ایوبی: از سینمای ایران بدی ندیدم؛ سال آینده باید خودمان را هم نقد کنیم

کدخبر: 987742

رئیس سازمان سینمایی در آئین آغاز اکران نوروزی گفت: در ۱۷ ماه فعالیتم با هرکسی که گفت بالای چشم سینماگران ابرو است بحث و تلاش کردم آنان را قانع کنم؛ سال۹۴ سال خود ما است و باید خودمان را هم نقد کنیم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حجت‌الله ایوبی در آئین آغاز اکران نوروزی که در ایوان شمس برگزار شد، در سخنانی گفت: سینما در سال ۱۳۹۳ با همه سختیها ولی سال خوب و درخشانی را پشت سر گذاشت. سینما سال تازه را با ایام فاطمه (س) آغاز خواهد کرد و خوشحالم در اکران نوروزی فیلم هایی در شان این ایام وجود دارد.

وی ادامه داد: به سینمای ایران خوش‌بین هستم و هیچ بدی از این سینما ندیدم؛ امیدوارم سال آینده همدلی ها بیشتر شود. اکنون بدون ترس می گویم بر صندلی پدرانه نشسته ام و امیدوارم باب گفتگو بیشتر باز شود. نباید اجازه دهیم که از اختلافها برخی کاسب کاری سیاسی و اقتصادی بکنند.

وی با اشاره به حوزه فیلمنامه نویسی نیز گفت: از فیلمنامه نویسان می خواهم به ما مشاوره دهند تا در سال آینده در این حوزه نیز کارمان بهتر شود. در عین اینکه به منتقدان نیز میگویم ما آماده نقدهای بی رحمانه اما از سر انصاف هستیم.

ایوبی به عملکرد خبرنگاران نیز اشاره داشت و گفت: سینمای ایران گنجینه عظیمی به نام رسانه دارند؛ خبرنگاران سینمایی سرمایه های بزرگی هستند که با وجود آنان این حوزه قوت می گیرد.

وی ادامه داد: در این 17 ماه فعالیتم با هر کسی که گفت بالای چشم سینماگران ابرو است وارد بحث شدم و تلاش کردم آنان را قانع کنم. اما فکر می کنم سال ۱۳۹۴ سال خود ما است و باید خودمان را نیز نقد کنیم.

ایوبی در پایان صحبت های خود گفت: باید بدرستی پاسخگوی مطالبات مردم، نمایندگان مجلس و حتی ائمه جمعه نیز باشیم.

گفتنی است حجت الله ایوبی در پایان مراسم ضمن تقدیر از خانواده شهید داریوش رضایی نژاد، همچنین با قرائت متنی کیانوش عیاری را به خاطر مرد اخلاق و ادب سینما لقب داد.

ارسال نظر: