حمله انصارالله به گاو شیرده ترامپ

کدخبر: 2325077

سخنگوی انصارالله یمن تأکید کرد که عملیات هدف قرار دادن شرکت آرامکوی عربستان آغاز مرحله جدیدی از هدف قرار دادن اقتصاد کشورهای متجاوز است.

نسیم آنلاین : روز گذشته پهپادهای یمنی با نفوذ ۷۰۰ کیلومتری به عمق عربستان تاسیسات نفتی آرامکو را هدف قرار دادند. در نتیجه این حمله پمپاژ نفت شرق به غرب عربستان متوقف شده است.

وارد مرحله هدف‌ قرار دادن اقتصاد "گاو شیرده" شده‌ایم

به گزارش ایسنا، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن و رئیس هیئت مذاکره‌کننده این جنبش در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: عملیات هدف قرار دادن شرکت نفتی آرامکوی عربستان در واکنش به ادامه محاصره کشورمان و ادامه تجاوزات ائتلاف عربی است. این عملیات پیامی است مبنی بر اینکه ما وارد مرحله جدیدی از هدف قرار دادن اقتصاد گاو شیردهی شده‌ایم که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا همواره تأکید دارد آن را می‌دوشد. ترامپ از این جنگ حمایت می‌کند. او و برخی طرف‌های بین‌المللی از پول عربستان استفاده می‌کنند. تأسیسات اقتصادی هدف قرار خواهند گرفت چراکه سپر واقعی برای ائتلاف متجاوز و مزدورانش و کسانی است که در این جنگ فرصتی برای هدف قرار دادن مردم یمن یافته‌اند.

وی درباره ادعاها درخصوص اینکه ایران انصارالله را ترغیب به این اقدامات کرده و انصارالله شاخه ایران در منطقه است، گفت: جنگ ادامه دارد. چند هفته پیش عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله گفت که ما اهداف حساسی داریم اگر جنگ را متوقف نکنند ما از حق خود استفاده خواهیم کرد. حتی یک بار دیگر به امارات تأکید کرد که ما حملاتی انجام می‌دهیم که هیچ‌گاه انتظار نخواهید داشت. ما توافق الحدیده را اجرا کردیم و از بنادر عقب‌نشینی کردیم درحالی که برخی افسران اماراتی برای تشدید حملات در الحدیده به این استان بازگشتند. اینجا تجاوز وجود دارد حالا یک طرف می‌آید و می‌گوید شما ابزار دست ایران هستید. اگر یمن در وضعیت طبیعی به سر می‌برد بعد این عملیات رخ می‌داد احتمالا چنین حرفی را می‌شنیدیم اما ما از این جنگ رنج می‌بریم. ما به آنها می‌گوییم جنگ را حداقل در این ماه رمضان متوقف کنید ما نیز متوقف خواهیم کرد. به هرحال ما به چنین ادعاها و اظهارات توجهی نمی‌کنیم. بگذارید هرچه می‌خواهند بگویند. ما از تمامی امکانات و مهارت‌ها برای مقابله با تجاوز بیرحمانه که در سایه سکوت هولناک بین‌المللی صورت می‌گیرد، استفاده خواهیم کرد.

وی درباره بحران انسانی در یمن گفت: مردم یمن به خاطر این جنگ با بدترین بحران انسانی مواجه شده‌اند. آنها همواره از ارتش و کمیته‌های مردمی می‌خواهند که به مرزهای عربستان بروند و تأسیسات عربستان را هدف قرار دهند. آن‌ها می‌گویند چرا فرودگاه‌های ما بسته است درحالی که فرودگاه‌های آنها و بنادرشان باز است. چرا ما در این وضعیت اقتصادی هستیم و هیچ پاسخی به این تجاوزات داده نمی‌شود. مردم یمن درک بالایی دارند و می‌دانند که این بحران اقتصادی و انسانی جز با تحرک نظامی و مقابله با دشمن متوقف نمی‌شود. آیا نمی‌بینید که میلیون‌ها یمنی برگ درختان را می‌خورند. آیا وبا را نمی‌بینید. آیا گرسنگی و بیماری را نمی‌بینید. دیگر چه چیزی مانده که منتظرش باشیم. هیچ وضعیت انسانی وجدان این قاتلان جنایتکار را بیدار نمی‌کند و جز با مقابله نمی‌توان آنها را متوقف کرد.

عبدالسلام گفت: این مرحله، هدف قرار دادن اقتصادی است. گزینه نظامی را فرماندهان براساس داده‌ها و شرایط جنگ مشخص می‌کنند. ما هم حق داریم همانطور که تمام نهادهای ما را هدف قرار دادند ما نیز تمامی نهادها و تأسیسات و ساختمان‌هایشان به جز غیرنظامیان را هدف قرار دهیم. مردم یمن امروز با بحران انسانی بزرگی مواجه هستند. ماهیت و وضعیت جنگ اهداف آتی را مشخص خواهد کرد. اگر عربستان و امارات عقلشان را به کار بیندازند در این صورت ما هم راه عقل و حکمت را در پیش می‌گیریم. اگر بخواهند به تجاوز ادامه بدهند پس باید منتظر چیزی باشند که هیچ وقت پیش‌بینی‌اش را نخواهند کرد.

عبدالسلام درباره مذاکره گفت: روند استقرار مجدد در الحدیده از سوی یک طرف اجرا شده است. ما خواهان صلح هستیم. ما قبلا هم در دیدار با برخی سفرای کشورهای عضو دائم شورای امنیت گفتیم که پاسخ ما به تجاوزات حق قانونی ماست. اجرای توافق الحدیده ادامه خواهد داشت. ما عقب‌نشینی از بنادر را شروع کردیم و از سازمان ملل و جامعه جهانی می‌خواهیم بر طرف مقابل برای اجرای توافق فشار بیاورد. دشمن خواهان صلح نیست. ما خواهان صلح هستیم حتی با عربستان. ما می‌خواهیم در کنار هم براساس روابطی برپایه حسن همجواری و همکاری اخلاقی و انسانی زندگی کنیم. ما می‌خواهیم یمن با عمان و کشورهای عربی روابط مثبتی داشته باشد. مشکل عربستان تنها با یمن نیست بلکه با کشورهای دیگر نیز مشکل دارد. عربستان فتنه را در سودان و لیبی شعله‌ور کرد. عربستان باید به راه راست هدایت شود و بفهمد که این زبان و استفاده از خشونت و محاصره و تهدید قابل قبول نیست.

المیادین از 10 عملیات اعلام نشده یمن در عمق عربستان خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری المیادین لبنان، بامداد چهارشنبه (15 می) گزارش داد، یمنی‌ها دَه عملیات نظامی اعلام نشده در عربستان سعودی انجام داده‌اند.

المیادین در خبر کوتاهی نوشت:‌ اطلاعات ویژه‌ای که به دست ما رسیده، نشان می‌دهد، نیروهای صنعاء بیش از ده عملیات نظامی اعلام نشده علیه اهدافی مهم در عمق عربستان سعودی انجام داده‌اند.

المیادین این خبر را 24 ساعت پس از «عملیات بزرگ» یمن علیه تأسیسات نفتی سعودی منتشر و در توضیح بیشتر، زمان این ده عملیات را «اخیراً» اعلام کرد.

جزئیات بیشتری از این عملیات‌ها یا مکان آن هنوز اعلام نشده یا هیچ منبع یمنی هنوز آن را تأیید نکرده است.

در حمله پهپادی روز گذشته که صنعاء آن را «بزرگ‌ترین عملیات» علیه عربستان سعودی موسوم به «عملیات نُهم رمضان» اعلام کرد، دست‌کم هفت پهپاد به برخی «تأسیسات حیاتی» سعودی حمله کردند.

وزیر انرژی سعودی نیز دیروز این حمله را تأیید و اعلام کرد تأسیسات نفتی دو استان الدوادمی و عفیف در غرب ریاض و نزدیک شهر «ینبع» در غرب این کشور، هدف قرار گرفته و پمپاژ نفت شرق به غرب عربستان متوقف شده است.

یمن از سال ۱۳۹۴ هدف حمله نظامی عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی متحد ریاض در قالب «ائتلاف عربی» است که از حمایت سیاسی، تسلیحاتی و لجستیک آمریکا، انلگیس و فرانسه برخوردار است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

ارسال نظر: