۱۷ هکتار زمین برای استقرار استارتاپ‌های حوزه نفت

کدخبر: 2329484

بیژن زنگنه از اختصاص فضای ۱۷ هکتاری برای استقرار استارتاپ‌های حوزه نفت خبر داد.

نسیم آنلاین : وزیر نفت در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به حمایت ویژه وزارت نفت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: وزارت نفت تصمیم گرفته است حدود ۱۷ هکتار زمین و ساختمان را در انبار نفت ری که پیش از این پژوهشگاه صنعت نفت بود، به استقرار استارتاپ‌های حوزه نفت اختصاص دهد که این کار به‌زودی انجام خواهد شد و موضوعی بسیار مهم برای آینده استارتاپ‌هاست و بنده معاون خودم در امور مهندسی، پژوهش و فناوری را به‌طور ویژه مأمور پیگیری این موضوع کرده‌ام.

زنگنه ادامه داد: معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت هم انگیزه این کار را دارد و خود ایشان در ابتدا پیشنهاد را ارائه داد، البته ابتدا پیشنهاد مناطق کوچک‌تر مثل فضاهای ۵۰۰ یا هزار متری مطرح شده بود، اما به ذهنم رسید که فضایی ۱۷ هکتاری را در ری داریم و بیشتر هم می‌توانیم به این زمینه اختصاص دهیم که به نظر من این کار یک تحول را کنار تهران ایجاد خواهد کرد.

وی از ایجاد تشکیلات و سازماندهی برای تحقق این هدف خبر داد و افزود: من نمی‌خواهم خیلی بزرگ‌نمایی کنم، اما اگر این هدف محقق شود سبب دگرگونی در حوزه نفت می‌شود. این منطقه در جای بسیار مناسبی نزدیک تهران واقع شده است، ما برای آینده استارتاپ‌ها جدی هستیم و برای این کار قرار سرمایه‌گذاری گذاشته‌ایم، زیرا اقدام بسیار مهمی است.

زنگنه در پاسخ به اینکه شما بین شرکت دانش‌بنیانی که هم‌اکنون تجهیزات صنعت نفت تولید می‌کند با شرکت غیردانش بنیان تفاوتی قائل می‌شوید، گفت: چنین بحثی تاکنون در وزارت نفت نداشته‌ایم. شرکت دانش‌بنیان تنها به اسم نیست و شرکتی که کالایی تولید می‌کند که جنس تولیدی‌اش دانش‌بنیان است، آن هم دانش‌بنیان به شمار می‌آید و فرقی نمی‌کند. ما قراردادهایی که برای اقلام یادشده داریم کارهای متعارف است، اما به نظر من (شرکت‌های دانش‌بنیان) کارهای زیادی می‌توانند انجام دهند.

شانا

ارسال نظر: