بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال؛ تریبون آمدنیوزی‌ها

کدخبر: 2336425

با گذشت دو روز از دستگیری روح الله زم، شبکه های اجتماعی به جولانگاه صحبت های آمدنیوزی ها از جمله شیرین نجفی یکی از ادمین های کانال و همسر روح الله زم شده است.

نسیم آنلاین : با گذشت دو روز از دستگیری روح الله زم، شبکه های اجتماعی به جولانگاه صحبت های آمدنیوزی ها از جمله شیرین نجفی یکی از ادمین های کانال و همسر روح الله زم شده است. چیزی که در گفتگوهای آنان مشهود است غافل گیری آنان و تناقض در روایات است. تصور آنان این است که زم در بغداد و یا اربیل بازداشت شده و این در حالی است که حکومت کردستان عراق این مسئله را تکذیب کرده است. وزارت داخلی منطقه کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای برخی گزارش‌ها مبنی بر بازداشت «روح‌الله زم»، سرشبکه سایت معاند آمدنیوز در اربیل را رد کرد.

پیش از این المادین مدعی شده بود زم در اربیل بازداشت شده است.

همسر روح الله زم در گفتگو با بی بی سی مدعی شد: آقای زم شهروند فرانسه نیست ولی از پلیس فرانسه خواستم از او حمایت کند؛ هرکسی که از همسر من حمایت کند نسل آینده از او به نیکی یاد خواهد کرد! آقای زم همواره توسط پلیس فرانسه مراقبت می شد.

اما روایت شیرین نجفی با شبکه حامی سعودی ایران اینترنشنال هم حائز توجه است. ادمین دوم آمدنیوز قرار گرفت: یک دفعه از کانال آمدنیوز بیرون انداخته شدم و دوستان تماس گرفتند و خبر دادند که آقای زم دستگیر شده است.

در ادامه سخنان همسر زم و شیرین نجفی را می بینید:

گفتگوها و برنامه های دو روز گذشته این دو شبکه ایران اینترنشنال و بی‌بی‌سی که به ترتیب وابسته به دربار سعودی و دربار ملکه انگلیس هستند نشان می دهد که دستگیری روح الله زم و تلاش برای روایت سازی از شیوه دستگیری آن مهم است.

«مازیار» مسئول فنی پروژه آمدنیوز همچون دو نفر پیشین از اتفاق افتاده در شوک به سر می برند. وی اعتراف می کند که نگران لو رفتن برخی هنرمندان و کارگردانانی است که با زم در ارتباط بوده اند.

حجم ویدیو: 9.88M | مدت زمان ویدیو: 00:04:41 دانلود ویدیو
ارسال نظر: