ادای احترام مردم کره شمالی به "کیم جونگ ایل" در سالروز تولدش

کدخبر: 2310771

هزاران تن از مردم کره شمالی امروز شنبه در دمای منفی ۸ درجه شهر پیونگ یانگ صف کشیدند تا به مناسبت فرارسیدن سالگرد تولد کیم جونگ ایل، پدر کیم جونگ اون، رهبر فعلی کره شمالی ادای احترام کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کیم جونگ ایل، پسر کیم ایل سونگ ، بنیانگذار حکومت کره شمالی و پدر کیم جونگ اون ، رهبر فعلی است که سالگرد تولدش ۱۶ فوریه است و در کره شمالی به عنوان روز "ستاره درخشان" از آن یاد می‌شود.

براساس روایت‌ها در کره شمالی کیم جونگ ایل سال ۱۹۴۲ در کلبه‌ای پوشیده از برف در محل یک کمپ مخفی در قله پائکتو زادگاه معنوی مردم کره به دنیا آمد. در حالی که پدرش مشغول جنگیدن با نیروهای اشغالگر ژاپنی بود. با این حال در خارج از مرزهای کره شمالی مورخان به اسناد رسمی شوروی اشاره می‌کنند که گفته‌اند وی یک سال زودتر و در روستای در سیبری جای که کیم ایل سونگ در آنجا در تبعید به سر می‌برد به دنیا آمده است.

به هر ترتیب این روز یک سالگرد مهم در کره شمالی تعیین شده است؛ جایی که مردمش از زمان به دنیا آمدن برای گرامیداشت دودمان پائکتو یعنی همان خاندان کیم که سه نسل است بر کره شمالی حکمرانی می‌کنند آموزش می‌بینید.

مناسبت "روز ستاره درخشان" با نمایش‌های اسکی روی یخ و نمایشگاه‌های گل و همین طور برنامه‌های مخصوص ادای احترام در رسانه‌های دولتی پاس داشته می‌شود که همه آنها روایت زیر بنای مورد قبول مردم را تقویت می‌کنند.

یکی از این مردم راننده‌ای به نام کیم چول جون ۴۲ ساله است که با دو پسرش به محل تپه مانسو ؛ جایی که مجسمه‌های عظیم پدر و پدربزرگ کیم جونگ اون بر فراز پایتخت نصب شده است رفته تا به آنها و همینطور رهبر فعلی ادای احترام کند.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: هیچ پسر و هیچ دختری هنگامی که به دیدار والدینش می‌رود احساس خستگی نمی‌کند. این رهبران بزرگ مثل والدین خود ما هستند بنابراین من به اینجا می‌آیم تا در برابر والدینمان همراه با پسرانمان سر تعظیم فرو بیاورم.

مردم عادی در کره شمالی به هنگام گفت و گو با رسانه‌های خارجی دائماً پشتیبانی صریح خود از رهبران کشورشان و سیاست‌های آنها را ابراز می‌کنند.

در کنار این دو مجسمه بزرگ یک حلقه گل بزرگ همراه با نام کیم جونگ اون به منظور ادای احترام به وی قرار داده شده؛ کسی که در پایان ماه جاری میلادی قرار است دومین بار با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار کند.

گروه‌های بزرگی متشکل از زوج‌ها و خانواده‌ها و صدها تن از کارمندان یا سربازان در مقابل این مجسمه‌ها جمع شدند. آنها بعد از آنکه سبدهای گل یا دیگر اقلام را به منظور ادای احترام در برابر این مجسمه‌ها گذاشتند صف کشیده و پس از آن یگ گوینده با بلندگو اعلام کرد بیاید ادای احترام کنید و پس از آن همه افراد حاضر عمیقاً تعظیم کرده و پرسنل نظامی نیز سلام نظامی دادند.

کیم جونگ ایل سال ۲۰۱۱ جان خود را از دست داد و بقایای او در یک کاخ یادبود در حومه پیونگ یانگ نگهداری می‌شود اما او بعد از مرگ مقام رسمی دبیرکل ابدی حزب حاکم کارگر کره را به دست آورده است.

کیم جونگ ایل کارگردان فیلم هم بوده و از علاقمندان فیلم‌های سینمایی محسوب می‌شد به حدی که یک بار دستور داد یک کارگردان مشهور کره شمالی را به همراه یک بازیگر دزدیده و به کشورش بیاورند تا آنها صنعت سینما را در کره شمالی توسعه دهند اما پیونگ یانگ می‌گفت اقامت هشت ساله آنها در کره شمالی داوطلبانه بوده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: