پیشرفت ۷۰ درصدی دانشکده نفت جدید شهر اهواز

کدخبر: 2330967

با وجود یکی از قدیمی ترین دانشکده های نفت کشور در شهر اهواز، دانشکده نفت و گاز دانشگاه دولتی این شهر با کمک های وزارت نفت در حال ساخت است.

نسیم آنلاین : دکتر خواجه رییس دانشگاه شهید چمران اهواز در نشست خبری خود با اعلام غلفت دانشگاه چمران از ظرفیت های فراوان موجود در استان اعلام کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز تا دو سه سال پیش هیچ یک از رشته‌های مرتبط با صنعت نفت را در دانشگاه نداشت. دانشگاه شهید چمران از ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد، غافل مانده است و نسبت به خیلی از دانشگاه‌های دیگر در این حوزه‌ها کند عمل کرده است.

افتتاح دانشکده نفت و گاز تا مهر ۹۹ خواجه عنوان کرد: در دو سه سال گذشته توانستیم تمرکز خود را روی این مساله بگذاریم که دانشگاه صاحب رشته‌هایی در زمینه نفت و گاز باشد. راه‌اندازی دانشکده نفت و گاز نیز در دانشگاه مصوب شده است. ساختمان این دانشکده نیز در حال ساخت است و بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این دانشکده حداکثر تا مهرماه سال 99 افتتاح خواهد شد. رشته‌های این دانشکده نیز از سال 97 در دانشگاه در حال ایجاد شدن هستند و در حال جذب اعضای هیات علمی در این زمینه نیز هستیم.

وی پیشتر در گفتگوی خود با خبرنگار ایسنا در سال 96 اعلام کرده بود دانشکده نفت، گاز و پتروشیمی این دانشگاه با حمایت وزارت نفت در حال ساخت است که این میزان کمک از سوی وزارت نفت در تاریخ دانشگاه شهید چمران اهواز بی‌سابقه است.

کمک های وزارت نفت برای ساخت دانشکده نفت و گاز و پتروشیمی در شرایطی صورت می گیرد که دانشکده صنعت نفت اهواز وابسته به وزارت نفت با بیش از 35 سال سابقه در حال فعالیت است و بسیاری از مدیران و نیروهای متخصص صنعت نفت فارغ التحصیل همین دانشگاه هستند.

ارسال نظر: