عمران خان: کشورهای غربی نباید تروریسم را به اسلام گره بزنند

کدخبر: 2335212

نخست وزیر پاکستان ضمن اعلام اینکه تروریسم به هیچ گروه و مذهبی تعلق ندارد تاکید کرد: گره زدن تروریسم به اسلام تنها باعث گسترش این پدیده شوم می‌شود.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان که برای شرکت در اجلاس سازمان ملل راهی آمریکا شده است تاکید کرد: کشورهای غربی نباید تروریسم را به اسلام گره بزنند.

وی تصریح کرد: تروریسم و افراط گرایی ارتباطی به دین و مذهب ندارد و اگر به کشورهای مختلف نگاه کنیم می بینیم که حتی در کشورهای غیر اسلامی و بین اقشار غیر مسلمان نیز تروریسم وجود دارد.

عمران خان اظهار داشت: کشورهای غربی نباید به خود اجازه دهند به بهانه چند تروریسم مسلمان به مقدسات اسلامی توهین شده و علیه آنها کتاب نوشته شود.

نخست وزیر پاکستان اضافه کرد: برای دور شدن از پدیده شوم تروریسم همه کشورهای جهان باید متحد شوند و اقدامی درست انجام دهند.

رهبر حزب تحریک انصاف گفت: همه مردم جهان باید بدانند که مسلمانان از هر نژاد و مذهبی به نبی گرامی اسلام «ص» علاقه دارند و اجازه نمی دهند که به مقدساتشان توهین شود.

گفتنی است «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز یکی از سخنران این همایش بود و در صحبت های خود با اشاره به وضعیت وخیم در کشمیر گفت: ما شاهد اقدام برنامه ریزی شده‌ای علیه مسلمانان هستیم، در هند به دلیل خوردن گوشت گاو مسلمانان زنده زنده در آتش سوزانده می شوند.

وی افزود: برای مبارزه با پدیده شوم اسلام هراسی کشورهای مسلمان باید اختلافات خود را کنار بگذارند و علیه این دسیسه اقدام کنند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: