محمد سرافراز برای خودش تودیع گرفت

کدخبر: 950895

مراسم معارفه محمد اخگری، معاون جدید معاون برونمرزی سازمان صدا و سیما که پیش از این برعهده محمد سرافراز بود، برگزار و طی آن لوح تقدیری از طرف همکاران معاونت به دکتر سرافراز اهدا شد

به گزارش «نسیم»، در این مراسم دکتر محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در معاونت برون مرزی باید باقوت تداوم پیدا کند افزود : با توجه به تنوع و کیفیت کارهای انجام شده در معاونت برون مرزی ، این قبیل کارها قابلیت الگوبرداری برای کل سازمان را دارد.

وی در خصوص سوابق دکتر محمد اخگری معاون جدید برون مرزی سازمان صدا و سیما گفت: ایشان از مدیران با سابقه و با تجربه سازمان هستند که کار رسانه ای را معاونت برون مرزی از رادیو آلمانی شروع کرده و پله های ترقی را به تدریج پیموده است.

دکتر محمد اخگری معاون جدید برون مرزی صدا و سیما نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات و دستاوردهای ارزنده این معاونت در سالهای گذشته اظهار داشت: باید با تمام توان و بسیج امکانات و استفاده از تجارب نیروی انسانی ضمن حفظ و حراست از میراث گرانبهای آقای دکتر سرافراز بر همچون گذشته در اطلاع رسانی موثر به مخاطبان خارجی کوشا باشیم.

وی با تأکید بر حفظ همدلی و ایجاد هم افزایی در جهت تعالی سازمانی گفت: مسلماً با ایجاد روحیه همدلی و وحدت رویه خواهیم توانست در دنیای رقابتی کنونی رسانه ها، جایگاه شبکه ها و رسانه های برون مرزی را حفظ و ارتقا بخشیم.

دکتر اخگری مدیران و کارکنان برون مرزی را جهادگرانی گمنام خواند که توانسته اند با امکانات محدود در مقابل غول های رسانه ای قدعلم کنند و زبان گویای حقایق مکتب متعالی اسلام و اشاعه دهنده ارزشهای مناسب انقلاب اسلامی باشند.

معاون جدید برون مرزی در ادامه همچنین بر افزایش کیفیت برنامه های تولیدی شبکه ها نیز تأکید کرد.

در ادامه این مراسم در راستای پاسداشت دو دهه خدمات گرانقدر آقای دکتر سرافراز در این معاونت ، لوح تقدیری از طرف مدیران و همکاران معاونت برون مرزی به ایشان اهدا شد.

همچنین از طرف ریاست جدید سازمان صدا و سیما حکم انتصاب آقای دکتر محمد اخگری معاون جدید برون مرزی به وی اعطا شد.

دکتر محمد اخگری کیست؟

دکتر اخگری از مدیران باتجربه و با سابقه صدا و سیما است که پیش از این بعنوان مدیر رادیو آلمانی، مدیر آموزش و مدیرکل رادیوهای اروپا و آمریکا فعالیت می کرده است، دکتر اخگری همچنین عضو هیئت علمی و رئیس دانشکده تولید دانشگاه صدا و سیما است. وی سابقه ترجمه چندین کتاب را نیز دارد .

از جمله آثار وی کتاب نغمه محمد (ص) است که از اشعار گوته شاعر و نابغه بزرگ آلمانی در مدح حضرت رسول اکرم (ص) به شمار می آید، حدیث نامکرر عشق (سفرنامه تازه مسلمان اروپایی به مکه)، ادبیات فولکلور ایران، ماه برج عصمت (درمدح حضرت معصومه (س)، کتاب شنیداری نویسندگی برای شنیدن و ترجمه کتاب ژورنالیسم رادیویی است که به عنوان کتاب درسی در دانشگاه تدریس می شود.

لازم به یادآوری است دکتر اخگری همچنین مدیریت شبکه بین المللی Press TV را نیز برعهده گرفت. این شبکه بین المللی با حدود 100 میلیون بازدیدکننده وب سایت اینترنتی در هرماه، نقش مهمی در اطلاع رسانی وقایع بین المللی دارد.

از جمله رسانه های تحت پوشش معاونت برون مرزی صدا و سیما می توان به 33 رادیو به زبان های مختلف و شبکه های بین المللی العالم، الکوثر، سحر، Hispan TV و شبکه خانوادگی فیلم و سریال Ifilm اشاره کرد.

ارسال نظر: