قربانزاده: اصلاح‌طلبان به‌دنبال احیای خود در سال ۱۴۰۰ هستند

کدخبر: 2335612

عضو ارشد جمعیت پیشرفت و عدالت گفت: جریان اصلاح‌طلبی به‌دنبال این است که خود را در سال ۱۴۰۰ احیا کند به همین جهت خود را در جایگاه اپوزیسیون دولت قرار می‌دهد و این یعنی کلید زدن سیاست سیب‌زمینی داغ.

حسین قربانزاده عضو ارشد جمعیت پیشرفت و عدالت به اظهارات اخیر بهزاد نبوی از اعضای ارشد سازمان منحله مجاهدین انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه ۶۰ درصد اقتصاد کشور در دست برخی نهادهای خاص است واکنش نشان داد و اظهار داشت رقابت سیاسی برای انتخابات مجلس آغاز شده و طبیعتاً این یک مینوی برای انتخابات ریاست جمهوری است.

وی افزود: یکی از دو جریان اصلی کشور یعنی جریان اصلاحات به دلیل حمایت از روحانی و علنی کردن این حمایت در سال‌های ۹۲ و ۹۶ در موقعیتی قرار دارد که حدس می زند بالاخره در سال های آینده مردم نسبت به وضعیت موجود انتقاد داشته و در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بروز دهند.

عضو ارشد عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت می‌گوید که جریان اصلاحات و بنابراین به دنبال این است که از الان با دولت مستقر فاصله گذاری صورت دهد تا بتواند در مقاطع انتخابات آتی اقبال مردمی را کسب کند.

قربانزاده در همین باره گفت: این فاصله گذاری را نخست آقای روحانی کلید زد و سپس بدنه جریان اصلاحات این خط را دنبال کرد بنابر این موضع گیری اخیر بهزاد نبوی نیز در همین کانتکس تعریف می شود هرچند که بنده معتقدم مطابقتی که مواضع آقای جهانگیری در سال ۹۶ با آقای روحانی داشت و همچنین مطرح کردن ارز ۴۲۰۰ تومانی سبب شده که وی به سختی بتواند پوسته خود را از دولت جدا کند.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان تلاش می کنند از اکنون چیزی را کشت کرده تا در انتخابات‌ها درو کنند بنابراین باید پروژه فاصله گذاری با دولت را کلید بزنند بنابراین نباید خیلی مفهوم و محتوای موضع‌گیری آنان را مورد سنجش قرار داد که صحت دارد یا خیر، بلکه معتقدم باید در افق بلندترین مواضع آنان را تحلیل و بررسی کرد و و آن این است که جریان اصلاح طلبی به دنبال این است که خود را در سال ۱۴۰۰ احیا کند به همین جهت خود را در جایگاه اپوزیسیون دولت قرار می دهند.

عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت تاکید کرد: قرار گرفتن در جایگاه اپوزیسیون دولت یعنی کلید زدن قواعد سیب زمینی داغ؛ یعنی آنها سعی می‌کنند چیزی که در دامن آنها می‌افتد را بلافاصله در دامان دیگری بیاندازند. در عالم سیاست یعنی حواس ها را از موضوعات اصلی به موضوعات حاشیه ای منحرف کنند و به عبارتی مسائل را از موضوعات اصلی مثل سو مدیریت، بی تدبیری‌ها در اقتصاد و معیشت مردم را به مسائلی همچون آزادی‌های اجتماعی پرت کنند. بنابراین انتقادهایی را به اصل حاکمیت وارد می‌کنند و امیدوارند کسانی که هم راستا با آنها در رسانه های آن طرف آب هستند، این مسائل را ادامه دهند و یک کمپین برای انتخابات بسازند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: