نخستین جشنواره تئاتر خیابانی راهیان نور در آبادان برگزار می‌شود

کدخبر: 990811

بنا به اعلام رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس نخستین جشنواره تئاتر خیابانی راهیان نور کشور به صورت سراسری، هشتم فروردین ماه امسال در آبادان آغاز می‌شود

به گزارش «نسیم»، طی فراخوانی که چندی پیش به همه استان‌ها اعلام شد، از سراسر کشور گروه‌های تئاتر خیابانی که نمایش‌هایی با موضوع راهیان نور داشتند در مرحله نخست مورد ارزیابی استانی قرار گرفتند و در نهایت، 45 گروه به دبیرخانه جشنواره معرفی شدند.

مرحله دوم داوری نیز در دبیرخانه مرکزی صورت گرفت و پس از آن 18 گروه از استان‌های مختلف، جواز حضور در مرحله سوم و نهایی را به دست آوردند.

این 18 گروه تئاتر خیابانی طی روزهای هشتم و نهم فروردین ماه سال جاری در آبادان، به اجرای نمایش می‌پردازند و در مراسم اختتامیه نیز در 6 بخش، تندیس جشنواره به گروه‌های برتر تعلق می‌گیرد البته در هر بخش دو گروه نیز تقدیر خواهند شد و دیپلم افتخار و جوایز نقدی و لوح مسابقات به آنها اهدا می‌شود.

در مراسم اختتامه، قرار است از خانواده دو شهید شاخص دوران دفاع مقدس هم تقدیر شود و همچنین تعدادی از هنرمندان پیشکسوت تئاتر و هنرمندان شاخص آثار دفاع مقدس نیز حضور داشته باشند که تا این لحظه، حضور دو نفر از آنها یعنی کورش زارعی و هادی قمیشی قطعی شده ضمن اینکه دعوت از برخی شخصیت‌های کشوری و لشکری و نیز مسئولان استان خوزستان برای شرکت در اختتامیه صورت گرفته است.

در بین 18 گروه مرحله نهایی نخستین جشنواره تئاتر خیابانی دفاع مقدس، پنج گروه از خوزستان، دو گروه از ایلام و دو گروه از تهران حضور دارند و سایرین از استان‌های دیگر هستند.دبیرخانه دایمی این جشنواره در شهر

آبادان از سال جاری راه اندازی شده است.

این جشنواره با مشارکت منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود.

ارسال نظر: