زنوزی جلالی: اکثر نویسندگان کشور به مسائل روز جامعه نمی‌پردازند

کدخبر: 963912

این نویسنده کشورمان در گفتگو با «نسیم»، گفت: فتنه ۸۸ یکی از مسائل روز کشور بود، که متاسفانه نویسندگان‌مان اکنون‌گریز هستند و به همین دلیل کمتر به مسائل روز می‌پردازند

فیروز زنوزی جلالی در گفتگو با خبرنگار «نسیم»، با اشاره به فتنه 88 گفت: قطعا این مسئله چندان در مرکز ادبیات کشور قرار نداشته است؛ چرا که در این مدت تنها تعداد انگشت شماری اثر با این موضوع تولید شده است.

وی افزود: یکی از مسائلی که از گذشته در ادبیات کشور وجود داشته، به روز نبودن آن است؛ به عبارت دیگر موضوعاتی که برای رمان ها و اثار به ویژه کتاب هایی که مضمون اجتماعی دارند، انتخاب می شوند، موضوعاتی هستند که در زمان فعلی رخ نداده اند و این مسئله نشان می دهد که داستان های خلق شده در کشور بدون مکان و زمان هستند.

این نویسنده کشورمان با بیان اینکه اغلب نویسندگان کشور موضوعاتی را انتخاب می کنند که کم خطر هستند و ارتباطی به مسائل روز جامعه ندارند، تصریح کرد: متاسفانه این مسئله از گذشته گریبانگیر ادبیات کشور بوده است و به طور مثال بنده دغدغه اصلی ام فلسفه است و در بیشتر آثارم نیز به این مسئله پرداخته ام و باید بگویم اکثر نویسندگان کشورمان اکنون گریز هستند و تمایلی برای پرداختن به مسائل روز جامعه ندارند.

زنوزی جلالی افزود: قطعا فتنه 88 نیز یکی از مسائل روز جامعه محسوب می شود که بنا به دلایلی که مطرح کردم، کمتر مورد توجه نویسندگان قرار گرفته است؛ البته اینکه چرا این اتفاق در ادبیات کشور وجود دارد قابل بحث و بررسی است.

زنوزی جلالی خاطر نشان کرد: بعد از گذشت 3 دهه از انقلاب اسلامی تعداد انگشت شماری اثر داریم که به مسائل روز این دوران پرداخته شود و بیشتر نویسندگان مایل هستند که به سراغ داستان هایی بروند که در بستر زمانی گذشته رخ داده است و در این قالب داستان خود را روایت کنند.

ارسال نظر: