مهاجرت مجرمان سایبری از وب تاریک به تلگرام

کدخبر: 2333616

طی شش ماه گذشته 5 هزار لینک کانال تلگرامی منسوب به وب تاریک شناسایی شده است که 1667 لینک از آن، کاربران را به گروه های جدیدی فرا می خوانند. یکی از اقلام کلاهبرداری که توسط مجرمان سایبری از وب تاریک به تلگرام انتقال یافته، کارتینگ  (Carding) است، که به استفاده و تخلیه وجه به صورت غیر قانونی از یک حساب یا کارت بانکی بدون رضایت مالک آن گفته می شود.

رسوایی های تلگرام همچنان ادامه دارد؛ پس از شایعاتی مبنی بر فروش اطلاعات کاربران به سازمان های جاسوسی و نقض حق آزادی بیان در تلگرام، اینبار تلگرام به بستری برای اعمال مجرمانه تبدیل شده است.

به گزارش کارشناسان امنیتی شرکت Digital Shadows، پس از مسدود شدن سرور های بزرگترین فروشگاه های وب تاریک همچون آلفا بی (AlphaBay) و هنسا (Hansa)، مجرمان سایبری به دنبال بستر هایی گشتند که هم قابل اعتماد و هم غیر قابل ردیابی باشد. پیام رسان تلگرام از حیث امنیت بالای خود، گزینه ای مناسب برای مجرمان سایبری شده است. لذا چند وقتی است خیل عظیمی از کلاهبرداران و مجرمان سایبری به این شبکه اجتماعی کوچ کرده اند.

طی شش ماه گذشته 5 هزار لینک کانال تلگرامی منسوب به وب تاریک شناسایی شده است که 1667 لینک از آن، کاربران را به گروه های جدیدی فرا می خوانند. یکی از اقلام کلاهبرداری که توسط مجرمان سایبری از وب تاریک به تلگرام انتقال یافته، کارتینگ (Carding) است، که به استفاده و تخلیه وجه به صورت غیر قانونی از یک حساب یا کارت بانکی بدون رضایت مالک آن گفته می شود و نیازمند تخصص بالایی در زمینه های کامپیوتری است. کلاهبرداران متخصص در این حوزه، کلیه خدمات خود را در تلگرام در اختیار کاربران قرار داده و آزادانه مشغول به فعالیت غیر قانونی هستند.

سایبربان

ارسال نظر: