راهپیمایی اربعین دل دشمن را خواهد لرزاند

کدخبر: 2335956

رئیس‌جمهور، پیاده روی اربعین را قدرت دنیای اسلام دانست و گفت: این جمعیت و اجتماع بزرگ دل دشمن و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را می‌لرزاند و آن‌ها را مرعوب می‌کند.

حسن روحانی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت، پیاده روی اربعین را قدرت دنیای اسلام دانست و گفت: این جمعیت و اجتماع بزرگ دل دشمن و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را می‌لرزاند و آن‌ها را مرعوب می‌کند.

او افزود: اینکه تعدادی از مردم با عشق و شور و نشاط در هوای سرد و گرم به راه می‌افتند؛ یک قدرت بزرگ بزرگ سیاسی در منطقه و همچنین قدرت بزرگ فرهنگی و معنوی برای ماست.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به شعار زائران امام حسین (ع) یعنی «حب الحسین یجمعنا»، تصریح کرد: جمعیتی که میلیون‌ها انسان را از سراسر این منطقه و از راه دور و نزدیک جمع کرده است و به سمت تربت پاک اباعبدالله الحسین (ع) حرکت می‌دهد، غیر از حرکت پرشور معنوی، ترکیبی نیز بین ملت‌های اسلامی و عاشق خاندان رسالت و به ویژه قربت و نزدیکی بیشتری بین ملت‌های ایران و عراق به وجود می‌آورد.

آقای روحانی با بیان اینکه متاسفانه شعله‌هایی در کنار و گوشه‌های منطقه ما مشاهده می‌شود، گفت: بخشی از این شعله‌ها در یمن و بخشی دیگر از این شعله‌ها نزدیک مدیترانه در مرز‌های ترکیه و سوریه است.

رئیس جمهور اظهار کرد: دولت ترکیه نگرانی‌هایی نسبت به مرز‌های جنوبی خود دارد و این حق اوست که نگرانی داشته باشد و نگرانی این کشور باید رفع شود، اما برای این کار باید راه درست انتخاب شود.

او بیان کرد: ما این نکته را در اجتماع سران سه کشور روسیه، ترکیه و ایران به صراحت مطرح کردیم که راه حل امنیت در مرز‌های شمالی سوریه و مرز‌های جنوبی ترکیه با حضور ارتش سوریه امکان‌پذیر است.

آقای روحانی گفت: باید همه وسایل را آماده کنیم که ارتش سوریه حضور پیدا کند و ما هم همه کمک کنیم و آمریکایی‌ها باید از این منطقه خارج شوند؛ کرد‌ها هم که سوریه کشور آنهاست باید بیایند و در کنار ارتش و دولت سوریه حضور یابند.

رئیس جمهور افزود: شیوه‌ای که اخیرا انتخاب شده و توافقاتی که پشت پرده انجام شده به نفع منطقه نخواهد بود و ما از کشور دوست و برادرمان ترکیه می‌خواهیم در این موضوع دقت و حوصله بیشتری به خرج دهد و تجدیدنظر کند.

او گفت: فکر نمی‌کنیم این راه ‏ مسیر مفید و خیری برای سوریه و برای ترکیه و برای کل منطقه باشد.

رئیس جمهور بیان کرد: درحال حاضر شرایطی است که منطقه ما باید آرامش یابد و آوارگان سوری سریع‌تر به کشورمان برگردند و به نظر من مشکل اصلی شمال سوریه و شرق فرات نیست، بلکه مشکل اول ما ادلب است.

«خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: