مشارکت یک شرکت فرانسوی در جنایات جنگی رژیم صهیونیستی

کدخبر: 2329602

گروه مدافع حقوق مصرف‌کنندگان بین‌المللی موسوم به «سام آو آس» از مشارکت یک شرکت فرانسوی در جنایات جنگی اسرائیل پرده برداشت.

گروه مدافع حقوق مصرف‌کنندگان بین‌المللی موسوم به «سام آو آس» (Sum Of Us) در گزارشی فاش کرد یک شرکت بیمه فرانسوی به نام‌ ای ایکس‌ ای (AXA) در فروش تسلیحات ممنوعه و مشارکت در جنایات جنگی اسرائیل نقش داشته است.

گروه سام آو آس- یک جنبش جهانی حامی حقوق مصرف‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و کارگران در سراسر جهان- در گزارش جدیدش با عنوان «ای ایکس ای: کمک مالی در جنایات جنگی» که بر روی پایگاه اینترنتی خود منتشر کرده است، فاش کرد این شرکت بیمه فرانسوی در کارخانه‌های ساخت سلاح ممنوعه و شرکت‌هایی که شهرک‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی را تامین می‌کنند، سرمایه‌گذاری کرده است.

در این گزارش براساس یافته‌های مستند آمده است که شرکت بیمه جهانی فرانسوی به شرکت‌هایی کمک مالی کرده است که در اشغالگری غیرقانونی اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی و نیز تولید سلاح ممنوعه سهیم هستند.

شرکت‌ ای ایکس‌ ای پیشتر ادعام کرده بود که در فعالیت‌ها یا شرکت‌هایی که هدف تحریم‌های بین‌المللی هستند سرمایه‌گذاری نکرده و به آنها کمک مالی نیز نکرده است، اما گروه سام آو آس کشف کرده است که هم خود شرکت‌ ای ایکس‌ ای و هم شرکت وابسته آن شرکت هولدینگ اکوئیتیبل‌ ای ایکس‌ ای (AXA EQH) بیش از ۹۱ میلیون دلار در شرکت اسرائیلی تولید سلاح «البیت سیستمز» و پنج بانک بزرگ اسرائیلی که همگی از شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل حمایت می‌کنند، سرمایه گذاری کرده‌اند.

گروه سام آو آس در استدلال خود آورده است که این سرمایه‌گذاری‌ها ممکن است این شرکت را در معرض پیگرد قانونی برای همکاری و مشارکت در نقض فاحش حقوق بشر از جمله جنایات جنگی تحت قوانین فرانسه و بین‌المللی قرار دهد.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر: