کوچکی‌نژاد: افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت نان برخلاف قانون هدفمندی یارانه‌ها است

کدخبر: 963508

نماینده مردم رشت در مجلس در اخطار قانون اساسی در جلسه علنی مجلس افزود: طبق اصل ۲۹ قانون اساسی تأمین اجتماعی مکلف به تأمین حقوق بازنشستگان و درمان کارگران است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در جریان بررسی لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور در اخطار قانون اساسی گفت: طبق اصل 29 قانون اساسی تأمین اجتماعی مکلف به تأمین حقوق بازنشستگان و درمان کارگران است.

وی در رابطه با تبصره ماده 3 لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، گفت: متأسفانه اکنون بسیاری از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها کارگران را بیمه نمی کنند و مطمئنا باتصویب این تبصره نه تنها شاهد رفع موانع تولید نخواهیم بود بلکه کارگران به عنوان محور اصلی تولید آسیب‌های شدیدی را خواهند دید.

کوچکی نژاد در ادامه افزود: موضوع دیگر اینکه نان به جای 30 درصد 100 درصد گران شده است در حالی که قانون هدفمند کردن یارانه ها چنین مجوزی را به دولت نداده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: سازمان تأمین اجتماعی با توجه به ابزار در اختیار نسبت به تأمین حقوق کارگران اقدام خواهد کرد و کارفرمایان نیز موظف به بیمه کارکنان هستند، تصویب تبصره ماده 3 در راستای رشد اشتغال و تأمین نیازهای کشور است.

محمدحسن ابوترابی‌فرد در رابطه با بحث گرانی نیز گفت: این موضوع نیز قابل بررسی است اما به دلیل خارج از دستور بودن در مورد آن نظری ندارم.

ارسال نظر: