استفاده از بالن ارتباطی در مناطق پر ازدحام برای زائران اربعین

کدخبر: 2335742

سخنگوی وزارت ارتباطات با بیان اینکه این وزارتخانه از تمامی ظرفیت خود برای ارتباط رسانی به زائران اربعین استفاده می‌کند، گفت: در مناطق پر ازدحام از بالن‌های ارتباطی استفاده می‌شود.

جمال هادیان با اشاره به اقداماتی که از سوی وزارت ارتباطات برای اربعین ۹۸ در نظر گرفته شده است، گفت: وزیر ارتباطات یکی از مشاورانشان را مسئول پیگیری مسائل ارتباطی اربعین کردند و امسال هم مثل سال گذشته، تمام ظرفیت‌های فنی وزارت ارتباطات و زیرمجموعه‌های آن برای ارائه خدمات ارتباطی به زائران اربعین بسیج شده‌اند.

وی تاکید کرد: اگر لازم باشد در ایام اربعین ۹۸ هم در مناطق پرازدحام از بالن‌های ارتباطی استفاده خواهد شد.

فناوری بالن اینترنتی «مقید» برای ارائه ارتباطات در مناطق عمومی که دارای جمعیت متمرکز است در ارتفاع پایین و در فاصله بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ متری از سطح زمین قرار می گیرد. این بالن مخابراتی برای ارتباط رسانی در مواقع بحران با توجه به ازدحام جمعیت، کاربردی خواهد بود.

سال گذشته نیز بالن مخابراتی در مرز مهران برای ارائه خدمات اینترنت وای فای به زائران اربعین به کار گرفته شد. این فناوری برای ارائه خدمات اینترنت بدون سیم توسط پژوهشگاه فضایی ایران راه اندازی شده است.

استفاده از اینترنت بالنی به شرایط جوی بستگی دارد و در صورتی که اوضاع جوی مساعد باشد، استفاده از آن شکل عملیاتی می گیرد.

در این پروژه از بالن به عنوان یک دکل اینترنت وای فای استفاده می شود که اینترنت بی سیم را در شعاع ۲۰ کیلومتری ارائه می دهد. بالن در ارتفاع ۳۰۰ متری از سطح زمین نصب می شود و اینترنت را در شعاع ۲۰ کیلومتری دریافت و برای کاربران پخش می کند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: