قزوه: امروز ادبیات انقلاب به اوج بالندگی خود رسیده است

کدخبر: 962497

این شاعر آئینی کشور در مراسم تجلیل از گودینی گفت: دیگر روز روزی نیست که بتوانند نیشخند بزنند و بگویند که ادبیات انقلاب وجود ندارد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، علیرضا قزوه شاعر کشور نیز که در بیست ‌و دومین عصرانه ادبی فارس حضور داشت پیرامون شخصیت محمد علی گودینی گفت: ما در شعر وضع خوبی داریم. وقتی داشته ها و ذخیره های این نسل را بعد از حدود 35 سال می بینیم روزگاری طلایی را برای شعر انقلاب متصور هستیم. حتی اگر داستان پا به پای شعر نیاید که می آید و گاهی وقت ها هم داستنان جلوتر از شعر ما هم هست داشته های شعر در حدی است که آن می تواند خط شکن باشد و یک سبک ادبی را به نام سبک ادبی انقلاب اسلامی رقم بزند.

امروز ادبیات انقلاب به اوج بالندگی خود رسیده

وی افزود: امروز بچه های داستان نویس و شاعر انقلاب می توانند سر خود را بالا بگیرند و بگویند چیزی به اسم ادبیات انقلاب وجود دارد و چند سر و گردن بالاتر از آن چیزی است که تصور آن می شود. دیگر روز روزی نیست که بتوانند ریشخند بزنند و بگویند که ادبیات انقلاب وجود ندارد. امروز ادبیات انقلاب به اوج بالندگی خود رسیده است.

علی اکبر والایی نویسنده کشور که در این مراسم حضور داشت در سخنانی گفت: آقای گودینی از دوستان دهه 60 من است و او را از سال های 64 و 65 می شناسم. او در زندگی سختی های فراوانی کشیدند. او زندگی کارگری داشتند و با سختی های کار روبرو بودند و در همین ارتباط نیز سلامتی خود را از دست دادند.

وی افزود: حق با در محیط کار و در محیط زندگی ادبی بسیار تضییع شده است. در حقیقت حق او بسیار بیشتر از اینی است که ما امروز برای او این پاسداشت را برگزار کرده ایم. او کمتر از چیزی که شایستگی و لیاقت آن را دارد به دست آورده است.

امروز جایگاه نویسنده را در کشور نمی شناسیم

والایی ادامه داد: متاسفانه در کشور جایگاه نویسندگی و نوشتن خیلی سعی شده تا نادیده انگاشته شود. ما امروز جایگاه نویسنده را در کشور نمی شناسیم. اهل قلم را به واسطه اینکه مردم را به اجبار در کتاب نخواندن قرار داده اند و در وضعیتی قرار دادند که با کتاب قهر هستند در فقر زندگی ادبی و حرفه ای می بینیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه جایگاه اهل ادب و اهل قلم در کشور قابل شناخت نیست و برای دولتمردان تعریف نشده است. این جایگاه در کشور محترم شمرده نمی شود و مسئولینی که به آسانی می توانند مشکلی را از پیش پای اهل قلم بردارند متاسفانه آن را دریغ می کنند.

محمد علی گودینی جزء نویسندگانی بود که نبرید

فیروز زنوزی جلالی نویسنده کشور نیز در سخنانی گفت: در مورد محمد علی گودینی صحبت فراوان می شود گفت. آقای گودینی جزء نویسندگانی بود که نبرید. متاسفانه امروز نویسندگان به رغم تمام شعارها و حرف هایی که این ور و آن ور شده می شود در جایگاه شایسته خود نیستند.

وی افزود: آقای گودینی از طبقات فرودست جامعه است. او نویسنده ای پایدار و خوش نفس است. به جرات می توانم بگویم که هرکس جای آقای گودینی بود بهانه های بسیار زیادی داشت تا قلم را کنار بگذارد. او او با رمان ها و نوشته های خوبی که دارد طبفات فرودست جامعه را خوب می شناسد.

زنوزی جلالی ادامه داد: او در نوشته های خود از تجریاتی که دارد استفاده می کند و این موضوع دردها را بسیار درخشان می کند. کارهای آقای گودینی به نوعی خاص خود او محسوب می شود. او فضاهای کارخانه ها، آدمها و تک افتادگی آنها را به خوبی می شناسد.

ارسال نظر: