تقلب در مراسم بهترین‌های فیفا

کدخبر: 2334207

ساعاتی پیش اعلام شد در مراسم برترین‌های سال فدراسیون جهانی فوتبال فیفا تقلب شده است.

۲ روز پیش در مراسم بهترین‌های فوتبال جهان (the best) که در شهر میلان ایتالیا برگزار شد، لیونل مسی (lionel messi) آرژانتینی، فوق ستاره تیم فوتبال بارسلونا (fc barcellona ) بالاتر از ویرژیل فن دایک هلندی و کریستیانو رونالدو (cristiano ronaldo) پرتغالی توانست عنوان بهترین بازیکن سال را به دست بیاورد.

او که ۵ توپ طلا در کارنامه دارد، برای اولین بار بود که موفق به کسب جایزه بهترین فیفا می‌شد که ارزش زیادی برای او داشت، زیرا سرمربیان و کاپیتان‌های تیم ملی بازیکن منتخب را انتخاب می‌کنند.

پس از اتمام مراسم، فیفا اقدام به انتشار آرا کرد و مشخص شد که مسی از سوی مربیان، کاپیتان‌ها و هواداران، برتر از ۲ رقیب دیگر خود بوده است.

البته ساعتی پیش، زدراکو زیمنوویچ، سرمربی کروات تیم ملی سودان بین کرد که انتخاب اول او محمد صلاح مصری بوده و در رده‌های دوم و سوم نیز به سادیو مانه سنگالی و کلیان امباپه فرانسوی رای داده و این در حالیست که که طبق آنچه اعلام فیفا، زیمنوویچ به لیونل مسی، ویرژیل فن دایک و سادیو مانه رای داده است.

مربی کروات برای اثبات ادعایش برگه رای خود را نیز که به امضای فدراسیون فوتبال سودان رسیده منتشر کرد که نشان می‌داد صحبت‌های او درست است و صحت ندارد.

همچنین کاپیتان تیم ملی نیکاراگوئه نیز بیان کرد که در مراسم بهترین‌های فیفا شرکت نکرده و این درحالیست که فیفا برای او آرایی را منتشر کرده است.

البته حضور نداشتن محمد صلاح در فهرست نهایی نیز سوالات بسیاری را باعث شد. نکته جالب اینکه رای سرمربی و کاپیتان تیم ملی فوتبال مصر برای انتخاب بهترین‌ها دیر به فیفا رسید و روزنامه نگار مصری هم که در این رای گیری حق شرکت کردن داشت به محمد صلاح رای نخست را برای انتخاب بهترین‌ها نداد و ابتدا به کریستیانو رونالدو و بعد سادیو مانه رای داد.

صلاح در فصل جاری هم عملکرد بسیار خوبی در لیورپول داشته است و توانسته در ۶ بازی چهار گل برای تیمش به ثمر برساند تا به همراه سادیو مانه بهترین گلزنان قرمز پوشان باشد.

در پایان لازم به ذکر است، مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران رای اول خود را به کریستیانو رونالدو اختصاص داده است. او رای‌های بعدی خود را به ترتیب به لیونل مسی و ویرژیل فن دایک داد.

مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، آرا خود را به ترتیب به کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و ادن هازارد اختصاص داده است.

«خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: