نماینده عراقی: پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی واجب شده است

کدخبر: 2335525

یک نماینده عراقی اعلام کرد که پهپادهای متعلق به رژیم صهیونیستی که مواضع الحشد الشعبی را بمباران کردند، حملات خود را پایگاه‌های آمریکا در عراق آغاز می‌کردند.

موضوع حملات پهپادی رژیم صهیونیستی به مواضع الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) که با همکاری آمریکا و عناصر وابسته به این کشور انجام شده، واکنش‌های بسیاری را در محافل سیاسی و نظامی عراق به همراه داشته است.

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق دوشنبه (روز گذشته) به صورت رسمی، نتایج تحقیقات مربوط به حملات اخیر به مواضع الحشد الشعبی این کشور را اعلام کرد.

عبدالمهدی گفت که «اسرائیل در پسِ این حملات قرار دارد... و بسیاری از شواهد حاکی از آن است که در منطقه، هیچ کس به جز اسرائیل خواستار جنگ نیست».

«حسن سالم» نماینده فراکسیون «صادقون» در پارلمان عراق در واکنش به اعلام رسمی حملات رژیم صهیونیستی گفت که پس از ثابت شدن دست داشتن اسرائیل در بمباران الحشد، پاسخ دادن به این رژیم «واجب شده است».

شبکه خبری «السومریه» گزارش داد که سالم از نخست وزیر عراق به خاطر صراحت شجاعانه‌اش درباره اعلام نتایج تحقیقات این کشور پیرامون حمله به الحشد قدردانی کرده است.

این نماینده عراقی در ادامه خواستار لغو توافقنامه امنیتی راهبردی عراق با ایالات متحده آمریکا شد و اعلام کرد که واشنگتن به این توافقنامه عمل نکرده است.

توافقنامه راهبردی بین عراق و آمریکا در سال ۲۰۰۸ به امضا رسید (+). این توافقنامه شامل دستورات و مؤلفه‌هایی است که حضور موقت نیروهای نظامی آمریکا در عراق، فعالیت و خروج آنان از این کشور را سازماندهی می‌کرد.

سالم بر این باور است که آمریکا به وظایف خود در حمات از حریم هوایی عراق عمل نکرده است و پهپادهای صهیونیستی نیز از پایگاه‌های آمریکا در عراق، حملات خود را به الحشد انجام دادند.

به هر حال، حملات رژیم صهیونیستی به مواضع الحشد با همکاری نظامیان تروریست آمریکایی صورت می‌گرفت و آمریکایی‌ها در هنگام این حملات رادارها را از کار می‌انداختند تا پهپادها رهگیری نشوند.

پس از همکاری آمریکا با رژیم صهیونیستی در حمله به الحشد، «فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی عراق عازم مسکو شد تا بتواند سامانه دفاعی از این کشور خریداری کند. البته برخی منابع اعلام کردند که عراق به دنبال خرید سامانه دفاعی «اس-400» روسیه است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: