انصارالله:

اقدام ائتلاف سعودی در توقیف کشتی‌های حامل نفتی، مغایر با توافق سوئد است

کدخبر: 2335778

سخنگوی جنبش انصارالله یمن با اشاره به توقیف کشتی‌های نفتی این کشور در دریای سرخ اعلام کرد که «اقدام ائتلاف سعودی در توقیف کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی، مغایر با توافق سوئد است».

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن روز یکشنبه تأکید کرد که ادامه توقیف کشتی‌های نفتی یمن توسط ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، نقض توافقنامه سوئد میان انصارالله و ریاض است.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المیادین»، عبدالسلام گفت: «ما آماده‌ همکاری برای تعمیر کشتی نفتی "صافر" با وجود مانع‌تراشی‌های ائتلاف سعودی هستیم».

پیشتر «یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن هشدار داده بود که در صورت ادامه توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی، بخش خصوصی خدمات پزشکی با فاجعه روبرو خواهد شد و صدها هزار بیمار جان خود را از دست می‌دهند.

عبدالسلام امروز همچنین از دیدارش با سفیر انگلیس در یمن خبر داده و گفت: «در این دیدار طرح رئیس شورای عالی سیاسی یمن درباره توقف مشروط حمله یمنی‌ها به عربستان مورد بررسی قرار گرفت».

وی افزود: «به سفیر انگلیسی گفتم که پیشنهاد مهدی المشاط رئیس شورای عالی انصارالله با هدف حسن نیت و تاکید بر صلح و ثبات مطرح شده است».

عبدالسلام گفت: «تاکنون پاسخی به این طرح به جزء یک سری اظهارات نامشخص داده نشده است».

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: