سردار آزمون از علی دایی سبقت گرفت

کدخبر: 2335619

سردار آزمون مهاجم تیم فوتبال زنیت سن پترزبورگ با گلزنی مقابل بنفیکا برترین گلزن ایرانی مرحله گروهی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شد.

در ادامه رقابت‌های هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته (چهارشنبه) تیم فوتبال زنیت سن پترزبورگ روسیه در ورزشگاه گازپروم آره نا میزبان بنفیکا پرتغال بود.

در این بازی که در گروه هفتم مسابقات برگزار شد، هم تیمی‌های سردار آزمون توانستند با نتیجه سه بر یک عقاب‌ها (لقب تیم بنفیکا) را شکست داده و به صدر جدول گروه شان صعود کنند.

آرتم ژیوبا، روبن دیاس (گل به خودی) و سردار آزمون برای زنیت و رائول دی توماس برای بنفیکا گلزنی کردند.

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران که پیش از این آمار هفت گل و سه بازی را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن تیم‌های روستوف و زنیت ثبت کرده و همراه با علی دایی به عنوان برترین گلزنان ایرانی تاریخ مرحله گروهی معتبرترین رقابت باشگاهی قاره سبز محسوب می‌شد، با گل زدن به تیم برونو لاگه (سرمربی بنفیکا) از آقای گل فوتبال ملی جهان سبقت گرفت تا به تنهایی برترین گلزن کشورمان در لیگ قهرمانان شناخته شود.

سردار که زننده اولین گل مرحله گروهی فصل جاری لیگ قهرمانان است تاکنون توانسته دروازه تیم‌های اتلتیکو مادرید و بایرن مونیخ را با پیراهن روستوف و المپیک لیون و بنفیکا را با پیراهن زنیت در این مرحله باز کند.

همچنین مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان که پیش از این تنها یک فصل سابقه بازی در معتبرترین رقابت باشگاهی جهان را دارد در مرحله مقدماتی فصل ۱۷- ۲۰۱۶ لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن تیم روستوف توانست دروازه تیم‌های اندرلخت بلژیک و آژاکس هلند را هم باز کرده و تیم اسبقش را در آن سال به مرحله گروهی برساند.

آزمون با احتساب مرحله مقدماتی تاکنون ۱۲ بازی در لیگ قهرمانان اروپا انجام داده و ۶ بار موفق به گلزنی شده است تا به رکورد نیم گل به ازای هر بازی برسد.

«خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: