نسیم ادبی: با دو اثر به جشنواره تئاتر فجر می‌آیم

کدخبر: 964839

این بازیگر تئاتر در گفتگو با «نسیم»، بیان داشت: نمایش " مرگ فروشنده" به احتمال زیاد آغازگر دو اجرای جشنواره خواهد بود و در نمایش "یک صبح ناگهان" حسین پاکدل نیز به ایفای نقش پرداخته‌ام

نسیم ادبی بازیگر تئاتر و ایفاگر نقش " لیندا" در نمایش " مرگ فروشنده" در گفتگویی با «نسیم» از مشکلاتی که با توسعه تکنولوژی باعث هرچه دورتر شدن خانواده ها از روابط آنها با یکدیگر که در این نمایش به آن پرداخته شده، گفت و از بازی خود با نمایشی از حسین پاکدل در جشنواره تئاتر فجر خبر داد.

نسیم ادبی، راجع به نمایش " مرگ فروشنده" به کارگردانی نادر برهانی مرند که این روزها اجراهای پایانی خود را در مجموعه تئاتر شهر سپری می کند، توضیح داد: نمایش "مرگ فروشنده" درست است یک کار ترجمه ای محسوب می شود ولی آقایان برهانی مرند و پارساخو این کار را بازنویسی مجدد کردند تا آنچه را که نیاز جامعه ما باشد نیز در آن دیده و پرداخته شود. من در این نمایش ایفاگر نقش شخصیتی به نام " لیندا " هستم که به نوعی قربانی ماجرا شده است و نماینده آن زنهای جامعه رنسانس آمریکا و صنعتی شدن جامعه و رفتن به سمت سرمایه داری می باشد و به تبع آن فاصله طبقاتی که بین خانواده ها و فرزندانشان بوجود آمد و فروشنده دوره گردی که به دلیل این تغییر و تحول اقتصادی، شغلش را از دست داده و به هزاران دلایل دیگر در معرض خودکشی است و زنی که خوانواده اش را در معرض پاشیدن می بیند.

این بازیگر تئاتر درباره علاقه فراوان این چند ساله کارگردان های تئاتر به رفتن سراغ کارهای به اصطلاح ترجمه ای گفت: خیلی از نمایش های خارجی و به اصطلاح ترجمه ای با سانسور کمتری روبرو و مواجه می شوند به دلیل اینکه کار ترجمه است و روایتگر داستان و زمان خاص خود، و در دل آن کار می شود کارگردان آن حرف خودش را که می خواسته در یک کار و نمایش ایرانی بزند که با سانسور مواجه می شده، در آن کار ترجمه ای با فضای بازتری به کنایه بیان می کند. چون اگر همان کار را برای یک خوانواده ایرانی بیان کنیم، می گویند که برای ما همچین اتفاقی نمی افتد و با سانسور مواجه می شود.

و درباره همین نمایش نیز (مرگ فروشنده) نمی توانید بگویید که فقط مخصوص آن دوره خاص صنعتی شدن جامعه آمریکاست و به روز نیست، بلکه شما همین "لیندا" را می توانید در حال حاضر در کشور خودمان نیز مشاهده کنید. حتی در کشورهای مختلف جهان سومی یا اروپایی. چون الان مواجهیم با جامعه ای که مدام و پیوسته در حال پیشرفت تکنواوژی می باشد و خوانواده ها و پدر مادرها هرچقدر نیز تلاش می کنند، نمی توانند به علمی که در اختیار فرزندانشان هست برسند و درنتیجه نمی توانند آن ارتباط نزدیک و صمیمی را در درون خانواده ایجاد کنند و این تکنولوژی آنقدر در دل خانواده ها نفوذ کرده که آن روابط خوانوادگی خیلی کمرنگ شده است.

ادبی درباره حضور خود در جشنواره تئاتر فجر امسال نیز گفت: من در حال حاضر مشغول تمرین بازی در نمایشی از آقای حسین پاکدل به نام " یک صبح ناگهان" هستم که احتمال زیاد برای جشنواره تئاتر فجر آماده گردد. خلاصه داستان درباره پسر نقاشی است که در زمان سال های 1320 تا 30 و زمان دکتر مصدق می گذرد و طی اتفاقاتی این پسر دست به خودکشی می زند و در پی آن اتفاقاتی که برای خانواده آن پسر می افتد و پدری که حاضر نمی شود از پای جنازه پسرش بلند شود. اگر کار به موقع به جشنواره برسد احتمالا دو اجرا داشته باشیم و نمایش " مرگ فروشنده " نیز احتمالا دو اجرای اول جشنواره را به عهده داشته باشد.

ارسال نظر: