فیلم:‌ چرا تحریم پتروشیمی توسط آمریکا اثری ندارد؟

کدخبر: 2325212

سید رضا نوروززاده، معاون سابق وزیر نفت در امور پتروشیمی در گفتگو با «نود اقتصادی» توضیح می‌دهد چرا تحریم پتروشیمی ایران توسط آمریکا اثری ندارد؟

حجم ویدیو: 22.36M | مدت زمان ویدیو: 00:02:08 دانلود ویدیو

نسیم آنلاین : سید رضا نوروززاده، معاون سابق وزیر نفت در امور پتروشیمی در گفتگو با «نود اقتصادی» به این پرسش پاسخ داده که چرا تحریم پتروشیمی ایران توسط آمریکا اثری ندارد؟

نوروززاده معتقد است:‌سهم ایران در تولید محصولات پتروشیمی در خاورمیانه ۲۴ درصد است و این عدد تحریم ناشدنی است. همچنین پتروشیمی ایران سهم ۲.۵ درصدی در اقتصاد جهانی دارد دنیا از تحریم پتروشیمی ایران زیان خواهد کرد، از ما نخرند از کدام کشور خواهند خرید؟

او معتقد است: حداقل ۵ سال طول میکشد تا آمریکا جایگزین ما را در صنعت پتروشیمی مشخص کند.

به گزارش نسیم آنلاین دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه (۱۷ خرداد/ ۷ ژوئن) تحریم‌های جدیدی علیه بخش پتروشیمی ایران اعلام کرد.

این نهاد آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرده بزرگترین شرکت هلدینگ پتروشیمی ایران -صنایع پتروشیمی خلیج فارس - و «شبکه گسترده‌ای از زیرمجموعه‌ها» و عوامل فروش آن را تحت تحریم قرار داده است.

«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا با متهم کردن این شرکت به همکاری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته این اقدام «هشداری است مبنی بر اینکه ما آن دسته از هلدینگ‌ها و شرکت‌ها در بخش پتروشیمی و بخش‌های دیگری که به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه مالی کمک‌رسانی کنند را نشانه خواهیم گرفت.»

حجم ویدیو: 22.36M | مدت زمان ویدیو: 00:02:08 دانلود ویدیو
ارسال نظر: