صحنه یمن کربلای معاصر است

کدخبر: 2333433

رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی بر مقاومت تا پیروزی در برابر متجاوزین به یمن تأکید کرد و صحنه یمن را «کربلای معاصر» خواند. همان روز سید‌حسن نصرالله نیز در یک سخنرانی مشابه رهبر معظم انقلاب را حسین زمان خوانده بود.

همزمان با سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان که بر مقابله با آمریکا، حمایت از ایران تا آخرین نفس و تبعیت از رهبر معظم انقلاب تاکید کرد، رهبر انصارالله یمن نیز سخنان مشابهی ایراد کرد. سید «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن روز سه شنبه در سخنانی به مناسبت روز عاشورا در جمع صدها هزار نفر از مردم صنعا، هرگونه ظلم علیه مسلمانان در سرتاسر جهان را محکوم کرد و گفت، ما در کنار آزادگان مظلوم در ایران اسلامی، لبنان، سوریه و بحرین هستیم. به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی جنبش انصارالله، او همچنین به تلاش‌ها برای ایجاد تفرقه و چند دستگی در میان کشورهای اسلامی‌اشاره و این تلاش‌ها را فتنه‌انگیزی خواند و محکوم کرد.

رهبر انصارالله یمن افزود: «ما هرگونه ظلمی‌که مسلمانان در کشمیر و میانمار دچار آن هستند؛ ظلمی‌که صرفا به علت مسلمان بودنشان متحمل می‌شوند را قویا محکوم می‌کنیم و مواضع ما در قبال مسائل کلی از عقاید اصلی ما نشأت می‌گیرد...ما در برابر دشمنان خشوع و تضرع نمی‌کنیم و از آزادی و کرامت و استقلال خود کوتاه نمی‌آییم و می‌گوییم که هیهات منا‌الذله، ما به خداوند و وعده‌اش اطمینان داریم که ثمره فداکاری‌های ما پیروزی است...جنگی که در آن ده‌ها هزار کشته و زخمی‌و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند نشان دهنده مظلومیت ماست و می‌توان گفت که صحنه یمن کربلای امروز است. موضع ما اصولی است و با دشمنی با اسرائیل و ایستادگی در کنار مسئله فلسطین و مقابله با هیمنه آمریکا و سیاست‌های استعمارگری آن آغاز می‌شود».

رهبر انصارالله یمن همچنین گفت که یمنی‌ها در کنار تمامی‌«مظلومان» و «آزادگان» جهان هستند و با جمهوری اسلامی‌ایران که تحت محاصره و تبلیغات دشمنان قرار گرفته ابراز همبستگی می‌کنند. بدر الدین الحوثی در ادامه کشورهایی که در تلاش برای عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند را «خائنان عرب» توصیف کرد و گفت که انصارالله یمن روابط خود را با کشورهای عربی بر اساس «برادری اسلامی» پی‌ریزی می‌کند. او کارزار کربلا را جنگ بین حق و باطل، خیر و شر، عدالت و ظلم، نور و تاریکی و میان آزادگی و بردگی دانست و گفت که تأثیر واقعه کربلا در طول تاریخ بر روی نسل‌های مختلف مشهود است و هیچ زمانی این تأثیر پایان نمی‌یابد؛ چرا که با مسائل واقعی امت و مسائلی که بر روی آینده آنها مؤثر است، سر و کار دارد.

روزنامه کیهان

ارسال نظر: