ترس دشمن صهیونیستی از «حاج قاسم» به روایت روزنامه نزدیک به نتانیاهو

سناریو‌های ارتش اسرائیل از رویارویی نظامی با ایران

کدخبر: 2335528

ژنرال عالیرتبه رژیم صهیونیستی نسبت به جدی شدن احتمال نبرد با ایران هشدار داد: «عواقب و مشکلات این جنگ از همه عملیات‌های پیشین بیش‌تر است!»

نسیم آنلاین : یک ژنرال عالیرتبه رژیم صهیونیستی نسبت به جدی شدن احتمال نبرد با ایران هشدار داد: «عواقب و مشکلات این جنگ از همه عملیات‌های پیشین بیش‌تر است!»

روزنامه راستگرای اسرائیل هیوم نزدیک به حزب لیکود در گزارشی به قلم «یوآف لیمور» تحلیل‌گر نظامی خود نوشت: «دایره بررسی‌های اداره رکن دو (اطلاعات و جاسوسی) ارتش به ریاست ژنرال درور شالوم موظف است پرونده احتمال نبرد نظامی مستقیم با ایران را بررسی کند. ژنرال این روزها واقعا نگران است که نبرد شکل بگیرد!»

درور شالوم در این زمینه می‌گوید: «اخیرا نشانه‌هایی را می‌بینم که واقعا خطرناک به نظر می‌رسند. طی ۱۸ ماه اخیر، تنش‌های میان ما و تهران به سمتی می‌رود که گویی در انتظار یک جرقه برای شروع جنگ باشیم. وضعیت نسبت به سابق نگران کننده شده و احتمال رویارویی مستقیم افزایش یافته است.»

این مقام مسئول ارتش اسرائیل با تشبیه شروع جنگ میان تهران و تل‌آویو به «انفجار» افزود: «همه چیز نهایتا به ایران و برنامه هسته‌ای آن ختم می‌شود. آن‌ها تلاش می‌کنند تا جایگاه نظامی خود را در سوریه و عراق تثبیت و تسلیحات پیشرفته را در اختیار نیروهای نیابتی خود قرار دهند. همچنین می‌خواهند موشک‌های نقطه‌زن و دقیق را در ابعاد بسیار گسترده در اختیار حزب الله لبنان بگذارند. همه این‌ها مقدمه یک نبرد بسیار بزرگ است و ما نمی‌توانیم صرفا تماشاچی بمانیم و به انتظار بشینیم تا ایران صف‌آرایی خود را تکمیل و با آرایش نظامی کامل به ما حمله کند!»

او در ادامه، ۳ سناریو را برای آینده محتمل دانست. در حالت اول، واشنگتن و تهران به توافق هسته‌ای جدیدی دست می‌یابند که نسبت به توافق پیشین متفاوت بوده و هرچند رضایت کامل اسرائیل را جلب نمی‌کند، اما اندکی از نگرانی‌های ما می‌کاهد. حالت دوم، افزایش اقدامات تنش‌زای منطقه‌ای ایران است که واشنگتن را وادار می‌سازد تا واکنش نظامی از خود نشان دهد. در این حالت، تهران به حزب الله لبنان دستور می‌دهد تا علیه اسرائیل وارد عملیات شوند. در حالت سوم، ایران برنامه هسته‌ای خود را توسعه می‌دهد: «در این حالت تهران با کنار گذاشتن تعهدات برجامی خود، حدودا دو سال نیاز دارد تا به غنی‌سازی هسته‌ای مورد نیاز در بمب‌های هسته‌ای دست یابد. آن‌ها فعلا از فرصت فعلی استفاده می‌کنند تا زمینه‌های لازمه را در صورت خروج از برجام ایجاد کرده تا بتوانند زودتر از دو سال به آن سطح برسند.»

به عقیده این افسر مسئول پرونده ایران در ارتش رژیم صهیونیستی، تل‌آویو در این حالت وارد نبرد پیشدستانه خواهد شد: «ما مجبوریم تا در صورت خروج ایران از برجام، واکنش قاطع از خود نشان دهیم؛ زیرا حساسیت این موضوع به قدری بالاست که نتوانیم ریسک کنیم. ما الآن با دقت تحرکات ایران را رصد می‌کنیم و از اشراف اطلاعاتی و جاسوسی خوبی برخورداریم. در صورت نیاز، تمام اطلاعات لازمه گردآوری و تمهیدات متناسب با آن پیش‌بینی شده تا به سرعت به پایگاه‌های ایران حمله کنیم.»

او در پایان گفت: «ایران یک دشمن بسیار هوشمند است. من از این بابت واقعا نگرانم. قاسم سلیمانی یک فرد بسیار جدی، مصمم و با عزم و اراده کافی است که با تجربه دهه‌ها نبرد در منطقه، به مهارت و دانش قابل توجهی دست یافته است. این شخص محور تمام برنامه‌ها و نقشه‌های [تهران] علیه اسرائیل است.»

ارسال نظر: