فرماندار کرمانشاه: دولت بدون کمک مردم، تشکل‌ها و احزاب توان رفع مشکلات را ندارد

کدخبر: 960584

رنجبر افزود: تشکل‌ها و احزاب می‌توانند با رعایت قواعد سیاسی، استان را از طایفه‌گرایی و قبیله‌گرایی در انتخابات عبور دهند/ طرح رونق اقتصادی با هدف رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی استان اجرایی می‌شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، فضل‌الله رنجبر در نشست هم‌اندیشی احزاب و تشکل‌های سیاسی استان کرمانشاه با بیان اینکه دو عنصر وحدت و ایمان نیاز امروز ماست، عنوان کرد: بنای ما مشورت با همه نیروها و تشکل‌ها و استفاده از آن برای پیشبرد امور کرمانشاه است. نقدهای سازنده و مشورت تشکل‌ها و احزاب به خدمت‌رسانی بهتر مسئولان به مردم کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کرمانشاه یک میلیون و 50 هزار نفر جمعیت(معادل نیمی از جمعیت استان) را دارد، گفت: بیش از 75 درصد مشکلات استان در حوزه امنیتی و اجتماعی در این شهرستان است. حاشیه‌نشینی، پروژه‌های نیمه‌تمام، معضلات فرهنگی و اجتماعی مانند سرقت و نزاع دسته‌جمعی از جمله این مشکلات است که ما را بر آن داشته تا در ابتدا طرح رونق اقتصادی را در استان پیاده کنیم. در این طرح به مباحثی مانند صنایع دستی، گردشگری و... پرداخت می‌شود و در آن سرفصل جدیدی با عنوان اقتصاد خانواده را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رنجبر از احصای مهمترین دغدغه‌های شهرستان خبر داد و افزود: رفع مشکلات به تنهایی از توان دولت خارج است و مردم، تشکل‌ها و احزاب باید در این مسیر دولت را کمک کنند تا خدمتگزار بهتری برای مردم باشد. تشکل‌ها و احزاب همچنین می‌توانند با رعایت قواعد سیاسی، استان را از طایفه‌گرایی و قبیله‌گرایی در انتخابات عبور دهند. حداقل در ماه یکی دو حزب را برای مشورت می‌کنیم که می‌توانند در مشکلات شهرستان مانند بازار آزادی و ساماندهی آن، رهاسازی نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهر و ساخت و ساز غیرمجاز مشورت بدهند.

فرماندار کرمانشاه همچنین اظهار داشت: شورای هم‌اندیشی دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرستان را در حوزه عمرانی تشکیل داده‌ایم و کارگروه صنایع دستی را فعال کرده‌ایم. یکی از برنامه‌های این کارگروه ایجاد بازارچه صنایع دستی در طاق‌بستان است.

ارسال نظر: