رئیس پلیس راهور خراسان رضوی: طرح ویژه نوروز از ۲۵ اسفند در مشهد آغاز می‌شود

کدخبر: 985874

گرایلی افزود: طرح زوج و فرد خودرو در مشهد هنوز ادامه دارد اما در ایام نوروز زمان آن تغییر می‌کند/ برخورد با متخلفین نسبت به سال قبل معادل ۲۱۵ درصد افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سرهنگ حمیدرضا گرایلی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تصریح کرد: با توجه به عرض ِکم خیابان و کمبود پارکینگ از شهروندان تقاضا می‌شود از حمل و نقل عمومی استفاده کنند. مسئله چهارشنبه آخر سال معضلی است که افراد هنجار شکن دست به اعمالی می‌زنند که منجر به مسدود شدن خیابان‌ها و حرکات مخاطرآمیز می‌شود، لذا با هماهنگی ناجا برای جلوگیری از این موارد طرح‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است که ضمن برخورد با آنها و متوقف کردن خودروها، افراد به دادگاه‌های شبانه جهت رسیدگی به تخلفات آنها معرفی می‌شوند.

وی اظهار داشت: خیابان‌های مشرف به حرم رضوی سنتی و کم‌عرض و کم ‌پارکینگ است، به همین منظور خدمات ویژه‌ای برای حمل و نقل در روزهای اول سال ایجاد شده است. نیاز است در زمان نماز مغرب و عشا محدودیت‌هایی در این مسیر داشته باشیم. قرار گرفتن ماشین‌ها در محل‌های غیرمجاز سبب انتقال به پارکینگ می‌شود. خودروها تا پنج سال از عمر خود نیاز به معاینه فنی ندارند اما پس از آن باید اقدام کنند. در ابتدای امسال تاکنون 86 هزار و 664 موتور، 67 هزار و 460 خودرو توقیف و بیش از سه میلیون خودرو اعمال قانون شده است.

ارسال نظر: