قیمت مرغ در خرده فروشی‌ها به ۷۲۰۰ تومان کاهش یافت

کدخبر: 991999

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام این خبر افزود: امسال قرار است گوشت مرغ منجمد به صورت قطعات تفکیکی بسته‌بندی و منجمد شود تا مصرف‌کننده آسان‌تر از گوشت مرغ منجمد استفاده کند

به گزارش «نسیم»، حسن رکنی با اشاره به اینکه از پنجم بهمن سال گذشته تاکنون 67 هزار تن مرغ منجمد به منظور مدیریت و کنترل بازار دوره عید توزیع شده است ، گفت : با توجه به توزیع گسترده مرغ مورد نیاز و روند مطلوب تولید امروز شاهد کاهش قیمت این ماده پروتئینی پرمصرف در بازار کشور بودیم به طوری که قیمت هر کیلوگرم گوشت گرم مرغ در مراکز عمده فروشی به 6200 تومان و در مراکز خرده فروشی نیز به طور میانگین به هر کیلوگرم 7200 تومان کاهش یافت.

وی توزیع گسترده مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم 5600 تومان را از عوامل اصلی کاهش قیمت مرغ گرم در بازار دانست و افزود: ذخیره کافی و توزیع مناسب و بموقع مرغ منجمد از اواسط اسفند تاکنون سبب شد قیمت مرغ برغم نوساناتی که در کوتاه مدت شاهد آن بودیم امروز روند نزولی داشته باشد.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته به منظور حمایت از تولید کننده داخلی و برای ذخیره سازی حدود 150 هزار تن گوشت مرغ مازاد بر نیاز اقدام شد و با ذخیره سازی مناسب نیاز بازار به طور کامل با تولید داخل بدون حتی واردات یک کیلو گوشت مرغ تأمین شد.

رکنی میزان ذخیره سازی گوشت مرغ را در مقایسه با سال های گذشته بی سابقه دانست و افزود: میزان مصرف گوشت مرغ در اسفند ماه سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال 92 ، بیست درصد افزایش یافت.

وی گفت: از ابتدای فروردین روزانه 500 تن مرغ منجمد در کشور در بازار توزیع شده است.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: از نیمه دوم امسال برای خرید مازاد تولید اقدام می کنیم و در برنامه ریزی های انجام شده قرار است میزان ذخیره سازی در مقایسه با سال گذشته افزایش یابد.

رکنی گفت: براساس بخشنامه ای که به شرکت پشتیبانی امور دام ارائه شده است این شرکت مجاز است هر زمان که نیاز باشد به ازای پرداخت تسهیلات و با تحویل نهاده های تولید به مرغداران و براساس قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار تولید مازاد آنها را خریداری و ذخیره سازی کند.

معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی از روش جدید ذخیره سازی گوشت مرغ مازاد خبر داد و گفت: امسال با هماهنگی هایی که با کشتارگاه ها شده ، قرار است گوشت مرغ منجمد به صورت قطعات تفکیکی بسته بندی و منجمد شود تا مصرف کننده آسان تر از گوشت مرغ منجمد استفاده کند.

رکنی افزود: بااین اقدام کیفیت مصرف مرغ منجمد افزایش می یابد وگوشت مرغ درقطعات تفکیک شده مطابق میل وسلیقه مصرف کننده عرضه می شود.

وی از روان سازی صادرات گوشت مرغ در سال جدید خبر داد و افزود: سال گذشته 70 هزار تن گوشت مرغ به بیش از 10 کشور منطقه صادر شد و قرار است امسال این میزان به حدود 100 هزار تن افزایش یابد.

رکنی ، صادرات تخم مرغ نطفه دار را در سال گذشته 23 میلیون عدد اعلام کرد و گفت: سال گذشته 33 میلیون قطعه جوجه یک روزه نیز به بازارهای منطقه صادر شد.

رکنی به مرغداران اطمینان داد سال خوبی به لحاظ تأمین نهاده های مورد نیاز و قیمت نهاده ها خواهیم داشت.

ارسال نظر: