ضرغامی باری دیگر از لغو جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد

لجبازی ادامه دارد؛ جلسه شورای انقلاب فرهنگی بازهم لغو شد

کدخبر: 2325266

طبق برنامه، باید امروز جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل می شد. بعد از چند بار تایید و تکذیب، می گویند جلسه لغو شده است! بی احترامی به اعضا به کنار، موضوعات مهم و اولویت‌دار انباشته شده همچنان در بلاتکلیفی ماند. قرار بود نواب محترم رئیس،در این شرایط و بر اساس آیین نامه جلسه را تشکیل دهند.

نسیم آنلاین : ضرغامی امروز(دوشنبه ۲۱ خردادماه)‌ در توئیتی از برگزار نشدن های چندباره جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و باری دیگر از این مسئله گلایه کرد. ضرغامی نوشت:‌ «طبق برنامه، باید امروز جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل می شد. بعد از چند بار تایید و تکذیب، می گویند جلسه لغو شده است! بی احترامی به اعضا به کنار، موضوعات مهم و اولویت‌دار انباشته شده همچنان در بلاتکلیفی ماند. قرار بود نواب محترم رئیس،در این شرایط و بر اساس آیین نامه جلسه را تشکیل دهند.»

پیش از این هم، برگزار نشدن جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و سخنان ضرغامی در خصوص چرایی عدم برگزاری آن حاشیه ساز شده بود.

ضرغامی ۲۷ فروردین‌ماه امسال در توئیتی نوشت: «ممانعت غیرقانونی رئیس‌جمهور از حضور من در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی در برابر ده‌ها اقدام غیرقانونی مهم‌تر ایشان در سطح ملی خیلی مهم نیست. فیلترینگ نوظهور رئیس‌جمهور راه به‌جایی نخواهد برد. مأموریت ابلاغی رهبر معظم در این دو حوزه را مصمم‌تر از گذشته ادامه خواهم داد.»

پس از لغو جلسه و اظهارات ضرغامی، واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در سخنانی مدعی شد: «این موضوع ربطی به حواشی که مطرح شده ندارد، همیشه جلسات مختلفی برگزار می‌شود و وقتی دبیر جلسه مشاهده می‌کند که تعداد نفرات به حدنصاب نرسیده است می‌تواند جلسه را لغو کند. به‌عنوان نمونه روزهای چهارشنبه عصر جلسه شورای اطلاع‌رسانی داریم، دبیر جلسه دیشب گفت این تعداد از اعضا در مسافرت هستند به همین دلیل دعوت‌نامه را کنسل کردیم. بحث شورای عالی انقلاب فرهنگی هم همین بود که دبیر گفت تعدادی حضور ندارند و جلسه را لغو کردند.»

افشاگری ضرغامی: لجبازی دلیل عدم برگزاری جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی

دوشنبه ۳۰ فروردین‌ماه کلیپی از ضرغامی در رسانه‌ها منتشر شد که باری دیگر موضوع شورای عالی انقلاب فرهنگی را به صدر اخبار برگرداند. روح‌الله ضرغامی در سخنانی پرحاشیه دلایل جدیدی را برای عدم برگزاری جلسات برشمرد. وی تأکید کرد:

شورای عالی انقلاب فرهنگی مدتی است که بی‌صاحب است در حالی که طبق قانون باید حداقل یک هفته در میان جلسه تشکیل دهد اما جلسات گه گاه یک ماه، دو ماه، سه ماه و حتی چهار ماه تشکیل نمی‌شود. هرچقدر به رئیس جلسه تذکر داده می‌شود که این جلسات مهم است، رئیس‌جمهور می‌گوید من به دلیل اینکه از دو نفر خوشم نمی‌آید و این‌ها در جلسه تند و صریح صحبت می‌کنند جلسات را تشکیل نمی‌دهم. اخیراً رهبر انقلاب تذکر جدی فرمودند که طبق آیین‌نامه اگر رئیس‌جمهور نخواهد جلسه را تشکیل دهد نایب‌رئیس باید جلسه را برگزار کند.

این رویه در زمان ریاست‌جمهوری رهبری، مرحوم هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی و محمود احمدی‌نژاد متداول بوده اما حسن روحانی اخلاقی دارد و هیچ‌گاه اجازه نداده که نایب‌رئیس این جلسات را تشکیل دهد. آقای روحانی اخلاقی دارد و تابه حال نشده که یک‌بار جلسه را بر عهده نایب‌رئیس (چه اول چه دوم) بگذارد. حتی من در یک جلسه اعتراض کردم که وقتی شما گرفتارید جلسه را بر عهده نایب‌رئیس بگذارید و ما نیز قبول می‌کنیم که هر چیز در جلسه تصویب شد شما بازنگری بکنید و اگر دلتان خواست مصوب کنید.

ضرغامی که در شورای عالی فضای مجازی هم عضویت دارد و اتفاقاً ریاست این شورا هم بر عهده رئیس‌جمهور است، نسبت به عدم تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی نیز اعتراض و تأکید کرده: «در زمانه‌ای که این حوزه به سرعت نور در دنیا حرکت می‌کند و هر ساعت فعالیت و اتفاقات جدیدی در حوزه سایبری رخ می‌دهد؛ متأسفانه در کشور ما پنج سال است به دلیل همین مدیریت پر اشکال کلان مرتب در این حوزه در جا می‌زند.»

ارسال نظر: