رئیس اتحادیه بارفروشان: ۱۰ روز آخر سال عرضه پرتقال سه برابر می‌شود

کدخبر: 985215

دارایی‌نژاد در گفتگو با «نسیم» افزود: امیدوارم دولت از ترکیه، پرتقال وارد نکند/ مردم نگران سبد میوه ایام نوروز نباشند/ عرضه کمتر پرتقال در روزهای اخیر به دلیل دپو کردن برای شب عید است

مصطفی دارایی نژاد در گفتگو با «نسیم» بیان داشت: موضوعات اخیر درباره کمبود پرتقال در بازار تنها یک جوسازی است زیرا در حال حاضر به اندازه کافی پرتقال ذخیره شده داریمU بنابراین در این رابطه هیچ کمبودی وجود ندارد و با مشکلی روبه رو نخواهیم شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعاونی 20 هزار تن پرتقال و 50 هزار تن سیب ذخیره دارد، از طرفی اتحادیه بارفروشان نیز بالغ بر 40 تا 50 هزار تن پرتقال دپو کرده است، البته این‌ ذخایر برای خود کشاورزان است که الان در انبارهایشان موجود است و برای شب عید نگه داشته‌اند بنابراین پرتقال به اندازه کافی داریم.

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: اگر الان کمی عرضه پرتقال کمتر شده، به خاطر دپو کردن برای شب عید است و همین باعث شده تا نزدیک 300، 400 تومان بر روی قیمت افزوده شود به طوری که امروز در میدان تره بار مادر پرتقال 250 تا 300 گرمی را 3000 تا 3500 تومان فروخته شده است.

وی با بیان این مطلب که اتحادیه بارفروشان از تاریخ 20 تا 29 اسفند عرضه پرتقال را دو الی سه برابر خواهد کرد به نسیم اظهار داشت: الان ورودی کل بارهای ما اعم از میوه‌جات و سبزیجات 15 هزار تن است و شب عید نیز این ورودی به دو تا سه برابر خواهد رسید تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

وی باردیگر تأکید کرد: در حال حاضر تنظیم بازار هیچ مشکلی ندارد و مردم نیز اصلا نگران سبد میوه عید خود نباشند، تلاشمان هم این است که قیمت در آن زمان بالا نرود هر چند که قیمت کنونی، اصولا شب عید ده درصد افزایش می یابد و این افزایش قیمت نیز به دلیل مصرف بالا طبیعی است.

دارایی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشوری مانند ترکیه پرتقال بسیار زیادی وجود دارد اما امیدواریم که در طول این مدت هیچ وارداتی از کشورهای دیگر نداشته باشیم، زیرا اگر از این کشور پرتقالی وارد کشور شود ضربه زیادی به کشاورزان و تولید داخلی‌مان خواهد زد بنابراین باید تا بعد از عید جلوی واردات گرفته شود، اما بعد از عید به دلیل این که انبارهای خودمان خالی است میتوان واردات انجام داد و پرتقالی با قیمت شب عید یا حتی کمتر عرضه کرد.

ارسال نظر: