«اعراب اسرائیلی»؛ بازنده کابینه فراگیر

کدخبر: 2334128

دیروز پس از دیدار سران دوحزب  آبی و سفید و لیکود با ریولین رئیس جمهور اسرائیل رسانه ها اعلام کردند که هر دو به دنبال تلاش برای تحقق دولت ملی بدون حضور اعراب هستند. لذا اگر این اتفاق بیافتد باید گفت بازنده اصلی انتخابات حزب سوم انتخابات با ۱۳ صندلی یعنی اعراب خواهند بود. 

نسیم آنلاین ؛ محمد محسن فایضی : نتانیاهو چند روز پیش با انتشار یک پیام ویدئویی، ضمن پذیرش شکست در تشکیل ائتلاف راست‌گرا، از گانتز دعوت کرد تا امروز با هم ملاقات جدی برای تشکیل کابینه فراگیر داشته باشند. گانتز اما پیشنهاد رهبر حزب لیکود مبنی بر نخست‌وزیری چرخشی و ائتلاف برای کابینه فراگیر را رد کرد.

از طرفی برای اینکه ائتلاف‌های نتانیاهو یا گانتز حائز اکثریت لازم جهت معرفی شدن برای تشکیل کابینه شوند، به حمایت «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «اسرائیل بیتونا» با ۸ کرسی نیاز دارند.

یکی از تحلیلگران جروزالم پست اما در توئیتی نوشت که در حزب لیکود هیچکسی برای ارتباط گرفتن با لیبرمن تلاش نمی‌کند و خبری از تماس نیست زیرا همه می‌دانند که هدف او ساقط کردن نتانیاهو است.

اما دیروز پس از دیدار سران دوحزب آبی و سفید و لیکود با ریولین رئیس جمهور اسرائیل رسانه ها اعلام کردند که هر دو به دنبال تلاش برای تحقق دولت ملی بدون حضور اعراب هستند. لذا اگر این اتفاق بیافتد باید گفت بازنده اصلی انتخابات، حزب سوم با ۱۳ صندلی یعنی اعراب خواهند بود.

این خبر از شبکه عربی ۲۱ دور نمانده و کاریکاتور جالبی را به تصویر کشیده است:

ارسال نظر: