دعوت علی عسگری به دانشگاه تهران

کدخبر: 2333516

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران طی نامه‌ای خطاب به دکتر علی عسگری، رئیس سازمان صداوسیما را برای پاسخگویی به دانشجویان، به دانشگاه تهران دعوت کرد.

در پی نامه‌نگاری‌های وحید جلیلی پیرامون عملکرد مدیران پیشین و کنونی رسانه ملی، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران طی نامه‌ای خطاب به دکتر علی عسگری، رئیس سازمان صداوسیما را برای پاسخگویی به ابهامات مطرح شده در فضای عمومی، به دانشگاه تهران دعوت کرد. متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای علی عسگری، ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، به عنوان مهم ترین رسانه رسمی کشور، بنا به اهمیت و تأثیر راهبردی و فراگیرش در میان اقشار مختلف مردم، همواره محل بحث و نظر فرهیختگان و نخبگان فرهنگی کشور بوده است. چنان که خود نیز اطلاع دارید، از گذشته مواردی به عنوان نقاط ضعف و انتقاد نسبت به عملکرد سازمان از سوی کارشناسان مطرح گردیده، که برای نمونه می توان به بعضی اشاره کرد: عدم توازن توسعه کیفی در مقابل توسعه کتی در سازمان صدا و سیما (علی رغم تاکید صریح رهبری)، وجود نیروی انسانی غیرضروری که به فربگی مجموعه منجر شده است، عدم اهتمام نسبت به ایجاد الگوها و برنامه هایی متناسب با مؤلفه های اسلامی- ایرانی و رشد غیرعادی روند کپی برداری از نسخه های غیربومی در برنامه سازی.

مضافا، در چند روز اخیر و در جریان نامه نگاری و اظهار نظر چند تن از کارشناسان فرهنگی و فعالین رسانه ای کشور، انتقاداتی مبنی بر نحودی مدیریت و تصمیم گیری در سازمان و وجود جریانی نامتعارف که بیش از دو دهه تأثیرات بسزایی در اداری مجموعه داشته اند، طرح و بیان گردیده است. بسیج دانشجویی دانشگاه تهران ضمن پرهیز از دامن زدن به مباحثات بعضا غیرلازمی که حول این مسئله شکل گرفت و همچنان ادامه دارد، با اعلام نگرانی نسبت به وضعیت ادعا شده در خصوص نحوه ی مدیریت سازمان، بر این نکته تاکید می‌کند که نیاز است ریاست محترم رسانه ملی نسبت به پرسش ها و ابهامات مطرح شده در خصوص سازوکار مدیریت سازمان و همچنین دیگر موارد گفته شده پاسخگو باشد و چنان چه این قبیل انتقادات را صحیح نمی داند، نسبت به روشن شدن مسئله و رفع ابهامات توضیحات مکفی را به افکار عمومی ارائه دهد. طبیعتا سکوت و بی‌پاسخ گذاشتن انتقادات و پرسش‌های مطرح شده می‌تواند به منزله‌ی مهر تاییدی بر انتقادات و یا عدم اعتنا به مجموعه انتقادات تلقی شود.

امیدواریم جنابعالی با حضور در دانشگاه تهران، پاسخگوی این سوالات و سایر سوالات دانشجویان بوده و علاوه بر تبیین و توضیح عملکرد صداوسیما، پایان بخش رویای نادرست عدم حضور و عدم پاسخگویی رؤسای صداوسیما در چند دهه‌ی اخیر باشید.

پیشاپیش از حضور و پاسخگویی شما سپاسگزاریم.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران

ارسال نظر: