تلگرام وعده داد: عرضه ارز دیجیتال تا ۲ ماه آینده

کدخبر: 2331888

شرکت تلگرام وعده داد تا۳۱ اکتبر ۲۰۱۹، ارز دیجیتالی خود با نام گرام را در دسترس قرار بدهد.

شرکت تلگرام از چند سال قبل اعلام کرده بود که قصد دارد شبکه‌ی بلاک‌چین و ارز دیجیتالی مخصوص به خود را تولید کند که به ترتیب تان (TON) و گرام (Gram) نام دارند.

به تازگی تعدادی از سرمایه‌گذاران بستر بلاک‌چین تلگرام اعلام کرده‌اند که در یک ملاقات با مقامات این شرکت مشخص شده است که اولین سکه‌ی ارز دیجیتالی تلگرام تا ۳۱ اکتبر در دسترس قرار گرفته و فعالیت این بستر شروع می‌شود.

سرمایه‌گذاران یاد شده توضیح دادند تلگرام هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و کیف پول دیجیتالی گرام در دسترس 200 تا 300 میلیون نفر از کاربران این بستر قرار خواهد گرفت.

همچنین برخلاف ارز دیجیتالی فیس‌بوک با نام لیبرا (Libra) که دولت آمریکا با آن مخالفت کرده و آن را تهدید می‌داند، این مشکل در رابطه با محصول تلگرام وجود ندارد؛ زیرا تان و گرام ساختاری غیرمتمرکز مانند بیت‌کوین دارد که هم‌اکنون نیز پذیرفته شده و با چالش‌های قانونی کمتری مواجه بود. از طرفی تلگرام ادعا می‌کند با توجه به دلیل مطرح شده، برخلاف نمونه‌های مشابه، هیچ‌گونه کنترلی روی تراکنش‌های شبکه ندارد.

همچنین توضیح داده شد، علاوه بر اینکه کاربران می‌توانند به خرید و فروش گرام در تلگرام اقدام کنند، امکان خرید اقلام مورد نیاز خود به واسطه‌ی آن را نیز دارند.

عرضه اولیه سکه (initial coin offering) گرام در اوایل سال 2018 آغاز شد. از طرفی با وجود این که کارشناسان امنیتی بسیاری نسبت به خطرات این ارز رمز و نمونه‌های مشابه هشدار داده بودند، سرمایه‌گذاران 1.7 میلیارد دلار روی آن سرمایه‌گذاری کردند.

سرمایه‌گذاران یاد شده توضیح دادند با توجه به اسناد ارائه شده توسط تلگرام، این شرکت به وعده داده است تا 31 اکتبر 2019، گرام را راه‌اندازی کند، در غیر این صورت همه‌ی هزینه‌های دریافتی بازگردانده شده و پروژه لغو می‌گردد. از طرفی به منظور حصول اطمینان از عملکرد صحیحتان و گرام، حدود 2 هفته پیش از راه‌اندازی اصلی، نمونه‌ای آزمایشی از آن در دسترس افرادی منتخب قرار می‌گیرد.

سایبربان

ارسال نظر: