کفاش: خانواده شهدای امور تربیتی اردیبهشت و خرداد ۹۴ به مشهد اعزام می‌شوند

کدخبر: 983909

دبیر کنگره بزرگداشت شهدای امور تربیتی در گفتگو با «نسیم» گفت: در تلاش هستیم از سال بعد این مراسم را به صورت استانی برگزار کنیم

حمیدرضا کفاش، معاون پژوهشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و دبیر کنگره بزرگداشت شهدای امور تربیتی در گفتگو با «نسیم» در خصوص چگونگی برگزاری این کنگره و روند ادامه آن برای سال های بعد گفت: در ابتدا حتی آمار دقیقی مبنی بر اینکه چه تعداد از پنج هزار شهید فرهنگی، مربیان تربیتی هستند نداشتیم. فرمی را تهیه و به تمامی استان‌ها ارسال کردیم تا 411 شهید شناسایی شدند ما به همه کسانی که پا در این راه گذاشتند گفتیم این یک کار دلی است و نه حق الزحمه دارد نه اضافه حقوق و الحق که خیلی‌ها مثل سازمان دانش آموزی تمام قد پای کار ماندند.

دبیر این کنگره نتیجه زحمات شش ماهه خودشان را 411 سرگذشت پژوهی، تصاویر، وصایا، زندگی نامه و خاطرات این شهیدان دانست که مجموعه آنها به سه مجلد نفیس تبدیل و در ملاقات خصوصی با مقام معظم رهبری تقدیم ایشان شد و آقا فرمودند: برگ برگ این نوشته‌ها را خواهم خواند.

کفاش از استفاده این سه جلد کتاب در منابع، کتاب‌ها، انتشارات آموزش و پرورش و صدا و سیما ابراز امیدواری کرد.

وی در پاسخ به این سوال که این سه جلد کتاب با چه تیراژ و در چه سطحی از کشور منتشر خواهد شد گفت: به خاطر نفیس بودن این مجموعه فعلا 1200 جلد از آن منتشر شده که تعدادی از آنها امروز به خانواده معزز شهدا تقدیم شد ولی CD و DVD آن را قطعا در سرار کشور پخش خواهیم کرد.

کفاش در خصوص ادامه روند این کنگره در سال‌های بعد نیز گفت: ما با منابعی که به دست آورده‌ایم می‌توانیم در کتاب‌های درسی، مجلات رشد ونرم‌افزارهای آموزشی از آنها بهره ببریم و تلاش ما بر این است که از سال بعد این مراسم را به صورت استانی برگزار کنیم.

ارسال نظر: