مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مشهد: تا پایان سال ۵۰۰ تاکسی فرسوده نوسازی می‌شود

کدخبر: 986842

نیشابوری گفت: از اردیبهشت ۹۴ تردد خودروهای فرسوده در سطح شهر ممنوع است و تاکسیرانان باید نسبت به نوسازی تاکسی خود اقدام کنند/ سال آینده ۱۵۰۰ دستگاه به ناوگان تاکسیرانی اضافه می‌شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، علی اصغر نیشابوری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تصریح کرد: 3200 دستگاه تاکسی توسط وزارت کشور به کل کشور اختصاص یافته بود که از این تعداد توانستیم 950 دستگاه را برای مشهد جذب کنیم. سالانه 500 تا 600 دستگاه تاکسی در شهر مشهد نوسازی می‌شود. سامانه هوشمند ثبت تخلفات تاکسیرانان راه‌اندازی شده است که در قالب این سامانه اطلاعات تاکسیرانان متخلف به بازرسان ما ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در آستانه سال جدید و افزایش حضور زائران در مشهد مشهد، 35 تا 40 درصد ظرفیت خطوط ما در این ایام با افزایش مواجه می‌شود و تلاش‌ شده است از تاکسی‌های نوسازی شده استفاده شود. طرح تاکسی زائر با هدف رفاه زائران در ایام نوروز اجرا می‌شود که طی هماهنگی با پلیس راهور، این تاکسی‌ها امکان تردد در کلیه خیابان‌‎های شهری و حتی محدودهای ترافیکی را دارند.

نیشابوری اظهار داشت: متأسفانه تاکسیرانان از هیچ مزایای دولتی برخوردار نیستند، خوشبختانه شهرداری مشهد ورود جدی به این موضوع داشته است و بسته حمایتی بیمه برای آنها در نظر گرفته است که از ابتدای امسال 10 هزار تاکسیران از این بسته حمایتی استفاده و تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. عدم استفاده تاکسیرانان از تاکسی‌متر تخلف بوده و باید شهروندان در مواجه با این افراد، شکایت خود را به بازرسان این سازمان ارائه کنند. دوره‌های آموزشی زبان عربی برای تاکسیرانانی که با زائران خارجی در تماس هستند برگزار می‌شود.

ارسال نظر: