مدیرعامل شرکت ملی پخش: قیمت فرآورده‌های نفتی برای سال ۹۴ افزایش پیدا نمی‌کند

کدخبر: 986879

سید ناصر سجادی در نشست خبری افزود: بدهی ایرلاین‌ها به شرکت ملی پخش مدتی است که در سقف ٧٥٠ میلیارد تومان ثابت مانده و افزایش نیافته است

به گزارش «نسیم»، سید ناصر سجادی در نشست خبری با رسانه‌ها، افزود: از سال‌های گذشته تاکنون با ساخت انبارها و مخازن در مناطق مختلف کشور، ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی(بنزین، نفت سفید، نفت کوره و نفت گاز) بیش از 1.3 میلیارد لیتر افزایش یافته است.

سجادی افزایش ذخیره‌سازی سوخت را با احداث انبار و مخازن جدید دیگر از اولویت‌های مهم شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خواند و گفت: امسال با هدف اطمینان بخشی به ذخیره سوختی کشور، با ساخت مخازن و انبارهای جدید در ماهشهر، شیراز و ملایر، ٥٥٠ میلیون لیتر به ذخیره سازی فرآورده های نفتی، اضافه شده است.

وی ذخیره سوختی در انبار نفت بزرگ ماهشهر را ٣٠٠ میلیون لیتر، در انبار نفت شیراز ١٧٠ میلیون لیتر و در انبار نفت ملایر نیز ٧٠ میلیون لیتر اعلام کرد.

سجادی، همچنین از ایجاد انبارها و مخازن دیگری برای افزایش ظرفیت انواع فرآورده نفتی در سال آینده خبر داد و گفت: ساخت یک انبار با ظرفیت ١٣٠ میلیون لیتر در ارومیه و یک انبار با ظرفیت ١٠٠ میلیون لیتر در بیرجند از برنامه های سال آینده این شرکت است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درباره بدهی شرکتهای هواپیمایی، نیز گفت: بدهی این شرکتها به شرکت ملی پخش مدتی است که در سقف ٧٥٠ میلیارد تومان ثابت مانده و افزایش نیافته است.

وی پرداخت وجه سوخت از سوی شرکت‌های هواپیمایی در چند ماه گذشته را از دلیل ثابت ماندن سقف بدهی ایرلاینها اعلام کرد.

سجادی با بیان این که تعدادی از ایرلاینها برای پرداخت بدهی پیشقدم شده اند، گفت:با توافق صورت گرفته، بخش زا بدهی آنها به صورت چک وصول شده است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران، با تاکید بر این که نمی شود سوخت رسانی به هواپیمایی کشور را قطع کرد، تصریح کرد: هدف ما این است که بدون تنش این مبادله( سوخت رسانی) انچام شود.

وی همکاری مطلوب سازمان تعزیرات و شورای امنیت را برای حصول بدهی ایرلاینها مهم برشمرد.

سجادی در ادامه این نشست با اشاره به مصوبه مجلس به منظور افزایش 5 درصدی نرخ فرآورده‌های نفتی و هزینه‌کرد آن در توسعه زیرساختها گفت: هنوز چیزی به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام نشده اما استنباط ما از این مصوبه این است که قیمت فرآورده‌های نفت برای سال 94 افزایش پیدا نمی‌کند و دولت 5 درصد از درآمد خود را به شرکت ملی پخش تخصیص خواهد داد.

ارسال نظر: