کوچ آهسته از تلگرام به واتس اپ

افزایش ۱۷٪ کاربران واتس اپ و کاهش ۱۳٪ در تلگرام

کدخبر: 2329976

براساس نتایج نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) که در روزهای ۱۷ و ۱۸ تیر ماه جاری به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است، ۷۰ درصد مردم ایران حداقل از یکی از شبکه های اجتماعی مجازی استفاده می کنند.

محمد جواد رنجبر:‌ براساس نتایج نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) که در روزهای ۱۷ و ۱۸ تیر ماه جاری به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است، ۷۰ درصد مردم ایران حداقل از یکی از شبکه های اجتماعی مجازی استفاده می کنند.

در این نظرسنجی از پاسخ گویان پرسیده شده «شما اکنون از کدام شبکه اجتماعی استفاده می کنید؟» که 42.8 درصد پاسخ داده اند واتساپ، 42.4 درصد تلگرام و 39.5 درصد نیز اینستاگرام را اعلام کرده اند. پس از این سه شبکه اجتماعی، سروش با 2.8 درصد، فیس بوک با 2.3 درصد، توئیتر با 1.9 درصد ، لاین با هشت دهم درصد، بله با هفت دهم درصد، آی گپ با شش دهم درصد، گپ با نیم درصد، بیسفون با دو دهم درصد و ساینا با یک دهم درصد قرار دارد. 30.4 درصد نیز اعلام کرده اند که از هیچ شبکه اجتماعی مجازی استفاده نمی کنند. البته پاسخ گو می توانسته چند گزینه را برای پاسخ انتخاب کند.

مقایسه استفاده کنندگان از شبکه های اجتماعی مجازی مقایسه نظرسنجی تیرماه جاری ایسپا با نظرسنجی اسفندماه این مجموعه نشان دهنده کاهش استفاده از تلگرام و افزایش استفاده از واتساپ و اینستاگرام است.بر اساس نظرسنجی اسفند ماه 97 ایسپا با جامعه آماری شهروندان کل کشور، استفاده از تلگرام 55.9 درصد بوده که در تیرماه جاری با 13.5 درصد کاهش به 42.4 درصد رسیده است. همچنین واتساپ با 17.7 درصد افزایش از 25.1 به 42.8 درصد و استفاده از اینستاگرام هم با 13.6 درصد افزایش از 25.9 درصد به 39.5 درصد رسیده است.

روزنامه خراسان

ارسال نظر: