ابتکار: ادغام سازمان محیط‌زیست راه‌حل نیست

کدخبر: 983054

رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به «نسیم» گفت: تبدیل این سازمان به وزارتخانه نیز نیازمند کار کارشناسی است/ مشکل در سازمان یا وزارتخانه بودن نیست بلکه در این است که آن سازمان یا وزارتخانه توانمندی لازم در اجرای وظایف خود را دارد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، معصومه ابتکار در حاشیه مراسم اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست: مهم ترین مولفه در بحث توسعه پایدار و محیط زیست این است که سازمان محیط زیست به عنوان متولی این بخش استقلال لازم را داشته باشد یعنی امکان ندارد دستگاهی که مسئولیت نظارت دارد بتواند به عنوان زیر مجموعه بخش دیگری فعالیت کند .

وی ادامه داد: سالهاست در دنیا سازمان ها، موسسات و یا وزارتخانه های محیط زیست به صورت مستقل عمل می کنند چون باید در تمام بخش ها نظارت داشته باشند .

وی ادامه داد:سازمان محیط زیست بر عملکرد وزارتخانه هایی مانند صنعت، معدن و تجارت، نفت و کشاورزی نظارت دارد بنابراین علمی و منطقی نیست که زیرمجموعه دستگاه دیگری قرار گیرد .

ابتکار گفت:حدود 40 سال است که سازمان محیط زیست به طور مستقل و زیر نظر رییس جمهوری در کشور فعالیت می کند و به نظر می رسد در شرایط کنونی بهترین ساز و کار باشد .

وی با بیان اینکه در زمینه حفظ محیط زیست قوانین خوبی داریم گفت: امیدواریم مجلس شورای اسلامی در این زمینه کمک کند و بودجه های مورد نظر سازمان در زمینه محیط زیست را فراهم سازد .

ابتکار گفت: مصوبه دولت در زمینه مقابله با ریزگردها با اولویت استان خوزستان که در قالب یک بسته اجرایی تعریف شده است امروز یا فردا ابلاغ می شود .

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: اعتبارات این مصوبه نیز افزایش یافته و برای اجرای بندهای آن در سال 93 و 94 کافی است .

وی با بیان اینکه کارهای اجرایی در ستاد مقابله با ریزگردها آغاز شده است، گفت: وزیر کشور اولین جلسه هماهنگی را بر اساس کارگروهی که دولت تعیین کرده است برگزار کرد، دولت با جدیت وارد کار شده و سازمان محیط زیست نیز در سطح ملی و بین المللی کار را دنبال می کند .

ارسال نظر: