قیمت نفت ایران رکورد زد

کدخبر: 999702

قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به اول آوریل(۱۱ اردیبهشت) با یک دلار و ٩٥ سنت افزایش نسبت به هفته گذشته به ٦١ دلار و ٦٤ سنت برای هر بشکه رسید و برای نخستین بار در سال جاری میلادی قیمت بیش از ٦٠ دلار برای هر بشکه را تجربه کرد

به گزارش «نسیم»، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به اول آوریل با یک دلار و ٩٥ سنت افزایش نسبت به هفته گذشته به ٦١ دلار و ٦٤ سنت برای هر بشکه رسید و برای نخستین بار در سال جاری میلادی قیمت بیش از ٦٠ دلار برای هر بشکه را تجربه کرد؛ میانگین قیمت نفت از ابتدای امسال تاکنون ٥٢ دلار و ١١ سنت برای هر بشکه رسید.

همچنین قیمت نفت خام سنگین ایران با ٢ دلار و ١٠ سنت افزایش به ٥٩ دلار و ٣٩ سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای امسال تاکنون ٤٩ دلار و ٨١ سنت برای هر بشکه بوده است.

به گزارش امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته منتهی به یک می ٢ دلار و ٦ سنت افزایش یافت و به ٦١ دلار و ٣٦ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت دبلیو تی آی و برنت نیز در هفته مورد اشاره با ٢ دلار و ٣٩ و ٢ دلار و ٥ سنت به ترتیب به ٥٨ دلار و ٢٥ سنت و ٦٣ دلار و ٧٣ سنت برای هر بشکه رسید.

همچنین قیمت نفت خام شاخصهای دوبی و عمان نیز به ترتیب با یک دلار و ٩٠ سنت و یک دلار و ٨٦ سنت افزایش به ٦٢ دلار و ٤٣ سنت و ٦٢ دلار و ٤٥ سنت برای هر بشکه رسید.

در این هفته بورس بازان در بازار بورس نایمکس، خالص وضع خرید خود را در قراردادهای آینده و اختیاری به میزان ٣٠,٠٥٨ هزار قرارداد افزایش دادند و آن را به سطح ٢٦٧.٦١٤ هزار قرارداد رساندند و به این ترتیب به تقویت قیمتها کمک کردند.

ارسال نظر: