تداوم رقابت سایه به سایه در انتخابات استانبول

آیا اردوغان بازهم انتخابات استانبول را می‌بازد؟

کدخبر: 2325150

نتایج نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که بین اکرم امام اوغلو و بن علی یلدرم٬ اختلاف آراء وجود ندارد و لذا نمی‌توان در مورد برنده نهایی٬ به شکل قاطعانه پیش‌بینی کرد.

کمتر از یک ماه به برگزاری انتخابات مجدد کلانشهر شهرداری استانبول زمان باقی مانده و رقابت سایه به سایه بین دو ائتلاف جمهور و ملت، همچنان ادامه دراد. دو شرکت نظرسنجی ترکیه‌ای به نام‌های ماک و کُنسنسوس، به تازگی در مورد نتایج انتخابات پیش رو نظرسنجی میدانی انجام داده‌اند.

نتایج نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که بین اکرم امام اوغلو و بن علی یلدرم اختلاف آراء وجود ندارد و لذا نمی‌توان در مورد برنده نهایی، به شکل قاطعانه پیش‌بینی کرد.

بر اساس این پیش‌بینی‌ها، نزدیک به 60 درصد از مردم استانبول٬ تصور می‌کنند که در حق امام اوغلو ظلم شده اما جالب اینجاست که این تصور آنها، به شکل جدی بر تصمیم‌گیری سیاسی‌شان تاثیر نگذاشته و میزان اختلاف ارای دو نامزد انتخابات مزبور، حتی به یکصد هزار رای نمی‌رسد.

نظرسنجی ماک و کنسنسوس نشان می‌دهد که در این دوره نیز آرای کردهای استانبول از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند همچون یک پارسنگ حساس طرف پیروز را مشخص کند.

در همین حال اتاق فکر حزب عدالت و توسعه به دنبال نزدیک به پانصد هزار نفر رای‌دهنده محافظه کارِ قهرکرده است که بنا به دلایلی٬ از حزب حاکم رنجیده و در انتخابات پیشین٬ پای صندوق‌های رای نیامدند.

خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر: