شماره تلفن‌های اطلاعات راه‌ها، قطارها، پروازها، امداد دریایی و هواشناسی اعلام شد+شماره

کدخبر: 990231

روابط عمومی وزارت راه اعلام کرد کارکنان از طریق شماره تلفن‌های ۱۴۱ اطلاعات راه‌ها، ۱۳۴ هواشناسی، ۱۵۳۹ اطلاعات قطارها، ۱۹۹ اطلاعات پروازها و شماره ۱۵۵۰ امداد دریایی در بنادر را پاسخ می‌دهند

به گزارش «نسیم»، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی سید قاسم بی نیاز با اشاره به اینکه تلفن‌های گویای وزارت راه و شهرسازی در زمینه هواشناسی، وضعیت راه‌های کشور، حرکت قطارها و هواپیماها به صورت شبانه روزی در ایام نوروز آماده پاسخگویی به شهروندان است، اظهار داشت: تلفن 5149 آماده پاسخگویی به مسافران ریلی در زمینه فروش بلیت، اعلام برنامه حرکت قطارها ، اطلاعات موجودی و اطلاعات آژانس‌ها و .... است و اطلاعات حرکت قطارها از شماره 1539 قابل پیگیری است.

وی افزود: تلفن 134 هواگوی سازمان هواشناسی وزارت راه و شهرسازی نیز آماده پاسخگویی به شهروندان در زمینه وضعیت هوای تمام نقاط و راههای کشور، اطلاعیه های هواشناسی و توصیه به شهروندان است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی تصریح کرد: مسافران جاده ای نیز به منظور کسب اطلاعات در مورد وضعیت جاده ها، مسافت ها و انتخاب بهترین مسیر و دیگر موارد می‌توانند با شماره تلفن 141 در تهران تماس بگیرند. همچنین با شماره تلفن 021-88925252 از سراسر کشور می توان وضعیت راه‌های کشور را از طریق تلفن و یا نمابر دریافت کرد و سامانه اطلاع رسانی www.141.ir نیز آخرین اطلاعات حوزه‌ راه‌ها را ارئه می دهد.

وی ادامه داد: شماره دریافت پیامک 3000143 و شماره ارتباط مستقیم 88804400 آماده دریافت شکایات مردمی در زمینه قیمت بلیت ناوگان برون شهری جاده ای است.

بی نیاز تاکید کرد: سامانه تلفن گویای 199 نیز پاسخگوی اطلاعات پرواز در زمینه دریافت اطلاعات و جدول زمانی پروازها است. مسافران و استقبال کنندگان می‌توانند قبل از حرکت از منزل در تماس با این شماره تلفن از ساعت پرواز اطمینان حاصل کنند. همچنین مسافران فرودگاه امام خمینی (ره) برای اطلاع از آخرین وضعیت پروازها می توانند با شماره 09633 تماس بگیرند.

وی اعلام کرد: سامانه پیامک مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی به شماره 30007070 و شماره تلفن 82244090 آماده دریافت پیام‌های شهروندان در حوزه وزارت راه و شهرسازی است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی در پایان سفری ایمن برای تمامی مسافران آرزو ‌کرد.

یادآوری می‌شود شهروندان برای دریافت اطلاعات کامل در زمینه راه‌های کشور، قطارها، هواپیماها و وضعیت هوای کلیه مسیرها می توانند به پایگاه اینترنتی وزارت راه و شهرسازی مراجعه و از طریق این سایت از لینک سایتهای سازمانهای تابعه وزارتخانه استفاده کنند.

ارسال نظر: