ایمن الظواهری و دونالد ترامپ ذی‌نفعان مرگ حمزه

مرگ فرزند بن‌لادن؛ تقلب ترامپ از روی دست اوباما؟

کدخبر: 2330632

آمریکا اعلام کرده اطلاعات دسته اولی را یافته است که نشان می‌دهد حمزه بن‌لادن فرزند اسامه بن‌لادن و جانشین احتمالی او به قتل رسیده است! در این گزارش ادعا شده که سه تن از مسئولین بلندپایه آمریکایی این اطلاعات را تأیید کرده‌اند.

نسیم آنلاین : شبکه خبری آمریکایی NBCnews در گزارشی فوری اعلام کرد ایالات‌متحده اطلاعات دسته اولی را یافته است که نشان می‌دهد حمزه بن‌لادن فرزند اسامه بن‌لادن و جانشین احتمالی او به قتل رسیده است! در این گزارش ادعا شده که سه تن از مسئولین بلندپایه آمریکایی این اطلاعات را تأیید کرده‌اند.

در این گزارش هیچ اشاره‌ای به زمان، مکان و جزئیات مرگ حمزه بن‌لادن نشده است. به نظر می‌رسد هدف از افشای اولیه این خبر به شکل خام، داغ کردن آن در شبکه‌های اجتماعی و فضای خبری باشد تا طی روزهای آینده و به مرور جزئیات آن افشا گردد. در همین راستا به نظر می‌رسد کانال‌های مرتبط با آمریکا تعمداً بازار گمانه‌زنی و اتهام‌افکنی را داغ خواهند کرد تا این خبر طی روزها و هفته‌ها همواره مورد توجه باشد.

در فوریه سال جاری وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد جایزه‌ای به ارزش یک میلیون دلار برای ارسال اطلاعات از حمزه بن‌لادن تهیه‌کرده است. وزارت خارجه آمریکا گفته بود هر کس بتواند اطلاعات دقیقی از حمزه بن‌لادن به آن‌ها برساند، یک‌ میلیون دلار دریافت خواهد کرد. این نکته نشان می‌دهد دست کم تا ۵ ماه قبل، آمریکا هیچ اطلاعات دقیقی از حمزه بن‌لادن نداشته و فرزند رهبر سابق القاعده موفق شده بود مراقبت‌ها و ملاحظات امنیتی را در بالاترین سطوح حفاظتی حفظ کند. این‌که ۵ ماه بعد خبر مرگ وی مسجل می‌گردد نشان می‌دهد اتفاقات ویژه‌ای طی این مدت رخ داده است.

کم‌تر از دو سال قبل، شواهد قطعی ثابت می‌کرد حمزه بن‌لادن در سوریه حضور یافته است و تلاش می‌کند شبکه القاعده - که بعد از جدایی الجولانی و تبدیل النصره به فتح الشام، عملاً دچار فروپاشی شده بود - را در این کشور بازسازی کند. در این میان برخی کاربران با اشاره به اعلام آمادگی اخیر خالد الشیخ (طراح حملات یازده سپتامبر) برای همکاری مشروط با آمریکا، این احتمال را مطرح کرده‌اند که اطلاعات نامبرده باعث کشف موقعیت حمزه بن‌لادن شده باشد!

لازم به ذکر است که اعلان خبر مرگ حمزه بن‌لادن بیش از هر کس به سود دو نفر تمام می‌شود؛ ایمن الظواهری و دونالد ترامپ! ایمن الظواهری مهم‌ترین رقیب خود در رهبری القاعده را از دست داد و می‌تواند شاخه‌های پراکنده القاعده را بار دیگر مجتمع سازد؛ دونالد ترامپ نیز با الگوبرداری و تقلید از اوباما، می‌تواند افشای خبر مرگ حمزه بن‌لادن را به برگ برنده خود در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تبدیل کند. در سال ۲۰۱۱ اوباما نیز با اعلام رسمی قتل اسامه بن‌لادن، توانست برد تبلیغاتی ویژه‌ای در فاصله یک سال به انتخابات ریاست جمهوری ایجاد و ثمره آن را یک سال بعد با راهیابی مجدد به کاخ سفید تمدید کند.

ارسال نظر: