رسیدیم که انرژی مستمسکی بیش نیست

بحث فالون دافا یا فالون گنگ که اعتقاد به این معنا دارد که شما در چینش اشیاء می‌توانید طوری چینش را انجام دهید که انرژی مثبت به شما منتقل شود؛ بررسی در بحث انرژی، انرژی درمانی و انرژی درمان‌گرها انجام شد که به این نتیجه رسیدیم که انرژی یک مستمسکی بیشتر نیست؛ آن اتفاقی که رخ می دهد چیزدیگری است و تلقی افراد بحث انرژی است. مثلاً پرانا که برگرفته از یوگا است، می‌گوید ما انرژی درمانی می‌کنیم اما نکته‌ در این است که می‌گوید شما چشم خود را ببند و احساس کن انرژی درون تو وارد می‌شود؛ این انرژی چیست که قابلیت انبساطی و انقباظی دارد و شما با آن می‌توانید حرف بزنید؟ در ریکی می‌گوید شما کافی است خواسته‌ات را از روح بزرگ ریکی بخواهید؛ ان ها می گویند انرژی هوشمند است.

در ادبیات قرآنی ما موجودات هوشمند انسان، جن یا ملائکه هستند

در ادبیات قرآنی ما موجودات هوشمند انسان، جن یا ملائکه هستند؛ ارتباط با ملائکه که بر اساس مبانی قرآنی ما فقط برای اولیاء الله است؛ پس دو گروه بیشتر باقی نمی‌ماند که موجود هوشمند هستند؛ اگر قرآن، عقل و فطرت برای ما میزان باشد برای کانون‌های نوظهور خیلی راحت می‌توانیم بفهمیم که این انحرافی است چرا که هیچ گاه شرع امر به خبائث نمی‌کند یعنی کار بر خلاف فطرت انجام نمی‌دهد. اینکه می‌گویند فلان کار را انجام بدهید تا این قدرت را پیدا بکنید امر به خبائث می کند؛ فلان ریاضت دستور فطرت نیست و به راحتی می شود فهمید؛ اصولاًشرع خیلی ساده و راحت است و کارهای محیر العقول ندارد؛ پس مخالفت با فطرت، مخالفت با عقل و مخالفت با شرع یا قرآن ملاکی برای تشخیص است.

آرم عرفان حلقه از تائوئیسم گرفته شده است

در فرقه فالون دافا در چینش‌ها مباحثی از تائوئیسم استفاده می‌کنند؛ در تائوئیسم که در ایران هم متأسفانه کم نیست، نصف آن سفید و نصف دیگر مشکی است؛ آرم حلقه هم از تائوئیسم گرفته شده است؛ انرژی تائو می‌گوید اصولاً سپیدی با این سیاهی در هم تنیدند و آن ها یکی هستند، راه روشنایی از مسیر تاریکی می‌گذرد؛ اگر بخواهید به کمال برسید باید از مسیر گناه بروید؛ هم تائوئیسم هم کابالا به این بحث پرداختند؛ فالون دافا که برگرفته از تائوئیسم است این مبحث را پیاده می‌کند؛ حتی اسماء و نمادهایی که در آنجا استفاده می‌شود را می بینید.

سفیر یک کشور شرقی در ایران به وزارت خارجه نامه نوشت که به شدت مواظب فرقه فالون دافا باشید

سفیر یکی از شکورهای شرقی در ایران به وزارت خارجه نامه نوشته است که رئیس فرقه فالون دافا در چین محکوم به اعدام شد و از آنجا فرار کرد؛ به شدت مواظب این فرقه فالون دافا باشید؛ آن ها یکسری کارهای خلاف طبیعت و ضابطه انجام می‌دهند که عوارض آن در کشور ما اتفاق افتاده است؛ بحث انرژی یک مستمسک و بهانه است، حقیقت مطلب چیز دیگری است؛ عمر انرژی درمانگر‌ها در دنیا از 60 سال بالاتر نمی‌رود و زیاد عمر نمی‌کنند. چرا که همواره در بحث تبادل و توازن انرژی خود با محیط و افراد است؛ می گویند اگر نتواند تعادل بین انرژی مثبت و منفی بین اینکه این شخص انرژی‌اش پر یا دشارژ است، داشته باشد، خود فرد دچار ضربه می‌شود؛ م.ع.ط نیز این حرف‌ها را دارد؛ در بعضی مباحث م. ع. ط معتقد است افراد باید دارای لایه‌های محافظ باشند؛ می‌گویند شما به راحتی نباید افراد را به شبکه متصل کنید؛ در ریکی هم می گوید برای اینکه به خود آسیب نرسانید باید از فرد اجازه بگیرید. با ورود بحث انرژی درمانی همانند سایر مباحث عده ای از حول حلیم در دیگ افتادند و دقت نکردند که ربط و ضبط این مبحث کجا است؛ وقتی می گویید اگر چنین مطلبی وجود داشت چرا گذشتگان و مبانی ما به آن اشاره نکردند، آن ها می‌گویند یک چیزی در حیطه طب مکمل و فراگیر است همانند هومیو پاتی می‌ماند در حالی که این یک نیرنگ است. از نظر سازمان بهداشت جهانی طب سنتی ایران و طب بوعلی سینا پذیرفته شده است چون اثرات درمانی دارد و روی معلول تأثیر می‌گذارد بر خلاف طب مدرن که روی علت تأثیر می‌گذارد؛ طب مدرن در واقع سلول را می‌شکافد و نابود می‌کند و درمان آن علتی است؛ طب مدرن تشخیص از روی علت است و طب سنتی ما از روی معلول است.

اسقف اعظم کاتولیک آمریکا در سال 2010 انواع انرژی درمانی را در بیمارستان‌های آمریکا ممنوع کرده است

آن ها می‌خواهند بگویند که انرژی درمانی را می‌توانیم به عنوان طب مکمل یا فراگیر قلمداد کنیم در حالی که هیچکدام از مراکز درمانی دنیا این قضیه را تأیید نکردند؛ قضیه به قدری حاد است که اسقف اعظم کاتولیک آمریکا در سال 2010 انواع انرژی درمانی را مثل ریکی و.... در بیمارستان‌های آمریکا ممنوع کرده است. در آمریکایی که هر کسی هر کاری که می‌خواهد می تواند انجام دهد چنین حکمی از سوی اسقف اعظم صادر شد و حکم اسقف اعظم در حد قانون است؛ به خصوص با ریکی به خاطر آسیب‌هایی که با مباحث انرژی درمانی به افراد زده است، مخالفت کردند؛ این عرفان ها یک سری موارد ناشناخته‌ را به عنوان مسئله یقینی مطرح می‌کنند و می‌گویند این مطلب را ما تجربه کردیم و به هدف رسیدیم، شما هم تجربه کنید در حالی که این مسئله از نظر پزشکی پذیرفته شده نیست.

نسیم: چه میزان از محکومیت م. ع. ط باقی مانده است و قرار است بعد از دوره محکومیت چه اقدامی صورت پذیرد؟

قاسمی: یکی دیگر از اتهامات م. ع. ط توهین به مقدسات یا جریان سازمان یافته و داشتن کمیسیون‌های مختلف بود؛ به دو بحث از اتهامات او پرداخته نشد و در نهایت 5 سال برای او بریده شد که او 3 سال را گذرانده است و تقریباً 16 ماه از حکم باقی مانده است.

دستگیری م. ع. ط بدون مسترهای او فایده‌ای ندارد

بحثی در مورد مسترها مطرح است چرا که دستگیری م. ع. ط بدون مسترهای او فایده‌ای ندارد؛ او 50 مستر قهار در کشور دارد که اگر م. ع. ط بمیرد هر کدام از این مستر ها بحث عبور از م. ع. ط را مطرح می‌کنند. اگر اکنون م. ع. ط بمیرد عرفان حلقه چند فرقه می‌شود؛ وقتی که بابیت سقوط کرد یک فرقه به نام ازلیه و دیگری به نام بهائیه منشعب شدند؛ این اتفاق قطعاً در مورد حلقه هم اتفاق می‌افتد چرا که در این فرقه این مستر روانشناس است؛ وقتی حرف می‌زند ملاحظات روانشناسی خود را پیاده می‌کند؛ دیگری مهندس مکانیک است و ملاحظات فیزیکی مکانیکی خود را پیاده می‌کند.

م. ع. ط خمس را قبول ندارد و خمس را ساخته و پرداخته آخوندهای شیعه می‌داند

قاسمی: این باید باشد؛ باید مسترهای اصلی که اکنون کار می‌کنند و به پول‌های کلان می‌رسند نیز دستگیر شوند؛ م. ع. ط خمس را قبول ندارد و خمس را ساخته و پرداخته آخوندهای شیعه می‌داند و آن را باطل می‌داند ولیکن در سیستم تشکیلاتی خود هر مستر یک پنجم پول خود را باید به حساب م. ع. ط بریزد؛ از مجموع کتاب‌ها، سی دی‌ها و مجموعه منشوراتی که از م. ع. ط استفاده می‌شود باید یک پنجم پول به حساب م. ع. ط واریز شود یعنی خود او عملاً قائل به خمس است.

احساسم بر این است که در آن دلایل و علل گرایش‌ها ما باید آسیب‌ها را برای مردم بیان کنیم و اینکه این ادعایی که آن ها می‌کنند با حقیقت سازگار نیست یعنی آن ها نه تنها شفا پیدا نمی‌کنند بلکه امراض دیگر و مشکلات اجتماعی هم پیدا می‌کنند؛ اگر راحت برای مردم بگوییم مردم می‌پذیرند.

وقتی برای برخی از افراد توضیح می‌دهیم با اینکه می‌ترسند اطلاع رسانی عمومی کنند ولی در عمل می‌گویند ما از این فریبی که م. ع. ط به ما داده است متنفر شدیم؛ خانم الف که یکی از مسترهای قهار است، به من گفت به هیچ وجه اعتقاد ندارد م. ع. ط فرد مقدسی است؛ آن ها در جلسات می‌گویند م. ع. ط فرد مقدس و همان منجی است؛ این خانم گفت م. ع. ط انسانی است که خدا نیروهای خارق العاده‌ای به او داده است. این خانم اذعان داشت 16 سال پیش م. ع. ط عینک ته استکانی نمره 7 استفاده می کرد و چشم خود را عمل کرد؛ اگر م. ع. ط شفا می‌دهد چرا خود را شفا نداد؟ گفت تنها سئوالی که باعث شد من به شما مراجعه کنم همین قضیه بود؛ این که منشأ این اتصال ما رحمانی یا شیطانی است برای من حل نشد؛ اگر من بفهمم م. ع. ط سر ما کلاه گذاشته است و ما به جای ارتباط با روح القدس با شیطان ارتباط داشتیم م. ع. ط را می‌کشم؛ خانم الف یک سال است که می‌گوید من توی عالم برزخ هستم.

اعضای عرفان حلقه دائما در حال آپدیت کردن اعتقادات خود هستند

در جلسه‌ای بود که با این خانم صحبت کردیم گفتم خانم شما یک سال است در عالم برزخ هستید، ماندن در عالم برزخ ارزش نیست؛ دوستان می‌گویند این فریب آن ها است به خاطر این که شما گارد نگیرید و بتوانند خیلی راحت اطلاعات بگیرند و ببینند شما به کجا می‌خواهید ضربه بزنید؛ آن ها در حال آپدیت کردن هستند یعنی شما وقتی به آن ها می‌گویید این کار اشتباه است، سریع در یکی از وبلاگ‌ها و سایت‌ها این اشکال‌ها را برطرف می‌کنند. اشکال اعتقادی، پزشکی، روان شناختی و... را در جلسات متوجه می‌شوند و در صدد رفع آن ها بر می آیند؛ در نمایشگاه ابتدا به ما گفتند صدای ما را ضبط نمی‌کنید؟ گفتم نه اگر شما نخواهید من ضبط نمی‌کنم و در همین حال آنها داشتند فیلم من را ضبط می‌کردند؛ البته خود آنها نمی‌دانستند که من می‌دانم آنها مستر هستند.

می‌گفتند ما آسیب دیدیم؛ من بسیار بسته صحبت می‌کردم ولی همان حرف‌های بسته ما را در سایت روشنگری گذاشتند و گفتند مخالفین عرفان حلقه را بشناسید؛ من حتی نسبت به این عالم برزخ بودن آن ها نیز مشکوک هستم؛ دلیل این است که آن ها می‌خواهند مباحث خود را آپدیت و به روز کنند و اشکالات خود را برطرف کنند.

در مورد سایر افرادی که هنوز وارد عرفان حلقه نشدند، خیلی کارها می‌توان انجام داد

در مورد سایر افرادی که هنوز وارد حلقه نشدند، خیلی کارها می‌توان انجام داد؛ اطلاع‌رسانی، آسیب‌ها، جنبه‌های سیاسی و... می تواند کمک کند؛ این که بفهمیم پشت صحنه سیاسی آن ها چه کسانی هستند و چه نیروهایی از م. ع. ط حمایت می‌کند به اطلاع رسانی مردم کمک می کند؛ بی بی سی از م. ع. ط حمایت می‌کنند؛ آن ها همه افراد قسم خورده بهایی هستند.

نسیم: در خصوص خانم فاطمه ل. آ هم توضیح بفرمائید.

قاسمی : در نحله‌های نوظهور افرادی هستند که قلم‌ سحرآمیز دارند؛ خانم ف. ل. آ همانند اوشو بیان بسیار عجیبی داشت؛ اگر 11 ساعت هم صحبت می کرد، افراد مثل میخ می نشستند و صحبت‌ها را گوش می کردند. ادعاهایی که خانم فاطمه ل.آ مطرح می‌کند مبنی بر این که ارتباط با آقا امام زمان (عج) دارد؛ را در حلقه های خاص خود مطرح می کند؛ این خانم دچار بیماری روانی است که این را باید پزشک قانونی مشخص کند؛ خانم فاطمه ل. آ یا مورد حمایت یک عده از افراد است یا مشکلات روانی دارد که تا این اندازه خود را منتسب می کند.

وی در زمره مدعیان نوظهور در حیطه مهدویت در بحث نحله‌ها و فرقه‌های انحرافی قرار می‌گیرد؛ بعضاً می‌بینید کسی که در رأس این قطب است در انتها به الوهیت و خدایی می‌رسد؛ یعنی سای بابا خدای زنده اوشو می شود؛ م. ع. ط می‌گوید ما بر می‌گردیم و خدای زنده می‌شویم؛ حالا ممکن است بعضی‌ها درک نکنند و بگویند او یک چیزی گفته ولی م.ع.ط صراحتاً این حرف را می‌زند و می‌گوید که ما از مقام الوهیت به مقام ربوبیت می‌رسیم. در مورد خانم ف. ل. آ در حیطه این بحث می‌توانیم بگوییم یک باب جدید در دروازه ورود یا واسطه است؛ در فرقه شیخیه ،شیخ احمد احصایی و سید کاظم رشتی، شیخ احمد احسایی بحث رکن رابع را مطرح می‌کند؛ می‌گوید اصول دین توحید، نبوت، امامت، رکن رابع است؛ می‌گوید معاد در دل نبوت است و عدل در دل توحید است.

همه اصول دین در دل توحید است، کسی که به خدا معتقد باشد به باقی اصول نیز باید معتقد باشد؛ از باب اهمیت بیان است که می‌گویند وگرنه همه در دل توحید وجود دارند؛ بحث رکن رابع این است که کسی باید باشد تا مردم را به امام زمان (عج) وصل کند. علی محمد باب شیرازی این مطلب را مطرح کرد و ادعای مهدویت کرد؛ بعد ادعای نبوت کرد و در نهایت ادعای الوهیت کرد؛ در واقع علی محمد باب شیرازی می‌گوید من برانگیزاننده پیامبرانم، من مالک روز دین هستم؛ بهایی‌ها به او حضرت رب اعلی می‌گویند؛ من با یک بهایی به نام اشکان رشیدی صحبت کردم و گفتم نظرت در مورد باب چیست؟ گفت در مورد باب اصلاً صحبت نکنید، آن قدر مقام او بالا است که نمی توان درباره او صحبت کرد.

اگر خانم فاطمه ل. آ مدتی دیگر فرصت پیدا می‌کرد همانند بسیاری از مدعیان مهدویت می‌گفت آقا به من گفته این گونه بگویم و آقا به من گفته این اتفاق می‌افتد؛ من دروازه آگاهی شما از آقا هستم. ما باید جلوی انحراف را بگیریم؛ علت چیست که این گرایش‌ها به این سمت است؟ ما چه خلأی داریم؟ هجمه عظیمی وارد شد و بر پیکره تشیع و اسلام ضربه وارد می‌کند؛ ما با ابزارهای ناقص خود دفاع می‌کنیم اما کار اصلی این نیست. ما باید کار نقدی انجام دهیم؛ کار اصلی همان سبک زندگی اسلامی و کار اثباتی است؛ مردم میل به عرفان و معنویت دارند؛ انتقاد ما به خیلی از دوستان حوزه‌های صدا و سیما این است که ما چه خوراکی به بچه‌های خود در شبکه پویا می‌دهیم؟ کارتون‌های کودکان در حوزه مباحث ماورایی، سحر و جادو است.

حتی کارتون که ایران تحت عنوان آریو آریو ساخته است پسر قهرمانی است که با همراه داشتن سنگی قدرتمند است؛ در این سنگ عنصر توجه به دعا و خدا وجود ندارد؛ در حالی که ایران باستان در زرتشت هم توجه به خدا و توجه به عنصر دعا را می‌بینید؛ کارتون سفید برفی کارتونی است که صهیونیسم‌ها و شیطان‌گراها در این حیطه قسم خوردند که این کار ما است. در فیلم سینمایی سپید برفی، کریستین همواره در یک فضای مجازی دو گانه سحرآمیزی کار می‌کند؛ این خوراک شبکه پویای ما است که مسئولین آن آدم‌های متدینی هستند؛ نیاز داریم در عرصه‌های مختلف قدم هایی برداشته شود؛ یکی عرصه منبر است؛ منبر چقد زور دارد؟ ما عرصه‌های هنری، رسانه‌ای و... را رها کردیم. باید کار اثباتی کنیم؛ انیمیشن، بازی‌های رایانه‌ای، اپلیکیشن‌های موبایل، مباحث کومیک استریپ و... در این حوزه بسازیم؛ این که آمال بچه کوچکی بت من است، دلیل این خلأ است و ما باید با کار اثباتی این خلأ را پر کنیم و مقابل این هجمه بایستیم.

گفتگو: علیرضا ملوندی - فاطمه مقدمی

ارسال نظر: