آماده باش بالن ارتباطی

کدخبر: 2335928

رئیس پژوهشکده سامانه حمل و نقل فضایی از آماده باش بالن ارتباطی برای تامین نیاز احتمالی در خدمات دهی به زوار اربعین خبر داد و گفت: قابلیت نصب ۲ بالن در دو مرز مهران و خسروی وجود دارد.

رحیم احسانی با بیان اینکه با توجه به تکمیل ظرفیتهای ارتباطی، کمیته تامین ارتباطات اربعین حسینی، امسال برنامه ای برای استفاده از بالن ارتباطی در مرزهای کشور برای ارائه خدمات به زوار ندارد، گفت: در صورتی که شرایط بحرانی پیش بیاید، به سرعت بالن فضایی را برای سرویس دهی خدمات ارتباطی به زائران اربعین مستقر می کنیم.

وی با اشاره به اینکه کمتر از ۲۴ ساعت امکان نصب تجهیزات بالن فضایی در پایانه های مرزی وجود دارد، افزود: با توجه به اینکه در ایام راهپیمایی اربعین ترافیک و ازدحام زوار طولانی است، امکان نصب تجهیزات با سرعت بیشتر وجود ندارد اما ما در پژوهشگاه فضایی ایران در حالت آماده باش قرار داریم تا به سرعت در صورت اعلام نیاز به منطقه اعزام شویم.

احسانی با بیان اینکه برای مثال در زلزله پلدختر، بالن فضایی در فاصله ۲۴ ساعت و با اعزام تیم های عملیاتی از تهران استقرار یافت، اضافه کرد: تیم های فنی و عملیاتی ما در حالت آماده باش کامل برای ارائه سرویس دهی از طریق بالن فضایی هستند.

رئیس پژوهشکده سامانه حمل و نقل فضایی خاطرنشان کرد: سال گذشته در ایام اربعین، بالن فضایی جدای از بحث بحران و برای خدمات دهی به زائران، در مرز مهران مستقر شده بود اما به دلیل وقوع طوفان و از بین رفتن زیرساختها، این بالن موفق به سرویس دهی مداوم طی دو روز به زوار و ساکنان منطقه شد تا وضعیت خدمات ارتباطی به ثبات برسد.

وی گفت: بالن ارتباطی به صورت همزمان قابلیت ارائه خدمات مخابراتی از طریق فناوری «وای فای» و «LTE » را دارد و تقویت آنتن های بی سیم و نیز پایش وضعیت و محیط تحت پوشش، از دیگر قابلیتهای آن است.

احسانی با بیان اینکه فعلا از سوی کمیته تامین ارتباطات اربعین اعلامی برای آنکه خدماتی در مسیر حرکت زوار ارائه دهیم، نشده است، اضافه کرد: البته حتی اگر شرایط خیلی بحرانی و اضطراری شود، قابلیت نصب ۲ بالن به صورت همزمان در مرزهای مهران و خسروی نیز وجود خواهد داشت.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: