بگومگوی توئیتری آشنا و کریمی قدوسی درباره «زم»

کدخبر: 2337590

همزمان با اوج گیری واکنش ها و تحلیل ها درباره ارتباطاتی که سرشبکه آمدنیوز در داخل کشور با برخی عناصر داشته است، روزگذشته اظهارات  توئیتری جواد کریمی قدوسی و واکنش حسام الدین آشنا در فضای مجازی بازتاب داشت.

همزمان با اوج گیری واکنش ها و تحلیل ها درباره ارتباطاتی که سرشبکه آمدنیوز در داخل کشور با برخی عناصر داشته است، روزگذشته اظهارات توئیتری جواد کریمی قدوسی و واکنش حسام الدین آشنا در فضای مجازی بازتاب داشت.

در همین حال در پی دستگیری «نیما (روح ا...) زم» سرشبکه کانال معاند آمد نیوز و ابراز محبت و عنایت علمای بزرگ، مسئولان نظام، فرماندهان و آحاد مردم از اقدام و قدرت اطلاعاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده کل سپاه ضمن قدردانی و تشکر از این پیام ها تأکید کرد: با این ابتکار عمل و اقدام اطلاعاتی تراز جهانی و حرفه‌ای، یکی از کورسوهای جنگ روانی دشمن در ناامن سازی ذهنی و راه اندازی آشوب های خیابانی، اختلاف افکنی بین نخبگان و مسئولان، نشر اکاذیب و شایعه، ترویج بدبینی و ناامیدی در مردم خاموش گردید و غافلگیری بر سرویس‌های اطلاعاتی استکباری تحمیل شد.

سرلشکر سلامی در بخش دیگری از این پیام افزود: قامت فرازانی که راه و رسمشان در گمنامی است، بار دیگر ضربتی محکم بر دشمن در خانه‌اش فرود آوردند و معیار قدرت اطلاعاتی سپاه را به محک گذاشتند و نماد و شاهد مثال آشکاری از سیطره اطلاعاتی فرزندان انقلابی رهبری عزیز و ملت بزرگمان را بر نظام های اطلاعاتی عنکبوتی مستکبران آفریدند.از سوی دیگر جواد کریمی قدوسی نماینده اصولگرای مجلس در توئیتی ضمن اشاره به بازداشت روح ا... زم مدعی شد: دستگیری های صورت گرفته مرتبط با حوزه نهاد ریاست جمهوری در ارتباط با آمدنیوز باید برای مردم روشن شود. وی در توئیت دیگری هم نوشت: نقش حسام الدین آشنا مسئول اتاق عملیات روانی دولت در ماجرای آمد نیوز باید مورد توجه واقع شود. در پاسخ به این مطلب حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور هم در توئیتر خود نوشت: چه بسا یکی هم بگوید؛ نقش جواد کریمی قدوسی مأمور اتاق عملیات روانی ضد دولت در ماجرای آمدنیوز باید مورد توجه واقع شود.

نقوی حسینی: نهادهای امنیتی همه سرشاخه‌های مرتبط با آمدنیوز را شناسایی کنند

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این که قطعا روح ا... زم با یک شبکه گسترده داخلی کشور کار می‌کرد، افزود: انتظار این است که دستگاه‌های امنیتی از جمله سازمان اطلاعات سپاه پاسداران که این اقدام انقلابی را انجام داده به صورت گسترده و وسیع همه سرشاخه‌ها و همه افراد مرتبط با این سایت معاند را شناسایی کرده و بخشی از این نفوذ رسانه‌ای را که قطعا مرتبط با آمدنیوز بوده معرفی کنند تا حوزه رسانه‌ای از امنیت لازم برخوردار باشد.

فلاحت پیشه: دستگیری این عامل نباید به امر اختلافی تبدیل شود

همزمان حشمت ا... فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: موضوع دستگیری این عامل دستگاه های اطلاعاتی بیگانه تبدیل به امر اختلافی یعنی حرکت کردن در راستای همان هدفی که آمد نیوز داشت، نشود.وی با بیان این که در شرایط بی ثباتی هایی که شکل گرفت کانال تلگرامی آمدنیوز سعی کرد کشور را دچار آشوب و ناامنی کند اضافه کرد: دستگیری «زم» موفقیت بزرگی است که با طرح مسائل اختلافی نباید این موفقیت بزرگ زیر سوال برود، به هرحال بخش اعظم اخباری که در آمدنیوز مطرح می شد، ریشه کذب داشت و براساس داده های دروغ بود و البته بخشی از اخبار این شبکه معاند هم نشان دهنده نفوذ بود. وی خاطرنشان کرد: اگر سرشاخه های جاسوسی رسانه ای شناسایی نشود درآینده دستگاه های اطلاعاتی خارجی می توانند روی ایجاد رسانه ای تازه کار کنند.

واکنش حراست نهاد ریاست جمهوری

در همین زمینه، علیرضا خان کرمی رئیس مرکز حراست نهاد ریاست جمهوری هم شامگاه روز گذشته در گفت و گو با رویداد24 درباره ادعای کریمی قدوسی تصریح کرد: تا این لحظه هیچ گونه دستگیری در نهاد ریاست جمهوری انجام نشده است. البته ما نامه‌ای به دستگاه‌های مربوط نوشتیم و در آن گفتیم دولت حاضر به هرگونه همکاری برای روشن شدن زوایای تاریک پرونده است. او در توضیح این که چرا در توئیت کریمی قدوسی از حسام الدین آشنا نام برده شده، گفته است: «اتهامی علیه آقای آشنا سال ۹۰ در گزارش محمد حسین رستمی در سایت عماریون آمده بود، اما بعد از آن اصلا نه بحثی وجود داشته نه اسمی از آقای آشنا بوده و اگر مسئله‌ای وجود داشت، حتما به اطلاع حراست نهاد می‌رسید...به طور کلی تاکنون نه آقای آشنا در رابطه با آمد نیوز احضار شده نه در این‌باره اتهامی دارد.» خان کرمی در پاسخ به این که آیا این احتمال وجود دارد که «کسی از کارمندان نهاد احضار شده باشد، اما به حراست خبر ندهند» می‌گوید: اصلا چنین چیزی ممکن نیست.

«روزنامه خراسان»

ارسال نظر: