روحانی از رسانه در راه غلط استفاده کرد

کدخبر: 2329224

آقای روحانی فهم خوبی از رسانه‌ها داشت و متاسفانه از این فهم خوب را در راه غلطی استفاده کرد  و به حاشیه‌سازی در رسانه‌ها پرداخت، یعنی هر زمان قرار بود مسئله مهمی طرح شود ما با یک حاشیه‌سازی رسانه‌ای همراه بودیم که هم از سمت دولت حمایت می‌شد و هم تیم رسانه‌ای منتسب به دولت با همه توان پای کار می‌آمدند و فریب رسانه‌ای مورد نیاز را می‌دادند.

محمدحسین قائدشرف عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در میزگرد «جوان انقلابی و حل مشکلات کشور» ، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: ما امروز قرار است درباره عملکرد دولت صحبت کنیم، اما اگر عملکردی باشد! متاسفانه ما با دولتی مواجه هستیم که عملکرد خاصی ندارد و به همین دلیل هم می‌بینیم که بازار، فرهنگ و حتی سیاست خارجی ما رها شده و در تمام عرصه‌ها با یک رهاشدگی مواجه هستیم.

دبیر سابق اتحادیه دفتر تحکیم وحدت ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اگر قرار باشد اتفاقات امروز را بررسی کنیم باید به عقب برگردیم. به زمانی که دولت روحانی سر کار آمد. برخی معتقدند دولت روحانی در طول ۶ سال گذشته تغییر کرده، ولی باید بگوییم این دولت هیچ تغییری نکرده و همان دولت است، با همان افراد.

قائدشرف یادآور شد: دولت روحانی و افرادی که پشت سر روحانی بودند، در دولت احمدی‌نژاد مناصب و جایگاه‌هایی که سال‌ها در دست داشتند را از دست دادند و از دولت احمدی‌نژاد بعد از اینکه دوباره سر کار آمدند با ولعی روبرو شدند و آن هم ولع برای بازپس‌گیری جایگاهی بود که در گذشته داشتند.

وی با بیان طرح این سوال که چگونه می‌توان کار نکرد و کارنامه داشت؟ افزود: دولت روحانی به این سوال اینگونه پاسخ داد که بخشی از مشکلات ناشی از ناکارآمدی است که اگر بخواهیم آنها را حل کنیم باید کار کنیم.

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان اضافه کرد: هر کارشناس منصفی هم مسائل را بررسی می‌کرد می‌توانست پی ببرد که بخش عمده ای از مشکلات به دلیل ناکارآمدی در کشور است. اما دولت‌مردان سعی کردند بگویند بخش عمده مشکلات ناشی از فشارهای بیرونی است و وقتی این مسئله را در افکار عمومی بولد کردند، این مسئله پیش آمد که ما برای حل مشکلات نیاز نیست در داخل کاری کنیم و باید حل مشکلات را از بیرون پیگیری کنیم.

قائدشرف تاکید کرد: دولت برای حل مشکل همه تخم‌مرغ‌ها در سبد برجام گذاشته شد و این باعث شد مشکلاتی ایجاد شود که ما الان با آن روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه مشکلات امروز کشور ناشی از ناکارآمدی است، گفت: گویا مسئولان دولت هم علاقه‌ای به حل مشکلات ندارند، همین مسئله هم باعث ایجاد وضعیت فعلی برای مردم و کشور شده است. حوزه‌های مختلف عملا رها شده‌اند و چیزی که باعث شده این ناکارآمدی بیشتر به چشم بیاید این است که هر مجموعه یکسری رویه‌های غلطی دارد که با تغییر مدیران هم ادامه پیدا می‌کند.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت تصریح کرد: الان اتفاقی که رخ داده این است که حتی رویه‌های سابق هم پابرجا نیستند که بتوانند شریان‌های حیاتی دولت را زنده نگه دارند و این اتفاقی است که الان برای دولت رخ داده است.

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان اضافه کرد: بحث دیگری که در ناکارآمدی دولت باید به آن توجه کنیم این است که دولت هم‌اکنون وارد دو سال آخر عمر خود شده و وقتی که چنین اتفاقی رخ می‌دهد، آن اندک انگیزه‌هایی هم که برای برخی نیروها برای اینکه بخواهند کارآمدی خودشان را اثبات کنند وجود داشت هم از بین می‌رود. به خصوص اگر ایدئولوژی پشت آن دولت هم طروی نباشد که باورهایی را در آن دولت ایجاد کند که برای خدمت به خلق در هر شرایط و موقعیتی باید کار کرد.

قائدشرف اظهار داشت: مسئله دیگر اینکه آیا اساسا دولتی که آرمان‌ها و افکار لیبرال دارد می‌تواند در نظام جمهوری اسلامی خوب عمل کند؟ این هم یک سوال جدی است که باید به آن جواب داد. ما امروز با دولتی طرف هستیم که خودش را متکی به ژنرال‌هایی می‌داند که احساس می‌کند سابقه این ژنرال‌ها می‌تواند راهگشا باشد.

وی گفت: یک موضوع که نباید آن را نادیده گرفت این است که دولت روحانی در بازی با رسانه‌ها کارآمد بوده است و اگر بخواهیم یک نقطه کارآمد برای دولت نام ببریم آن هم بازی دادن رسانه‌ها است.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آقای روحانی فهم خوبی از رسانه‌ها داشت و متاسفانه از این فهم خوب را در راه غلطی استفاده کرد و به حاشیه‌سازی در رسانه‌ها پرداخت، یعنی هر زمان قرار بود مسئله مهمی طرح شود ما با یک حاشیه‌سازی رسانه‌ای همراه بودیم که هم از سمت دولت حمایت می‌شد و هم تیم رسانه‌ای منتسب به دولت با همه توان پای کار می‌آمدند و فریب رسانه‌ای مورد نیاز را می‌دادند.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت یادآور شد: البته همانقدر که رسانه‌های دولتی در این بازی خوب عمل می‌کردند، متاسفانه سایر رسانه‌های انقلابی بسیار بد در این رابطه عمل کردند. البته قطعا جبهه‌ای که دارد در مقابل عملکرد نامناسب روشنگری می‌کند، موفقیت‌هایی هم داشته است که به نظر می‌رسد این روشنگری خیلی هم به داد ما نرسیده است و بیشتر مرور زمان به ما کمک کرده است.

قائد شرف در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتشار بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: یکی از کارهایی که ما باید انجام دهیم این است که اجزای بیانیه را به خوبی بشناسیم و علاوه بر اینکه بیانیه را معرفی کنیم، کم‌کم باید جهت‌گیری و حرکت‌مان را به سمت اهداف بیانیه تغییر بدهیم.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در کشور ما باید انقلاب علمی رخ دهد و در این راه ما باید ببینیم چه کاری باید صورت گیرد. ما باید تعریف خودمان از جوانگرایی را با تعریف مقام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ معظم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رهبری یکسان کنیم. جوانگرایی مدنظر رهبر انقلاب به این معنا نیست که افراد ۲۵ ساله ـ ۳۰ ساله، ۳۵ ساله کار را در دست بگیرند، حضرت آقا تعریفی از جوانگرایی دارند که حتی در برخی پست‌ها یک فرد ۵۰ ساله هم جوان تلقی می‌شود. باید ویژگی‌های جوان مومن انقلابی موردنظر رهبر انقلاب را موردتوجه قرار دهیم.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ما باید مراقب آفت جوانگرایی تقلبی باشیم. اگر ما به این مسئله دچار شویم، کشور با بحران مواجه خواهد شد. جوانگرایی تقلبی ابعاد و مولفه‌هایی دارد و جریاناتی هم آن را دنبال می‌کنند.

قائد شرف اضافه کرد: اصلی‌ترین کاری که باید در کوتاه‌مدت صورت بگیرد، حفظ کشور در مسیر مقاومتش است. ما به سمت بازنشسته کردن دولت پیش از موعد نمی‌رویم، آنچه اهمیت دارد این است که دولت بتواند خط قرمزخا، اصول‌ها و چارچوب‌ها را برای ادامه مسیرش حفظ کند. باید این را برای خودمان جا بیندازیم که قرار است ۲ سال دیگر با همین دولت جلو برویم و بعد مسائل را برای دو سال آینده اولویت‌بندی کنیم که به نظر من هم اعتقاد دارند، اصلی‌ترین مسئله ما در این مدت مسئله اقتصاد است.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت یادآور شد: در مسئله اقتصاد باید یک به یک ارکان را با سهمیه‌سازی، یا تقویت یا پشتیبانی کنیم. ۳ حوزه نظارت، تصمیم‌سازی و اجرا همه مهم است که در حوزه اقتصاد شناسایی شود و متناسب با آن برنامه‌ریزی شود، مثل کاری که قرار است در بودجه‌ریزی صورت گیرد و متناسب با جنگ اقتصادی بودجه‌ریزی شود.

وی افزود: جنبش دانشجویی لازم است اولویت این مسئله را یادآوری کند، مولفه‌های موردنیاز برای این بودجه‌ریزی را یادآور شود و در گام سوم آنچه درست می‌داند را مطالبه‌گری کند.

قائدشرف افزود: به نظر بنده مسیری که ما می‌رویم ۲ مسیر را در تقابل با نظام قرار خواهد داد، یا شورش اجتماعی خواهد شد یا باج فرهنگی که باید جلوی این ۲ راه کاذب هم گرفته شود.

وی تاکید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اتفاق بعدی که باید برای آن برنامه‌ریزی شود این است که طی ۲ سال آینده این طرح‌ریزی شود که جنبش دانشجویی و جوانان می‌توانند نقش اساسی داشته باشند. ایجاد یک حرکت سیاسی منسجم که بتواند ما را در انتهای این ۲ سال به یک دولت جوان، پرشور و پرتحرکت انقلابی برساند.

وی تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دولت آقای روحانی در کشور باید تبیین تاریخی شود. یعنی نباید دوباره این اتفاق رخ دهد که افکار عمومی و حافظه علمی و تاریخی ما آنچه در این مدت بر کشور گذشته را فراموش کند.

خبرگزاری فارس

ارسال نظر: