هشدار دانشجویان درباره طرح جدید مذاکره با آمریکا

کدخبر: 2325031

 ۵ بسیج دانشجویی تهران بزرگ در پی طرح بحث اخیر دستگاه دیپلماسی کشور مبنی بر مذاکره بر سر تبادل زندانیان با آمریکا خطاب به وزیر امور خارجه نامه‌ای منتشر کردند.

نسیم انلاین: ۵ بسیج دانشجویی تهران بزرگ در پی طرح بحث اخیر دستگاه دیپلماسی کشور مبنی بر مذاکره بر سر تبادل زندانیان با آمریکا خطاب به وزیر امور خارجه نامه‌ای منتشر کردند.

متن این نامه بدین شرح است

بسم‌الله الرحمن الرحیم و لن ترضی عنک الیهود و لن نصاری حتی تتبع ملتهم جناب آقای ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران؛

چندین روز است اظهارنظر جنابتان در باب مذاکره با آمریکا بر سر تبادل زندانیان، نقل‌قول محافل دوست و دشمن گردیده و آن‌ها را به تکاپوی تحلیل اقدام غیرمنتظره شما در باب مذاکره واداشته است. دوستان داخلی‌تان و روزنامه‌های زنجیره‌ای در تحلیل و نظر، خط امید به احیای مذاکره مجدد با استکبار را در پیش‌گرفته و افراد نام‌آشنای دولت، خط وادادگی در برابر غرب را با حماسه‌های سرداران مقاومت مقایسه کرده و هردو را دو روی یک سکه عنوان کرده‌اند. لکن فارغ از تحلیل‌های خوش خیالانه، غرض ورزانه و تب آلود که همچنان زانو زدن در برابر غرب را تنها راه چاره می‌بیند، اظهارنظرتان موجی از نگرانی را در میان دلسوزان نظام، ملت انقلابی و جریان بیدار دانشجویی نسبت به پیمودن مجدد بیراهه مذاکره با غرب خصوصاً شیطان بزرگ ایجاد کرده است. فراموش نکنید که شش سال نه‌تنها تمام ظرفیت دستگاه دیپلماسی کشور، بلکه بسیاری از ظرفیت‌های داخلی و توان کشور را معطل نظریه غلط و واهی مذاکره سازشکارانه با غرب نمودید و مسائل حیاتی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ازجمله نگاه به شرق و همسایگان و دفاع از مظلومین و مستضعفین خصوصاً محور مقاومت را، در سایه امید به لبخند آمریکا به حاشیه راندید. برجام نیز که آن را فتح الفتوح تعامل و مذاکره هوشمندانه‌ی خود می‌دانستید، اکنون تنها فایده‌اش این است که آینه‌ی عبرت برای دولت و ملت شود. در این زمان طرح بحث مجدد مذاکره با آمریکا بر سر تبادل زندانیان هرچند علی‌الظاهر به بهانه‌های انسان دوستانه احقاق حقوق اتباع و اتخاذ رویکرد تهاجمی! در مذاکره بوده است اما در باطن نشان از شروع خط باطلی است که اخیراً جبهه غرب برای کشاندن برخی کشورها به میز مذاکره‌ی یک‌طرفه و استثمار آن‌ها طی کرده است. پیشنهاد تبادل زندانیان از سوی وزیر خارجه جمهوری اسلامی در برهه‌ای که دشمنان پس از بی‌اعتنایی کامل به تعهدات قبلی به ظن خود بیشترین فشارها را بر جمهوری اسلامی تحمیل کرده و اخیراً با لغو معافیت نفتی فشار را به اوج رسانده‌اند پیامی جز خودکم‌بینی، عدم اعتقاد به توان داخلی و عقب‌نشینی در برابر فشارها نداشته و مخالف نظر صریح مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت مذاکره با دولت فعلی آمریکا در هر سطحی می‌باشد. ای کاش روی گشاده و آغوش بازی که برای پاسخگویی و تبیین مواضع در محافل خارجی داشتید در این چند سال مطالبات جریان‌های زنده دانشجویی را نیز‌ شامل می‌شد تا شاید دلیل این‌همه سستی و ضعف در برابر مستکبرین کمی برایمان روشن می‌شد. در انتها برادرانه به حضرت‌عالی و دولت فخیمه توصیه می‌کنیم از معطل کردن ظرفیت‌های کشور و فرو انداختن دوباره‌ی ملت و نظام انقلابی در چاه ویل مذاکره با غرب جدا بپرهیزید و بدانید این بار تجربه و بصیرت مردم و جریان هوشیار دانشجویی اجازه تکرار تجربه تلخ برجام را نخواهد داد.

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر

ارسال نظر: