مدیرعامل اتحادیه باغداران: تولید مرکبات صادراتی تحت نظارت روسیه انجام می‌شود

کدخبر: 949959

نگهداری افزود: امسال ۳ تن سی و ۵/۴ تن مرکبات در کشور تولید می شود , ۶۰ درصد از مرکبات تولیدی اختصاص به پرتقال دارد

به گزارش خبرگزاری «نسیم» نشست خبری مدیران عامل اتحادیه های نظارت و هماهنگی تعاونی های روستایی کشور صبح امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. در ابتدای این نشست خبری حسن ولی رئیس اتجادیه گل و گیاه کشور اظهار کرد: افتتاح پایانه گل و گیاه و تکمیل آن نیازمند همکاری مسئولین است و با برنامه‌ریزی در جهت تولید و صادرات گل می‌توانیم در آینده جایگزین مناسبی برای صادرات نفت داشته باشیم .

وی افزود: هم‌اکنون برای اتمام و تکمیل این پایانه صادراتی گل و گیاه 30 میلیاردتومان درخواست وام شده است و در جریان دریافت 20 میلیارد تومان از این وام هستیم و تاکنون بیش از 100 میلیارد تومان برای ساخت پایانه هزینه شده است .

مدیرعامل اتحادیه سراسری گل و گیاه با بیان اینکه خوشبختانه با ادغام بخش بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی کارها با سرعت بیشتری پیش می‌رود گفت: وزیر جهاد کشاورزی هم دستور اکید داده‌اند تا این کار سریع‌تر انجام شود .

در ادامه بنازاده مدیرعامل اتحادیه نظارت بر تعاونی های روستایی بیان کرد: در حال حاضر با همکاری که با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم تمهیدی اندیشیده شد که گندم همزمان با خرید تضمینی گندم بحث مزایده این محصول هم راه اندازی شئود.

وی به پیشرفت تعاونی های روستایی در حوزه ذرت اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه ذرت گام های بسیار خوبی برداشته شده است که امیدواریم ظرفیت گسترش صادرات در کشور فراهم شود.

نگهداری مدیرعامل اتحادیه باغداران نیز در این نشست از صادرات مرکبات به روسیه خبر داد و گفت: در حوزه صادرات مرکبات روس ها برای خرید مرکبات سال آینده نظارت هایی را روی محصولات باغداری ما انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه امسال سه تن سیب و چهار و نیم تن مرکبا تولید می شود افزود: بیشتر حجم مرکبات تولیدی شامل پرتقال می شود.

ارسال نظر: